شت کوین مانگو ۱۱۷ میلیون دلار کلاهبرداری کرد

شت کوین
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 505 نفر

شت کوین مانگو ۱۱۷ میلیون دلار کلاهبرداری کرد

تنها یک هفته پس از سواستفاده ۱۱۷ میلیون دلاری از  مانگو مارکتس، آوراهام آیزنبرگ اکنون با به دست آوردن ۱۰۰۰۰۰ دلار یک از پروژه شت کوین کلاهبرداری به نام مانگو اینو افتخار می کند و دوباره ادعا کرد که هیچ اشتباهی نکرده است. آیزنبرگ اخیراً خود را به‌عنوان یکی از افرادی که در پشت سواستفاده ۱۱۷ میلیون دلاری اخیر از پلتفرم مالی غیرمتمرکز (DeFi) در سولانا، مانگو مارکتس، که او همچنین ادعا کرده «قانونی» است، کنار زده است.

 در پستی در ۲۳ اکتبر در توییتر، آیزنبرگ گفت که این طرح شامل استقرار یک شت کوین به نام مانگو اینو است که به گفته او با هدف «سوء استفاده از ربات‌هایی» است که توکن‌های تازه راه‌اندازی شده را بلعیده‌اند. آیزنبرگ گفت که این استراتژی مستلزم استقرار توکن‌ها، افزودن نقدینگی و سپس فروش توکن ها بلافاصله بعد از خرید ربات ها است.

درست مانند سوء استفاده از  مانگو مارکتس، زمانی که مردم در توییتر اخلاقی و قانونی بودن کل آزمایش را زیر سوال بردند، آیزنبرگ استدلال کرد که او هیچ قانونی را زیر پا نگذاشته است زیرا هیچ تبلیغی برای این توکن وجود نداشت:

چه بخشی؟ مانگو اینو قطعا یک اوراق بهادار نیست (بدون بازاریابی و غیره)، هیچ قولی داده نشده است، فقط معاملات نقدینگی بازار آزاد است.

آیزنبرگ گفت که این توکن توانست در عرض نیم ساعت بیش از ۲۵۰۰۰۰ دلار “سرمایه گذاری/قمار” را بدون هیچ تبلیغی به دست آورد و این واقعیت به این معنی است که ما هنوز خیلی از کف فاصله داریم.

او همچنین به صراحت هشدار داد که توکن را نخرید، زیرا “اگر این را بخرید قطعا تمام پول خود را از دست خواهید داد.”

روز پیش من یک شت کوین به نام مانگو اینو را به کار بردم و هیچ تبلیغی نکردم. بیش از ۲۵۰ هزار سرمایه گذاری/قمار در مدت نیم ساعت به دست آورد.

توکن های بی معنی همچنان به وجود می آیند. توکن مانگو اینو نمونه دیگری از توکن‌هایی است که اخیراً علیرغم نداشتن هیچ کاربردی، بازار مشکوکی را به خود اختصاص داده است. علامتی که معمولاً با بازارهای صعودی همراه است.

اوایل این ماه، یک میم کوین به نام توکن “THE” در پاسخ به پست طنز ۱۴ اکتبر در توییتر از بنیانگذار اتریوم، ویتالیک بوترین، ایجاد شد که خواستار ایجاد یک پروژه به راحتی قابل تغییر به نام “پروتکل” بود.

THEمتعاقباً در اتریوم و زنجیره هوشمند بایننس درست پس از توییت بوترین راه‌اندازی شد و تا ۲۰ اکتبر ۷۷ درصد افزایش یافت، اگرچه از آن زمان تا کنون ۶۰ درصد کاهش یافته و در زمان نگارش این مقاله به ۰.۰۱۵ دلار رسیده است.

این توکن که در صرافی هایی مانند یونی سواپ نسخه ۳ مکسی گلوبال و بیت گت فهرست شده است، به نظر می رسد هیچ کارکرد دیگری جز واقعی سازی یک شوخی ساخته شده توسط ویتالیک برای تقویت حدس و گمان های کوکورانه ندارد.

شرکت امنیت سایبری بلاکچین PeckShield خواستار احتیاط در مورد این توکن شده است.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx