بخت بالای صندوق بیت کوین بلک راک برای اخذ مجوز از SEC

بخت بالای صندوق بیت کوین بلک راک برای اخذ مجوز از SEC
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 826 نفر

شرکت بلک راک (BlackRock) به‌تازگی درخواستی را برای ایجاد یک صندوق قابل معامله (ETF) بیت کوین، به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) ارائه کرده است. اگر چه برخی ممکن است فرض کنند که این ETF، شباهتی با «صندوق امانی بیت کوین گری اسکیل (GBTC)» دارد، اما تفاوت‌های قابل‌توجهی بین این دو محصول وجود دارد.

صندوق بلک راک در مقابل صندوق گری اسکیل

محصول آی شیرز (iShares) بلک راک که از نظر فنی به‌عنوان یک صندوق امانی یا تراست (Trust) طبقه بندی می‌شود، برخلاف GBTC، بازخریدهایی مشابه یک ETF را ارائه می‌دهد. کارشناس بازار، نوئل ایچسون (Noelle Acheson)، تصریح می‌کند که ممکن است برخی از افراد به طور اشتباه، «صندوق امانی» را با عدم وجود امکان بازخرید در مورد GBTC ارتباط دهند، اما این موضوع برای محصول بلک راک صدق نمی‌کند. تفاوت کلیدی بین یک ETF بیت‌کوین و یک صندوق امانی (تراست) در این است که با ETF قابلیت خرید بیت کوین در پایان روز معاملاتی وجود دارد تا دارایی صندوق با قیمت معاملاتی آن هماهنگ شود؛ اما یک صندوق امانی با یک پورتفوی ثابت کار می‌کند و انعطاف‌پذیری جهت سازگاری با قیمت‌ها را ندارد. به همین دلیل، صندوق‌های امانی معمولاً با اختلاف نسبت به ارزش دارایی‌های خود، با قیمت بالاتر یا پایین‌تری معامله می‌شوند.

گری اسکیل و SEC

شرکت گری اسکیل (Grayscale) پس از رد درخواستش از سوی SEC جهت تبدیل‌شدن به یک ETF، اقدامات قانونی خود را آغاز کرد. این دعوای قضایی در یک دادگاه در واشنگتن‌دی‌سی در حال پیگیری است و پیش‌بینی می‌شود که تا انتهای سال به پایان برسد. گری اسکیل دفاع خود را ارائه کرده است که در آن ادعا می‌کند که ETFهای اسپات (spot) و فیوچرز (futures)، هر دو با ریسک‌های مشابهی در مورد قیمت بیت کوین همراه هستند. در پاسخ، SEC اعلام کرده است که مخالفتش با ETF اسپات گری اسکیل، قابل‌توجیه، با توضیحات کافی و اثبات‌شده با شواهد است و همچنین از مفاد ذکر شده در قانون پیروی می‌کند.

صندوق اسپات بیت کوین بلک راک

بلک راک، روش خود برای قیمت‌گذاری «صندوق اسپات بیت کوین» را اعلام کرده است که بر اساس «نرخ مرجع بیت کوین CF CME» صورت می‌پذیرد. این نرخ، از مقدار کل بیت کوین معاملاتی در بزرگ‌ترین صرافی‌های اسپات به دست می‌آید. این روش، به هدف رفع برخی از نگرانی‌های SEC ارائه شده است. برای حفاظت از تراست بیت کوین آی شیرز (iShares Bitcoin Trust)، بلک راک از خدمات حضانتی کوین بیس (Coinbase Custody) به عنوان نگهبان صندوق خود استفاده می‌کند. این صندوق در بورس نزدک (Nasdaq) لیست خواهد شد و به سرمایه‌گذاران یک نقطه ورود قابل‌دسترس به بازار بیت کوین را ارائه خواهد کرد.

شایان ذکر است که بلک راک، بزرگ‌ترین مدیر دارایی در جهان، با ۹/۱ تریلیون دلار سرمایه تحت مدیریت در سه‌ماهه اول سال جاری، وزن قابل‌توجهی در صنعت مالی دارد. این موقعیت تأثیرگذار نشان می‌دهد که SEC به‌سادگی درخواست بلک راک را رد نخواهد کرد. به عبارتی، با توجه به شهرت آن‌ها، به نظر می‌رسد این درخواست بیشترین شانس را در بین تمام تلاش‌هایی که تاکنون برای یک ایجاد ETF انجام شده، دارا است.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx