آینده بیت کوین و ارزهای دیجیتال از زبان رهبران کریپتو

بیت کوین
  • زمان مطالعه: ۴دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 263 نفر

قیمت بیت کوین در اوایل سال جاری و پس از عرضه صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین تقریباً ۵۰ درصد افزایش داشته است. این صندوق‌های قابل معامله در بورس، دسترسی به بزرگترین ارز دیجیتال را برای سرمایه‌گذاران خرد و نهادی به طور قابل توجهی تسهیل کرده‌اند. از همین رو، با افزایش خرید بیت کوین و حرکت روبه‌بالای قیمت، گفتگوهایی بین رهبران این صنعت درباره دلایل علاقه فزاینده بازیگران نهادی به بازار ارزهای دیجیتال برانگیخته شده است.

چرا مؤسسات به بیت کوین جذب می‌شوند؟

سرگی نازاروف، بنیان‌گذار چین لینک، در مصاحبه اخیر خود اشاره کرد که هجوم سرمایه‌گذاران جدید به بیت کوین، از سیستم مالی جهانی ناشی می‌شود که انتظار تحول بعدی در فضای ارزهای دیجیتال، یعنی توکن سازی دارایی های دنیای واقعی را دارند. نازاروف تأکید کرد که مؤسسات مالی بزرگ در حال آماده شدن برای توکن سازی دارایی ها هستند تا با صندوق‌های قابل معامله در بورس رقابت کنند یا از سرمایه ورودی به آن‌ها بهره‌مند شوند.

او اعلام کرد: «مرحله بعدی، توکن سازی دارایی ها است، جایی که بانک‌ها تمام این ورودی‌ها را به سمت صندوق‌های قابل معامله در بورس می‌بینند و سپس دارایی‌هایی را برای رقابت با صندوق‌های قابل معامله در بورس یا به دست آوردن بخشی از آن سرمایه (سرمایه ورودی به آن‌ها) ایجاد می‌کنند.»

ارزهای دیجیتال

توکن سازی، توکنیزه کردن یا همان توکنیزاسیون (Tokenization)، تبدیل حقوق مربوط به یک دارایی به توکن‌های دیجیتال بر روی بلاکچین است. این فرآیند نویدبخش نقدشوندگی، شفافیت و کارآمدی بیشتر برای دارایی‌های فیزیکی دیجیتالی شده است. مکینزی (McKinsey) با استناد به کارشناسان این صنعت، حجم ترید بالقوه ۵ تریلیون دلاری را برای اوراق بهادار دیجیتالی توکن‌سازی‌شده تا سال ۲۰۲۳ پیش‌بینی می‌کند.

به همین ترتیب، لری فینک، مدیرعامل بلک راک، بر این باور است که توکنیزاسیون یک پیشرفت تکنولوژیکی مهم با پتانسیل متحول کردن مدیریت دارایی است. فینک توضیح می‌دهد: «ما امروزه فناوری توکنیزاسیون را در اختیار داریم. شما می‌خواهید در مورد مسائل مربوط به پولشویی صحبت کنید. سیستم توکن‌سازی با حذف تمام فسادها، این مشکل را برطرف می‌کند.»

بیت کوین، پناهگاهی در برابر تورم

به گفته رابرت اف. کندی جونیور، از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، عامل مهم دیگری که باعث علاقه نهادی به بیت‌ کوین می‌شود، نقش آن به عنوان یک پناهگاه در برابر تورم است. کندی خاطرنشان کرد که عملکرد اخیر قیمت بیت کوین، اعتبار آن را به عنوان پناهگاهی در برابر تمایل بانک‌های مرکزی به چاپ پول تقویت کرده است. وی همچنین بر اهمیت بیت‌ کوین برای آزادی تراکنش‌ها تأکید کرد و آن را با آزادی بیان مقایسه کرد.

قیمت بیت کوین

کندی گفت: «ما باید اطمینان حاصل کنیم که افرادی که می‌خواهند از خود در برابر تورم محافظت کنند، می‌توانند از این امکان برخوردار باشند، اما همچنین آزادی در انجام تراکنش داشته باشند و دولت نتواند ارز ما را مانند کاری که در کانادا انجام داد، دیجیتالی کند.»

آینده ارزهای دیجیتال در دست نسل جوان

در نهایت، مایک نووگراتز، مدیرعامل گلکسی دیجیتال، بر این عقیده است که پتانسیل رشد بیت کوین همچنان «ارتشی از خریداران جدید» را جذب خواهد کرد. به گفته او، نسل انفجار جمعیت (بومرها) که ۸۵ تریلیون دلار از ثروت جهانی را کنترل می‌کنند، می‌توانند از طریق صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین که اخیراً راه‌اندازی شده‌اند، وارد بازار بیت کوین شوند. او اضافه کرد که بیش از نیمی از مشاوران سرمایه‌گذاری ثبت‌شده (RIA) می‌توانند این فرآیند را تسهیل کنند.

نووگراتز همچنین اعلام کرد که ارزش بازار بیت کوین ممکن است روزی از طلا پیشی بگیرد. این کارشناس، پیش‌بینی خود را بر اساس نسل‌های جوان‌تر، به ویژه نسل Z و هزاره، که بیت کوین را به دارایی‌های سنتی مانند طلا ترجیح می‌دهند، بنا کرده است.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
5 1 دیدگاه
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx