آپتیمیزم در چند جبهه آربیتروم را شکست داده است

انتشار 1 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

روز گذشته، سایت مساری گزارشی را منتشر کرد و در آن آپتیمیزم و آربیتروم را مقایسه کرد. در این گزارش اشاره شد درحالی که آربیتروم بر رشد ارگانیک اکوسیستم خود تمرکز کرده بوده است، آپتیمیزم بر ایجاد انگیزه‌هایی برای کاربران تمرکز کرده که باعث شده است در طول سال گذشته تعداد کاربر منحصربه‌فرد این شبکه […]

آپتیمیزم

روز گذشته، سایت مساری گزارشی را منتشر کرد و در آن آپتیمیزم و آربیتروم را مقایسه کرد. در این گزارش اشاره شد درحالی که آربیتروم بر رشد ارگانیک اکوسیستم خود تمرکز کرده بوده است، آپتیمیزم بر ایجاد انگیزه‌هایی برای کاربران تمرکز کرده که باعث شده است در طول سال گذشته تعداد کاربر منحصربه‌فرد این شبکه به 3 میلیون نفر برسد.

حفظ کاربر آپتیمیزم قابل ستایش است

طبق این گزارش مساری، در کوتاه مدت، 35 تا 45 درصد از کاربران جدید توسط آربیتروم و آپتیمیزم حفظ شدند، اگرچه آپتیمیزم درصد بیشتری از پایگاه کاربران بلندمدت خود را حفظ کرد. اگرچه نرخ حفظ کوتاه مدت و بلندمدت کاربر معیارهای با ارزشی هستند، اما دومی برای درک ارزش یک بلاک چین از اهمیت بیشتری برخوردار است.

علاوه بر این‌ها، حفظ بلندمدت کاربر آپتیمیزم به طور قابل توجهی بالاتر از آربیتروم بود که نشان دهنده اعتماد بیشتر کاربران به این بلاک چین لایه 2 است.

قیمت آپتیمیزم

جالب توجه است، در حالی که نرخ حفظ کاربر OP افزایش یافته است، داده‌های توکن ترمینال نشان می‌دهد که همین امر در مورد هزینه‌های بلاک چین نیز صادق است. هزینه های شبکه و درآمد OP هر دو در 30 روز گذشته افزایش یافته است که نشان دهنده افزایش استفاده از شبکه است. با نزدیک شدن این بلاک چین به تاریخ ارتقای شبکه مورد انتظار، می توان رشد بیشتری را از شبکه آپتیمیزم انتظار داشت. انتظار می‌رود که ارتقای جدید در ماه مارس اجرا شود و هزینه‌های استفاده در شبکه اصلی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

در حالی که داده های فوق به عملکرد قوی شبکه اشاره می کند، توکن بومی Optimism دلایلی برای نگرانی را نشان داد؛ زیرا قیمت آن در هفت روز گذشته بیش از 17 درصد کاهش یافته است. طبق گزارش کوین مارکت کپ، OP تنها در 24 ساعت گذشته 5.5 درصد کاهش داشت و در زمان نگارش این مقاله، با ارزش بازار بیش از 805 میلیون دلار، با قیمت 2.56 دلار معامله می شد.

نسبت MVRV توکن آپتیمیزم (OP) کاهش شدیدی را ثبت کرد که می‌توان آن را به کاهش قیمت توکن نسبت داد. سیگنال منفی دیگر این بود که فعالیت توسعه شبکه در چند روز گذشته کاهش یافته بود. عملکرد OP در جبهه اجتماعی نیز سقوط کرد، که از حجم اجتماعی (social volume) آن مشهود بود.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx