کاردانو، ریپل، پولکادات محبوب ترین ارزهای دیجیتال برای بانک ها

ارزهای دیجیتال
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 484 نفر

پولکادات، ریپل، کاردانو در میان ۱۰ ارزها دیجیتال برتر انتخاب شده توسط بانک ها

اگرچه هنوز تعداد کمی از بانک ها به حوزه ارزهای دیجیتال ورود کرده اند، اما این مؤسسات مالی به آرامی درهای خود را به روی رمزارزها باز می‌کنند، با گزارش جدید بانک تسویه‌های بین‌المللی (BIS)  که محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال را در میان بانک‌هایی که به این بخش ورود کرده اند را فهرست کرده است..

همانطور که انتظار می‌رود، دو ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار، بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) – پیشتاز هستند، با ۳۱٪ از رمزارزها گزارش شده متعلق به بیت کوین و ۲۲٪ به اتریوم.

محبوب ترین ارزهای دیجیتال در بین بانک ها

بر اساس این گزارش، این دو رمزارز اصلی «تقریباً ۹۰ درصد از ورود بانک ها به این حوزه را رهبری می کنند، در حالی که سایر ارزهای دیجیتال محبوب در بین بانک‌ها عبارتند از پولکادات با ۲ درصد، ریپل با ۲ درصد، کاردانو با ۱٪، سولانا با ۱٪، لایت کوین با ۰.۴٪، و استلار با ۰.۴٪.

BIS توضیح می دهد که:

طبق پیشنهاد مشورتی فعلی کمیته بازل، این قرار روش ورود به ارزهای دیجیتال احتمالاً به عنوان ارزهای دیجیتال گروه ۲ طبقه بندی می شود. بانک ها همچنین در مقادیر کمتر، یک استیبل کوین دارایی های توکن شده را گزارش کردند.

رویکرد شکاکانه BIS

به عنوان یادآوری، BCBS  در اواخر ژوئن پیشنهادی را برای محدود کردن مجموع مواجهه بانک‌ها با «سریال‌های رمزنگاری گروه ۲ به ۱ درصد از سرمایه ردیف ۱» در سند مشورتی خود با عنوان «مشاوره دوم در مورد رفتار محتاطانه با دارایی‌های رمزنگاری شده» ارائه کرده بود.

در عین حال، این موسسه همچنان به موضع بدبینانه خود در قبال ارزهای دیجیتال ادامه می دهد و بیان می کند که “نمی تواند نقش اجتماعی پول را ایفا کند” و همچنین هشدار داد که فروش ارز دیجیتال نشان دهنده تحقق پیش بینی های خود در مورد خطرات امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)است.

در همین حال، فینبولد قبلاً در مورد یافته‌های BIS گزارش داد که مجموع بانک ها ۹.۴ میلیارد یورو در این حوزه آورده اند. این یعنی چیزی تنها حدود ۰.۰۱ درصد از کل بانک های مشمول.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx