آزادسازی توکن‌های Aptos ،Optimism و ApeCoin

توکن‌های قفل‌شده Aptos ،Optimism و ApeCoin
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 467 نفر

بازار کریپتو در انتظار انتشار اطلاعاتی در رابطه‌با آزادسازی برخی از انواع توکن‌ها است که احتمالاً در ماه ژوئیه (خردادماه)، رخ می‌دهد. طبق این رویداد قرار است سه توکن Aptos ،ApeCoin و Optimism که در شبکه قفل هستند، آزاد شوند. شایان‌ذکر است ارزش کل قفل شده توکن (TVL)، به انتشار توکن‌های قفل شده قبلی اشاره دارد که توسط تیم پروژه، سرمایه‌گذاران یا مشاوران نگهداری می‌شدند. این توکن‌ها معمولاً در فازها یا در فواصل زمانی مشخص، باهدف جلوگیری از نوسانات بازار و افت ناگهانی قیمت عرضه می‌شوند. حال این سؤال برای بسیاری از سرمایه‌گذاران پیش‌آمده است که این فرایند آزادسازی توکن‌ها چه تأثیری بر قیمت آن‌ها می‌گذارد؟ در ادامه از این خبر، با ما همراه شوید تا آزادسازی سه توکن Aptos ،Optimism و ApeCoin را بررسی کنیم و تاریخ این رویداد مهم را شرح دهیم.

تاریخ آزادسازی توکن‌های Aptos ،Optimism و ApeCoin

بر اساس داده‌های Token Unlockst، در ماه ژوئیه برخی از توکن‌های قفل‌شده در شبکه منتشر خواهند شد که سه توکن Aptos ،Optimism و ApeCoin را شامل می‌شوند. این عمل می‌تواند به طور فزاینده‌ای بر قیمت‌ها تأثیر بگذارد. درحالی‌که این تأثیرگذاری ممکن است منفی باشد، بااین‌حال نسبت به پویایی عرضه و تقاضا، قیمت‌ها می‌توانند نسبت به عملکرد کلی عرصه کریپتو و احساسات موجود در بازار بهبود یابند. به نظر می‌رسد اپتوس (Aptos)، اولین پروژه‌ای است که بیشترین حجم از توکن‌های خود را منتشر می‌کند. قرار بر این است که این بلاک‌چین مبتنی بر فیس‌بوک، از تاریخ ۳ ژوئیه (۱۲ تیر)، فرایند آزادسازی سکه‌های قفل‌شده در شبکه را آغاز کند. باتوجه‌به اطلاعات به‌دست‌آمده، حدود ۴.۵۴ میلیون توکن APT، به ارزش تقریبی ۳۳ میلیون دلار و ۲.۱۷ درصد از عرضه در گردش، در ۱۲ ژوئیه عرضه خواهد شد.

زمان آزادسازی سایر توکن‌ها

گفتنی است در حال حاضر تنها ۱۷ درصد از کل توکن‌های APT، قابل استفاده است. بر اساس گزارش CoinMarketCap، در مجموع، ۱,۰۴۲,۷۱۳,۹۶۲ واحد از توکن APT وجود دارد که مقدار ۲۰۹,۰۶۱,۷۸۶ از آن در گردش بازار قرار دارد. همچنین در تاریخ ۱۷ ژوئیه (۲۶ تیر)، حدود ۱۵.۶۰ میلیون توکن APE، در DAO این پروژه آزاد می‌شوند. این رمزارز، توکن حاکمیتی اکوسیستم ایپ کوین (ApeCoin)، است که توکن‌های منتشر شده از آن ۴.۲۳ درصد از عرضه در گردش را تشکیل می‌دهند. احتمال می‌رود این مقدار بیش از ۳۴.۳ میلیون دلار ارز داشته باشند. طبق آمار، ایپ کوین در مجموع یک میلیارد عرضه دارد، اما تنها ۳۶۸,۵۹۳,۷۵۰ واحد از ایپ کوین در گردش بازار می‌باشد. این بدان معناست در فرایند آزادسازی توکن، تا کنون ۴۷ درصد از توکن‌های APE، منتشر شده است. بیشتر این توکن‌ها به وزارت خزانه‌داری و ۱۵۰ میلیون توکن ایپ کوین به یوگا لبز (Yuga Labs) تعلق دارد.

قیمت APE

قیمت APE در ۳ جولای(۱۲ تیر)، بر اساس منبع TradingView

تاریخ انتشار توکن‌های قفل‌شده Optimism

پلتفرم مقیاس‌پذیری لایه ۲ Optimism، آخرین پروژه‌ای است که در تاریخ ۳۰ ژوئیه (۸ مرداد)، قفل توکن‌های خود را باز می‌کند. این پروژه ۲۴.۱۶ میلیون توکن OP، به ارزش بیش از ۳۲ میلیون دلار را با نرخ لحظه‌ای منتشر خواهد کرد. جالب است بدانید حتی پس از این فرایند آزادسازی، تنها ۱۶ درصد از عرضه کل توکن‌های OP، آزاد می‌شود. این توکن‌ها به مشارکت‌کنندگان اصلی که ۱۹ درصد از کل عرضه توکن‌ها را در اختیار دارند، اختصاص میابد. در مجموع ۴,۲۹۴,۹۶۷,۲۹۶ توکن OP وجود دارد که در حال حاضر مقدار ۶۴۴,۵۹۴,۷۸۲ از آن در گردش بازار است.

آیا شاهد ریزش قیمت توکن‌های آزاد شده خواهیم بود؟

بازار کریپتو یکی از حوزه‌ها مالی غیرقابل‌پیش‌بینی است که از هیچ الگوریتم خاصی پیروی نمی‌کند. درواقع دلایل بسیار متعددی برای تعیین قیمت ارزهای دیجیتال وجود دارد که پروژه توکن‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیست. بااین‌حال، می‌توان گفت که واگذاری توکن‌ها پیش از آزادسازی، در عرض ماه‌ها یا سال‌ها بعد، منافع سرمایه‌گذاران و اعضای تیم را همسو می‌کند. از همین روی نحوه واکنش نشان‌دادن توکن‌های APT، APE و OP مشخص نیست. اما باتوجه‌به عرضه بیشتر این توکن‌ها در شبکه، قانون بازار بر کاهش قیمت‌ها دلالت دارد. البته باید توجه داشت این امر به میزان نقدشوندگی هر توکن نیز بستگی دارد.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx