انباشت ۵ میلیارد دلاری بیت کوین توسط نهنگ‌ها در ۱۰ روز گذشته

بیت کوین
  • زمان مطالعه: دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 221 نفر

قیمت بیت کوین، ارز دیجیتال پیشرو، طی چند ماه گذشته جهشی چشمگیری داشته و به تازگی برای اولین بار از دسامبر ۲۰۲۱ از مرز ۵۰ هزار دلار عبور کرده است. با وجود این، نهنگ‌های بیت‌کوین (افراد یا نهادهایی با دارایی‌های کلان بیت‌کوین) راضی به نظر نمی‌رسند و همچنان به انباشت این ارز دیجیتال مشغول هستند.

قیمت بیت‌کوین در حال حاضر پس از افزایش تقریباً ۱۰۰ درصدی در شش ماه گذشته، با هیجان ناشی از راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله (ETF) مبتنی بر بیت کوین در ایالات متحده و تقاضای ایجاد شده توسط این صندوق‌ها، بالای ۵۲ هزار دلار معامله می‌شود. طبق داده‌های موجود، این صندوق‌ها از زمان راه‌اندازی، بیش از ۴.۵ میلیارد دلار سرمایه خالص جذب کرده‌اند.

به گفته علی مارتینز، تحلیلگر شناخته‌شده ارزهای دیجیتال، نهنگ‌های بیت‌کوین طی ده روز گذشته بیش از ۱۰۰ هزار بیت‌کوین به دارایی‌های خود اضافه کرده‌اند که نشان‌دهنده یک انباشت ۵ میلیارد دلاری است. مشخص نیست که آیا آدرس‌های بیت‌کوینِ این صندوق‌های ETF در این داده‌ها لحاظ شده‌اند یا خیر، اما این موضوع بر فشار رو به افزایش برای تقاضای بیت‌کوین پیش از رویداد هاوینگ (نصف شدن پاداش استخراج) تأکید می‌کند. برخی از تحلیلگران با استناد به احتمال وقوع شوک عرضه پس از هاوینگ، پیش‌بینی‌های صعودی متعددی برای قیمت بیت‌کوین کرده‌اند، زیرا عرضه جدید بیت‌کوین در بازار نصف خواهد شد. به عنوان مثال، Tuur Demeester، تحلیلگر و یکی از طرفداران اولیه بیت کوین، پیش‌بینی کرده است که ارزش بیت‌کوین تا سال ۲۰۲۶ با تقویت تزریق چند تریلیون دلاری دولت‌ها و محرک‌های اقتصادی، به بین ۲۰۰ هزار تا ۶۰۰ هزار دلار برسد. آنتونی اسکراموچی، بنیانگذار SkyBridge Capital، همچنان پیش‌بینی افزایش قابل توجه قیمت بیت‌کوین را مطرح کرده است. او پیشنهاد می‌کند که ضرب در چهار کردن قیمت بیت‌کوین در زمان هاوینگ، می‌تواند نشان دهنده هدف احتمالی قیمت بیت‌کوین در آینده باشد.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx