بانک‌های پاکستانی بر توسعه سیستم KYC مبتنی بر بلاک چین توافق کردند

بلاک چین
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 537 نفر

اتحادیه بانک‌های پاکستان (PBA)، گروهی متشکل از ۳۱ بانک سنتی که در پاکستان فعالیت می‌کنند، قراردادی را برای توسعه یک پلتفرم مبتنی بر بلاک چین برای انجام فرایند احراز هویت (KYC) خود امضا کردند.

به گزارش دیلی تایمز، PBA در ۲ مارس قرارداد پروژه‌ای را برای توسعه اولین پلتفرم بانکی ملی eKYC (احراز هویت الکترونیکی) مبتنی بر بلاک چین را امضا کرده است. این اقدام با هدف تقویت قابلیت‌های مبارزه با پولشویی (AML) و در عین حال مقابله با تامین مالی تروریسم به رهبری بانک دولتی پاکستان (SBP) انجام شد.

بانک های عضو، شامل مؤسسات بین المللی مانند بانک صنعتی و تجاری چین، بانک سیتی و دویچه بانک هستند. علاوه بر این، پلت فرم بلاک چین کارایی عملیاتی را بهبود می بخشد؛ که در درجه اول با هدف بهبود تجربه مشتری در طول فرآیند ورود به سیستم است.

گروه Avanza وظیفه دارد این پلت فرم EKYC مبتنی بر بلاکچین به نام “Connance” را توسعه دهد که توسط بانک های عضو برای استاندارد سازی و تبادل اطلاعات مشتری از طریق یک شبکه غیرمتمرکز و خود تنظیم شده استفاده می کند. با این حال، جزئیات مشتری که بر اساس رضایت او به اشتراک گذاشته می شود، به بانک ها اجازه می دهد تا مشتریان موجود و جدید را ارزیابی کنند.

با پیوستن به لیست سایر کشورها در مسابقه برای راه اندازی یک ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC)، پاکستان اخیراً قوانین جدیدی را برای اطمینان از راه اندازی CBDC تا سال ۲۰۲۵ امضا کرده است. بانک دولتی SBP ، برای صدور CBDC مجوزهای EMI را صادر می کند. معاون فرماندار SBP جامد احمد در این زمینه گفت: “این مقررات برجسته گواهی بر تعهد SBP به سمت باز بودن ، اتخاذ فناوری و دیجیتالی شدن سیستم مالی ما است.”

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx