نحوه استیک متیک با استفاده از کیف پول متامسک

استیک متیک
  • زمان مطالعه: 10دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 850 نفر

شبکه پالیگان (Polygon) که قبلاً “متیک نتورک” نام داشت، یک پروتکل مقیاس پذیری اتریوم است که هزینه های کارمزد در شبکه را کاهش می دهد، سرعت را افزایش داده و امنیت بالایی را فراهم می کند. در یک دوره نسبتا کوتاه، پالیگان موفق شده است تا توجهات بسیاری را به خود جلب نماید و با نوع آوری‌های خود کاربران زیادی را جذب نماید.

مجموعه ای از راه حل ها در یک شبکه واحد، پالیگان را از سایر پروژه های مقیاس پذیری اتریوم متمایز می کند. این شبکه به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا برنامه‌های خود را به آسانی ایجاد کنند و در عین حال از امنیت شبکه اتریوم بهره‌مند باشند. پالیگان لبز، شرکت توسعه دهنده شبکه، به طور مداوم برای توسعه راه‌حل‌های مقیاس‌بندی مبتنی بر زنجیره‌های جانبی، یک پل بلاکچینی (Bridge)، انواع مختلف اثبات‌های دانش صفر و رول آپ‌های خوشبینانه یا Optimistic کار می‌کند.

پالیگان یک شبکه لایه۲ است که از مکانیزم اجماع اثبات سهام (POS) استفاده می‌کند. پردازش تراکنش‌ها در شبکه پالیگان باعث می‌شود که باری از دوش شبکه پایه، یعنی اتریوم، برداشته شود. در بلاکچین‌های POS هرکس می‌تواند با به اشتراک گذاری (استیکینگ یا به انگلیسی Staking) توکن‌های خود، در تایید تراکنش‌ها و افزایش امنیت شبکه سهیم باشد. در ازای به اشتراک گذاری توکن‌ها، کاربران پاداش دریافت می‌کنند که مشوق اصلی برای شرکت کابران در امور مربوط به شبکه است.

استیک متیک

برای استیک MATIC باید توکن‌های خود را به یک اعتبارسنج (validator) واگذار کنید تا در ازای آن پاداش کسب کنید. در حال حاضر در شبکه حداقلی برای تعداد توکن‌ها تعریف نشده است اگرچه که اعتبارسنج می‌تواند حداقلی را برای خود تعیین نماید. همچنین ممکن است که اعتبارسنج‌ها برای ارائه سرویس خود کمیسیون دریافت کنند. پس از استیک MATIC توکن‌های شما برای مدتی قفل خواهند شد. توکن‌های MATIC دارای یک دوره بازگشایی ۸۰ چک پوینتی هستند که تقریباً معادل یک و نیم الی ۳ روز است. کاربرانی که مایل به برداشت سرمایه خود هستن،د فقط باید یک “درخواست برداشت” برای اعتبارسنج ارسال کنند.

برای کسب اطلاعات زنده درمورد اعتبار سنج‌ها مانند مقدار کمیسیون، میزان سلامت و اعتبار و یا مقدار توکن‌های استیک شده می‌توانید به داشبورد استیکینگ پالیگان مراجعه کنید.

آموزش استیک متیک

در ادامه به معیارهای مهم برای انتخاب اعتبارسنج‌ها می‌پردازیم:

  • checkpoints signed: این مشخصه به تعداد بلوک‌های امضا شده در یک دوره زمانی خاص اشاره دارد. این عدد باید نزدیک به ۱۰۰٪ باشد. در غیر این صورت، اعتبارسنج غیرقابل اعتماد است.
  • commission (نرخ کمیسیون): درصد پاداشی است که اعتباردهنده برای خدمات خود دریافت می کند. هرچقدر میزان این مشخصه کمتر باشد، سود دریافتی کاربر نیز بیشتر خواهد بود.

همچنین در زیر نام کاربری اعتبارسنج‌ها عددی را مشاهده می‌کنیم که مربوط به تعداد توکن‌های واگذار شده به اعتبار سنج را نشان می‌دهد. هرچه این مقدار بیشتر باشد، بدین معناست که افراد بیشتری به این اعتبار سنج اطمینان کرده‌اند.

استیک متیک با استفاده از کیف پول متامسک

متامسک (MetaMask) یک کیف پول رمزارز غیرمتمرکز و غیرحضانتی است که با بلاکچین اتریوم در تعامل است. این کیف پول به عنوان یک برنامه موبایلی و افزونه مرورگر در گوگل کروم، اوپرا، فایرفاکس، بریو و مایکروسافت ادج قابل دسترسی است.

در ادامه مراحل استیک MATIC در متامسک آمده است:

مرحله ۱:افزونه متامسک را به مرورگر خود اضافه کنید.

کیف پول متامسک

برای استیک MATIC در متامسک، ابتدا باید افزونه آن را از سایت رسمی این کیف پول دریافت نمایید.

مرحله ۲: کیف پول متامسک را به بلاکچین پالیگان متصل کنید.

آموزش متامسک

متامسک با بلاکچین های مختلفی سازگار است. برای اتصال این کیف پول به شبکه پالیگان، به این وبسایت مراجعه کنید. از قسمت Connect Wallet کیف پول متامسک را انتخاب نمایید. افزونه متامسک به صورت خودکار باز شده و از شما رمز عبورتان را درخواست می‌کند. رمزارز عبور خود را وارد کنید. حالا در قسمت Search Networks نام polygon را جستوجو کنید. از بین گزینه‌های موجود، Polygon Mainnet را انتخاب کرده و بر روی گزینه Add to Metamask کلیک کنید. حالا شبکه پالیگان به کیف پول شما افزوده شده است.

مرحله ۳: توکن های MATIC خود را به متامسک منتقل کنید.

برای انتقال توکن های MATIC به کیف پول MetaMask، آدرس را از داخل کیف پول کپی کنید و آن را به عنوان آدرس مقصد در صرافی یا کیف پول دیگری که توکن‌های خود را در آنجا نگهداری می‌کنید، وارد کنید. اگر هنوز توکن متیک را تهیه نکرده‌اید می‌توانید از لینک زیر در کمترین زمان به خرید متیک بپردازید.

خرید متیک

مرحله ۴: وارد سایت https://staking.polygon.technology شوید. با کلیک بر روی Login، در پنجره باز شده متامسک را انتخاب کنید. پس از وارد کردن پسورد کیف پول، به این وب‌سایت متصل می‌شود.

استیک MATIC

در این صفحه بر روی گزینه Become a Delegator کلیک کنید. در صفحه جدید لیست اعتبار سنج ها، همراه با اطلاعات آنان را مشاهده می‌کنید. طبق مشخصه‌های گفته شده در ابتدای مقاله یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و بر روی گزینه Delegate کلیک کنید. در پنجره باز شده باید مقدار توکن مدنظر خود را وارد کنید و سپس روی گزینه continue کلیک کنید. این فرایند شامل یک کارمزد شبکه است که برای شما به نمایش گذاشته می‌شود. پس از تایید این تراکنش متامسک نیز از شما تایید می‌خواهد. با تایید این نراکنش استیکنیگ شما تکمیل خواهد شد.

نحوه برداشت توکن‌های استیک شده متیک

برای برداشت و به اصطلاح Unbond کردن توکن‌های خود، وارد قسمت My account شود. در این صفحه دکمه Unbond را برای هر اعتبار سنجی خواهید دید. روی آن کلیک کنید.

آموزش استیک رمزارزها

پنجره زیر برای شما به نمابش در خواهد آمد.استیک پالیگان

مقدار مدنظر خود برای برداشت را وارد کنید و یا اگر قصد برداشت همه توکن‌های خود را دارید گزینه ۱۰۰% را انتخاب کنید. سپس با کلیک بر روی دکمه Confirm Unbond توکن‌های شما به کیف پولتان منتقل می‌شوند.

سخن پایانی

استیک ارزهای دیجیتال به عنوان یک روش کسب درآمد غیرفعال شناخته می‌شود. تمامی رمزارزهای POS این قابلیت را دارند. از جمله این رمزارزها می‌توان به MATIC اشاره کرد که از طریق کیف پول‌های بسیاری قابل استیک کردن می‌باشد. شبکه پالیگان، در ازای استیک متیک، حدود ۴.۶ درصد سود پرداخت می‌کند که ممکن است برای برخی از کاربران حوزه رمزارزها جذاب باشد. البته که این سود فقط مشوقی برای شرکت در شبکه است و برای کسب سودهای بیشتر می‌توان از روش‌های مختلفی که در دسترس هستند، استفاده کرد.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx