امیدواری ماینرهای بیت کوین به آینده

ماینر بیت کوین
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 871 نفر

صنعت ماینینگ بیت کوین در سال ۲۰۲۲ ضربه شدیدی خورده است. با توجه به عواملی مانند اصلاحات عظیم قیمت، تورم و غیره، بسیاری از ماینرهای بیت کوین از بازار خارج شده اند. چرا؟ خوب، عمدتاً برای تأمین مخارج خود.

اکنون بسیاری سوالات نگران کننده ای در مورد سودآوری این صنعت مطرح شده است. اما، پاسخ کجاست؟

بهبود نسبی ماینرهای بیت کوین

بر اساس تحقیقات The Block، استخراج کنندگان بیت کوین در طول سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۵ میلیارد دلار درآمد داشته اند. این افزایش ۲۰۶ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۰ را نشان می‌دهد که می‌توان گفت رقمی خیره‌کننده است. با این حال، ۲۰۲۲ سال خوبی برای ماینرها نبوده است. همانطور که گفته شد، ماینرهای باقی مانده منتظر بهبود شرایط بازار درآینده هستند.

مدتی است که سختی استخراج بیت کوین در حال تنظیم است. با کاهش هش ریت به دلیل آفلاین شدن بیشتر ماینرها به دلیل کاهش سودآوری، مشکل ماینینگ تقریباً همان روند قبلی را دنبال می کند.

کاهش سختی شبکه بیت کوین طبق شکل زیر قابل مشاهده است. مقدار سختی شبکه در زمان نگارش این مقاله T27.59 بوده است.

اما آیا این بار چیز دیگری وجود دارد؟ خوب، برای شروع، کاهش سختی شبکه همزمان با بهبودی قیمت ها در بازار بود. در زمان نگارش این مقاله، قیمت بیت کوین بالای ۲۳.۷ هزار دلار رسیده است. یعنی سودآوری بیشتر به ازای هر بیت کوین استخراج شده برای ماینرها.

به همین دلیل، افزایش موجودی بیت کوین ماینرها می تواند سناریوی نسبتا امیدوارکننده ای را ترسیم کند. با وجود هرج و مرج در بازار ارزهای دیجیتال، موجودی ماینرهای بیت کوین به بالاترین حد خود در ۴ سال گذشته رسید.

به نظر می رسد که نمودار Glassnode که در اینجا ضمیمه شده است نیز این موضوع را تایید می کند.

در مجموع، شرکت هایی که بیت کوین ها را استخراج کرده اند، دارای ۱,۸۴۵,۳۰۳ بیت کوین هستند که حدود ۹.۶ درصد از عرضه فعلی بیت کوین را تشکیل می دهد.

چشم انداز فعالیت ماینرها

در حالی که این پیشرفت‌ها ارتقای ثابتی را پیش‌بینی می‌کنند، ماینرها هنوز به طور کامل از بحران خارج نشده‌اند. در واقع، در زمان نگارش این مقاله، کل درآمد ماینرها نزولی است.

با این وجود، اگر بیت کوین به افزایش قیمت خود ادامه دهد; و سختی شبکه کاهش یابد; ممکن است ماینرها تا زمان ظهور بازار صعودی بعدی به فعالیت خود ادامه دهند. تا آن زمان، دارندگان بیت کوین باید حمایت خود را از بیت کوین نشان دهند; همانطور که در حال حاضر هم همینطور است.

در اینجا، شایان ذکر است که تعداد کیف‌های پول با موجودی بیش از ۱۰۰۰۰ بیت کوین; از ابتدای ماه به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx