رئیس جمهور پاراگوئه قانون استخراج ارزهای دیجیتال را وتو کرد

  • زمان مطالعه: دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 536 نفر

وتو کردن استخراج ارزهای دیجیتال در پاراگوئه

ماریو ابدو بنیتز، رئیس جمهور پاراگوئه، لایحه ای را که به دنبال شناسایی استخراج ارزهای دیجیتال به عنوان یک فعالیت صنعتی بود، وتو کرد. او استدلال کرد که مصرف بالای برق استخراج بیت کوین می تواند مانع از گسترش صنعت ملی پایدار شود.

در این فرمان آمده است که استخراج ارزهای دیجیتال از سرمایه زیاد با استفاده از نیروی انسانی کم استفاده می کند، بنابراین ارزش افزوده ای برابر با سایر فعالیت های صنعتی ایجاد نخواهد کرد. در سرتاسر جهان، ارزهای دیجیتال یکی از بزرگترین ایجادکنندگان شغل است. نمودار اقتصادی لینکدین نشان می دهد که فهرست مشاغل مرتبط با ارزهای دیجیتال و بلاکچین در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ در ایالات متحده ۶۱۵ درصد افزایش یافته است.

موافقان این طرح

سناتور فرناندو سیلوا فاستی، که حامی استخراج ارزهای دیجیتال است، هدف این قانون را ترویج استخراج رمزارز از طریق استفاده از برق مازاد بوده است، اما دولت پاراگوئه تصمیم گرفت که فعالیت استخراج ارزهای دیجیتال در این کشور را اجرایی نکند:

سنای پاراگوئه در نهایت این پیشنهاد را در ۱۴ جولای تصویب کرد و استخراج کریپتو را به عنوان یک فعالیت صنعتی به رسمیت شناخت. آنها ۱۵ درصد مالیات بر فعالیت های اقتصادی مربوط به آن وضع کردن:

با اعمال نرخ عادلانه برای کاربران استخراج بیت کوین، که تنها چند درصد بالاتر از نرخ فعلی سایر فعالیت های اقتصادی است، انگیزه های زیادی برای استخراج بیت کوین وجود دارد.

بر اساس این سند، در دوازده ماه گذشته سرمایه‌گذاری صنعتی با رشد ۲۲۰ درصدی در کشور پاراگوئه به ۳۱۹ میلیون دلار رسیده است. در حالی که تولید ناخالص داخلی در پنج سال گذشته بیش از ۴ درصد افزایش یافته است. در صورت تداوم این نرخ، صنعت ملی این کسشورمی تواند به کل انرژی تولید شده و موجود در کشور برای پایدار نگه داشتن صنعت خود نیاز داشته باشد.

در این فرمان آمده است: «اگر پاراگوئه بخواهد استخراج ارزهای دیجیتال را به رسمیت بشناسد، در چهار سال آینده مجبور به واردات برق خواهد شد.»

لایحه تصویب شده توسط سنا تصریح می کند که ماینرها باید برای دریافت مجوز و درخواست مجوز برای مصرف انرژی صنعتی اقدام کنند. همچنین وزارت صنعت و بازرگانی را به عنوان مرجع اصلی مجری قانون و دبیرخانه جلوگیری از پولشویی یا دارایی شویی را برای نظارت بر شرکت های سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال ایجاد کرد.

هزینه های کم انرژی در پاراگوئه از سال ۲۰۲۰ شرکت های داخلی و خارجی را به نصب زیرساخت های استخراج ارزهای دیجیتال در این کشور ترغیب کرده است. طبق گزارش های قیمت جهانی بنزین، در دسامبر ۲۰۲۱،ش هزینه برق خانگی ۰.۰۵۸ دلار به ازای هر کیلووات ساعت و هزینه برق تجاری ۰.۰۴۹ دلار در هر کیلووات ساعت بوده است.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx