آیا برای ورود و سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال دیر شده است؟

سرمایه گذاری ارز دیجیتال
  • زمان مطالعه: ۴دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 158 نفر

افزایش اخیر قیمت ارزهای دیجیتال، ممکن است باعث شود برخی از افراد کنجکاو برای سرمایه گذاری در حوزه کریپتو، احساس کنند که فرصت ورود به بازار ارز دیجیتال را از دست داده‌اند. لازم به ذکر است که قیمت بیت کوین از ابتدای سال جاری تقریباً ۵۰ درصد و نسبت به سال گذشته حدود ۱۳۵ درصد افزایش یافته است. با این حال، با نگاهی کلان‌تر به ماهیت تحول‌آفرین و کاربردهای نسبتاً کمِ فناوری بلاکچین در حال حاضر (در مقایسه با عملکرد هر دارایی منفردی که بر روی آن ساخته شده است)، متوجه می‌شویم که بخش قابل توجهی از پتانسیل تأثیرگذاری اقتصادی ارزهای دیجیتال هنوز دست نخورده باقی مانده است.

تفکیک کاربردهای بلاکچین از بیت کوین در بازار ارز دیجیتال

سرمایه گذارانی که تنها بر افزایش قیمت فعلی بیت کوین و تأثیرگذاری اقتصادی بالقوه آن (که قابل توجه است) تمرکز می‌کنند، از عامل اصلی پشت ارزهای دیجیتال برای اقتصاد جهانی، یعنی فناوری بلاکچین، غافل می‌شوند. موارد استفاده از بلاکچین برای توانمندسازی تراکنش‌ها و تعاملات گسترده‌تر با اطلاعات، بسیار فراتر از هر دارایی منفرد دیگری است که پتانسیل افزایش قابل توجهی در کارآمدی در صنایع مختلف را دارد. مطالبی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود، وسعت عظیم فرصت‌های موجود در بازار ارز دیجیتال را با اشاره به حوزه‌هایی که به طور خاص برای نوآوری بلاکچین مناسب هستند، نشان می‌دهد.

پتانسیل خاموش سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال: کاربردهای بلاکچین در صنایع مختلف

صنایع و دارایی‌هایی که برای بهره‌وری مبتنی بر بلاکچین آماده هستند، مجموعه‌ای بسیار بزرگ و متنوع از موارد استفاده بنیادی را به ما نشان می‌دهند. اجازه دهید به چند نمونه‌ نگاهی بیندازیم:

خدمات مالی: شامل غیرمتمرکزسازی در خدمات مالی، مدیریت دارایی، تجارت، بیمه، پرداخت و موارد دیگر می‌شود.

سرگرمی و بازی: غیرمتمرکزسازی توزیع محتوا، بهبود پرداخت حق‌التالیف و ارائه کسب درآمد درون بازی، تنها تعدادی از کاربردهای مرتبط با سرگرمی و بازی فناوری بلاکچین هستند.

بازی کریپتویی

زیرساخت فناوری اطلاعات: داده‌ها و قدرت رایانش ایمن، غیرمتمرکز و توزیع‌شده، راه‌حل‌های زیرساختی کارآمدتر و مرتبط‌تری را برای کسب‌وکارهای مبتنی بر تکنولوژی ارائه می‌دهند.

درآمد ثابت: اوایل ماه جاری، اوراق خزانه‌داری توکنیزه‌شده آمریکا از مرز ۱ میلیارد دلار گذشت که نشان‌دهنده‌ی یک نقطه عطف اولیه برای توکن سازی دارایی های دنیای واقعی (RWA) در خصوص انواع دارایی‌ها است.

املاک و مستغلات: قراردادهای هوشمند به‌طور کامل با موارد استفاده‌ی مختلف در املاک و مستغلات، از جمله انتقال مالکیت، پرداخت‌های اجاره/بهره مالکانه‌ی دوره‌ای و مشتقات مالی مطابقت دارند. قراردادهای هوشمند که به این شکل استفاده می‌شوند، می‌توانند بسیاری از صنایع را که در آن‌ها دلالان، واسطه بین خریداران و فروشندگان قرار می‌گیرند، دچار تحول کنند.

ذخیره ارزش و قابلیت انتقال: ارزش پیشنهادی کلاسیک بیت کوین – ویژگی‌های ذاتی ارزهای دیجیتال (قابل حمل بودن، قابلیت تقسیم، کمیابی و غیره) – خود را به خوبی برای شبیه‌سازی طلا یا ارزهای فیات به عنوان ذخیره ارزش نشان می‌دهند.

کاربردهای بلاکچین

نتیجه‌گیری برای سرمایه گذاران جدید (و قدیمی) ارز دیجیتال

به جای اینکه سرمایه گذاران بالقوه‌ی ارزهای دیجیتال از خود بپرسند که «آیا فرصتم را از دست دادم؟»، باید بپرسند که «آیا به ماهیت تحول‌آفرین فناوری بلاکچین ایمان دارم؟» سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال باید نشان‌دهنده‌ی ایمان به ارزش پیشنهادی گسترده‌ی فناوری بلاکچین باشد، از طیف وسیعی از صنایع که اقتصاد کلان را تشکیل می‌دهند تا تراکنش‌هایی که بازارهای روزمره و تجربه‌ی انسانی را در بر می‌گیرند.

برای اطمینان از اینکه سرمایه گذاران ارز دیجیتال کل ارزش پیشنهادی نوآوری بلاکچین را به دست می‌آورند، رویکرد تنوع بخشیدن به سبد ارز دیجیتال با چند دارایی متفکرانه در ساختار سبد سرمایه گذاری و مدیریت مستمر آن بسیار مهم است.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx