مرگ مرموز ۴ میلیاردر کریپتو در یک ماه!

کریپتو
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 871 نفر

مرگ‌های مشکوک مرتبط با کریپتو

جامعه کریپتو مجبور شد یکی از سردترین زمستان های کریپتو تاریخ را در سال گذشته تحمل کند. با این حال، هیچ چیز به اندازه مرگ غیرقابل توضیح برخی از میلیونرهای کریپتو برای آنها دلهره آور نبوده است. جالب اینجاست که مرگ ۴ میلیاردر کریپتو در پایان سال ۲۰۲۲، همه در کمتر از یک ماه اتفاق افتاده است و جامعه کریپتو را به خود مشغول کرده و شایعات شدیدی در مورد توطئه‌های مرتبط با کریپتو ایجاد کرده است.

بنیانگذار میکر دائو

در ۲۹ اکتبر، جسد نیکلای موشگیان، جوان پیشگام در حوزه کریپتو، تنها چند ساعت پس از انتشار توییتی مبنی بر اینکه سازمان‌های اطلاعاتی سیا و موساد او را تعقیب می‌کنند، در یکی از سواحل پورتوریکا پیدا شد. با این حال، خانواده وی خاطرنشان کردند که این جوان ۲۹ ساله با مشکلات روانی دست و پنجه نرم می کرد و هیچ مورد مشکوکی وجود نداشته است.

کلاهبردار کریپتو

سپس در ۲۲ نوامبر، جسد خاویر بیوسکا، مردی که در مرکز بزرگترین تحقیقات اسپانیا در مورد کلاهبرداری ارزهای دیجیتال بود، در استپونا پیدا شد. گفته می شود که بیوسکا که تا زمان مرگش با همسر و پسرش در خلوتگاهی در شهر کاستا دل سول اقامت داشت، پس از بیرون رفتن به تراس جان خود را از دست داد.

بنیانگذار آمبر گروپ

روز بعد، ۲۳ نوامبر، تیانتیان کولاندر، بنیانگذار شرکت رمزنگاری آمبر گروپ مستقر در هنگ کنگ، در سن ۳۰ سالگی و در خواب به طرز مرموزی درگذشت. پس از این اتفاق وب سایت‌های کریپتویی و شبکه های اجتماعی با سوالاتی در مورد مرگ ناگهانی کولاندر، با بیشترین موضوعات جستجو شده “تیانتیان چه بیماری داشت؟” و “علت مرگ تیانتیان چیست” پر شدند.

رئیس صرافی لیبرتکس

دو روز بعد، در ۲۵ نوامبر، ویاچسلاو تاران، میلیاردر روسی کریپتو و رئیس صرافی ارزهای دیجیتال لیبرتکس در یک سقوط هلیکوپتر جان باخت. در حالی که علت مرگ رد نشد، مقامات اوکراینی سقوط مرموز هلیکوپتر را به سرویس اطلاعات کرملین مرتبط دانستند و ادعا کردند که تاران مسئول پولشویی روسیه از طریق کریپتو است. از سوی دیگر رسانه های روسی گزارش دادند که یک فرد مهم شناسایی شده که قرار بود به تاران ملحق شود در آخرین لحظه پرواز خود را لغو کرد.

این چهار مورد مرگ، بحث‌های شدیدی را در توییتر به راه انداخته است. برخی متقاعد شده‌اند که برخی از مشتریان ناراضی که سرمایه‌شان را «ناعادلانه» با استفاده از شرکت‌های ذکر شده از دست داده‌اند، برای انتقام گرفتن از آن‌ها اقدام کرده‌اند. یکی از کاربران نوشت:

«وقتی از کسی دزدی می‌کنید که نمی‌تواند فراموش کند، این اتفاق می‌افتد».

در ردیت، برخی از کاربران متقاعد شده‌اند که برخی از این مرگ‌ها جعلی بوده‌اند تا این افراد بتوانند زندگی تازه‌ای را آغاز کنند. یکی از کاربران پرسید:

«من تعجب می کنم که چند نفر از اینها افرادی هستند که مرگ خود را جعل می کنند.»

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx