پلیس استرالیا به دنبال راه های مصادره ارزهای دیجیتال مرتبط با فعالیت های غیرقانونی

ارزهای دیجیتال
  • زمان مطالعه: دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 466 نفر

مصادره ارزهای دیجیتال مجرمان در دستور کار پلیس استرالیا

لایحه جدید همچنین صرافی‌ ارزهای دیجیتال را مجبور می‌کند اطلاعاتی را که می‌تواند به پلیس در تحقیقات جنایی کمک کند، در اختیار آن ها قرار دهد.

به پلیس ویکتوریا در استرالیا به زودی اختیارات جدیدی برای مصادره ارزهای دیجیتال و دارایی های دیجیتال از مجرمان و همچنین وادار کردن پلتفرم ها به ارائه اطلاعات در مورد مظنونان داده خواهد شد.

بر اساس بیانیه ای که دانیل اندروز، نخست وزیر ویکتوریا در ۲ اوت منتشر کرد; قوانین جدیدی در روز سه شنبه بر اساس لایحه اصلاحیه قانون جرایم عمده و ایمنی جامعه در سال ۲۰۲۲ با هدف سرکوب جرایم سازمان یافته در این ایالت به پارلمان ارائه شد.

انتظار می‌رود لایحه جدید به مقامات «قدرت بیشتری» برای شناسایی و توقیف رمزارزها، در پاسخ به استفاده فزاینده از آن ها توسط جرایم سازمان‌یافته، بدهد.

قوانین همچنین صرافی‌های ارزهای دیجیتال را ملزم می‌کنند که اطلاعات را برای کمک به تحقیقات جنایی به همان روشی که بانک‌ها انجام می‌دهند، افشا کنند.

آن‌ها می‌توانند پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال را وادار کنند تا اطلاعات مربوط به مظنونینی را در اختیارشان بگذارند و کیف پول‌های  آن ها را ضبط کنند.

همچنین به پلیس قدرت بیشتری برای به دست آوردن داده‌های الکترونیکی در هنگام اجرای حکم بازرسی می‌دهد. این کار «اموال ضبط شده» از مجرم ها را برای جبران خسارات مالباختگان در اختیار پلیس قرار می دهد.

جزئیات بیشتر

مایکل باسینا، متخصص دارایی‌های دیجیتال در Piper Alderman; در صحبت با کوینتلگراف گفت که از آنجایی که متن لایحه هنوز علنی نشده است. یکی از چالش‌هایی که او می‌بیند مربوط به قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال است.

یک چالش قانون‌گذاری برای حوزه رمزارزها این است که صلاحیت ایالتی اغلب محدود به همان ایالت می شود، بنابراین اطمینان از وجود یکپارچگی رویکرد بین ایالت‌ها و کشورهای مختلف، بسیار مهم است.

باسینا همچنین خاطرنشان کرد که پلیس به; آموزش مناسب در زمینه فناوری توقیف و ایمن سازی کلیدهای خصوصی کیف پول های دیجیتال” نیاز دارد. اما همچنین خاطرنشان کرد که مجرمانی که از رمزارزها استفاده می کنند; ابزاری ارزشمند برای پلیس در مبارزه با جرم و جنایت فراهم می کند. زیرا تراکنش های ارزهای دیجیتال ردی غیرقابل تغییر به جا می گذارند.

رئیس پلیس ویکتوریا، آنتونی کاربینز اذعان کرد که مجرمان در حال توسعه استراتژی‌های خود هستند و خاطرنشان کرد:

ما باید در توانمندسازی پلیس خود برای واکنش به روش‌های جدید مجرمان به همان اندازه سریع عمل کنیم.

در اوایل سال جاری، ابزار محبوب نظارت بر ارزهای دیجیتال، Chainalysis تخمین می‌زند; که حداقل ۱۰ میلیارد دلار ارز دیجیتال در اوایل سال ۲۰۲۲ توسط آدرس‌های کیف پول مرتبط با فعالیت‌های غیرقانونی نگهداری می‌شود.

باسینا خاطرنشان کرد که این شرکت تحلیلی همچنین گزارش می‌دهد; که استفاده غیرقانونی از ارزهای دیجیتال در کمترین حالت خود است.

بنابراین کاهش استفاده غیرقانونی از ارزهای دیجیتال و بیت کوین می‌تواند اعتماد به این صنعت نو پا را بیشتر کند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx