طراحی نمونه اولیه تراشه پنج نانومتری جک دورسی برای استخراج بیت کوین تکمیل شد

استخراج بیت کوین
  • زمان مطالعه: 55دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 404 نفر

بلاک، یک شرکت خدمات مالی و فناوری که متعلق به مدیرعامل سابق توییتر، جک دورسی است، اعلام کرده است که طراحی نمونه اولیه تراشه استخرا‌ج بیت کوین پنج نانومتری جدید خود را تکمیل کرده است . به ادعای بلاک، این تراشه کلیدی برای تمرکززدایی از عرضه ریگ‌های استخراج بیت کوین است.

طبق یک پست وبلاگی منتشر شده در ۲۸ آوریل، شرکت بلاک توضیح داد که توسعه ریگ‌های استخراج بیت کوین ASIC هم از نظر مالی و هم از نظر فنی چالش برانگیز است. نتیجه این امر “تمرکز بیش از حد صنعت استخراج بیت کوین” در دستان چند شرکت منتخب بوده است. بلاک این تمرکز را هم برای ماینرها و هم برای کل شبکه بیت کوین مضر می‌داند.

شایان ذکر است، این شرکت مستقر در سانفرانسیسکو نوشت که قصد دارد فناوری استخراج بیت کوین را تا جایی که ممکن است با فروش ASICهای مستقل و سایر اجزای سخت افزاری «منبع باز» برای «به حداکثر رساندن اندازه اکوسیستم سخت افزاری استخراج بیت کوین» بهینه کند.

این پست اضافه می‌کند که گام‌های برداشته‌شده در چند ماه گذشته به شرکت اجازه می‌دهد تا طرح‌های جدید را آزمایش کند که به آن‌ها در ارائه تراشه‌های استخراج بیت‌کوین کارآمدتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر به بازار کمک کند. به منظور پیشبرد سریع این توسعه، بلاک اضافه کرد که تعداد زیادی از تراشه‌های ASIC را از اینتل خریداری کرده است.

در ۱۸ آوریل، اینتل اعلام کرد که سفارشات جدید ASICهای Blockscale 1000 Series خود را تا ۲۰ اکتبر متوقف می‌کند و به عنوان بخشی از اقدامات کاهش هزینه، ارسال را در آوریل ۲۰۲۴ پایان می‌دهد. بلاک می‌گوید این جذب بزرگ ASIC از سوی اینتل به سرعت بخشیدن به توسعه تراشه ۳ نانومتری اختصاصی آن کمک می‌کند، تراشه‌ای که ادعا می‌کند در زمان عرضه، پیشرفته‌ترین چیپ تا به امروز خواهد بود. در این پست وبلاگی بلاک گفت که:

«اکنون می‌توانیم تیم طراحی خود را منحصراً بر روی توسعه پیشرفته ASIC سه نانومتری متمرکز کنیم.»

مقیاس یک نانومتر تقریباً معادل عرض دو اتم سیلیکون است. با کوچک‌تر شدن بخش‌هایی از تراشه‌ها، ترانزیستورهای بیشتری در قالب سیلیکونی با همان اندازه قرار می‌گیرند. با کاهش اندازه کلی، جریان الکتریکی برای انجام محاسبات مسافت کمتری را در مدار طی می‌کند، به این معنی که بازده کلی بهبود می‌یابد و مقدار گرمای تولید شده کاهش می‌یابد.

شایان ذکر است که تراشه‌های ۵ نانومتری ASIC مدتی است که در دسترس بوده‌اند و اولین ASIC 5 نانومتری در سال ۲۰۲۱ توسط شرکت استخراج چینی Canaan منتشر شده است. در حال حاضر، اکثر ASICهای استخراج بیت کوین بر روی تراشه‌های ۵ نانومتری اجرا می‌شوند، با این حال، هیچ شرکتی طرح‌های تراشه ASIC خود را منبع باز قرار نداده است.

استخراج بیت کوین

ریگ ماینینگ Bitmain S19

ASIC مخفف ” application-specific integrated circuit” و به معنی “مدار یکپارچه برنامه خاص” است و به یک دستگاه کامپیوتری اطلاق می شود که برای تکمیل یک عملکرد محاسباتی بهینه شده است و معمولاً برای استخراج ارزهای دیجیتال اثبات کار مانند بیت کوین استفاده می شود.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx