درخواست مجدد بلک راک برای ETF اسپات بیت کوین

بت درخواست برای ایجاد صندوقETF بیت کوین
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 5394 نفر

بلک راک (BlackRock) که بزرگ‌ترین کمپانی مدیریت دارایی در جهان محسوب می‌شود، اخیراً درخواست راه‌اندازی ETF اسپات بیت‌کوین خود را مطرح کرد. این درخواست با مخالفت سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، مواجه شد و این نهاد ایده ثبت صندوق قابل‌معامله ETF بیت‌کوین را رد کرد. حال باری دیگر بلک راک درخواست خود را مبنی بر اخذ مجوز ETF بیت‌کوین ثبت کرده است. صندوق قابل‌معامله بیت کوین یا ETF، این امکان را برای تمامی سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند تا بدون نیاز به خرید و نگهداری بیت‌ کوین، از نوسانات بازار BTC سود کسب کنند. بلک راک چندین سال است که برای ایجاد این صندوق درخواست‌های پیاپی ثبت می‌کند. تاکنون این درخواست‌ها با مخالفت SEC، همراه بودند. اما این بار مجموعه جهانی نزدک (Nasdaq) به همراه بلک راک و صرافی محبوب کوین بیس (Coinbase)، درخواست جدید خود را ثبت کرد.

توافق‌نامه جدید نزدک و کوین بیس برای صندوق ETF

نزدک مجدداً پیشنهادی برای راه‌اندازی صندوق قابل‌معامله در مبادلات بیت کوین (ETF)، تنظیم کرد. این کمپانی درخواست خود  را با مشارکت بزرگ‌ترین مدیر دارایی جهان بلک راک و صرافی پیشرو ارزهای دیجیتال ایالات متحده Coinbase، ارائه کرده است. هفته گذشته کمیسیون بورس و اوراق بهادار SEC، درخواست ایجاد صندوق ETF بیت کوین را رد کرد که در این باره توضیح داد پرونده‌های ارسال شده از سوی فیدلیتی(Fidelity) و بلک راک کامل و واضح نیستند. در پی این رد صلاحیت، برخی از شرکت‌های جهانی؛ مانند نزدک، به همراه بلک راک تغییراتی را در درخواست راه اندازی صندوق قابل‌معامله بیت کوین، ایجاد کردند. سپس این شرکا، مجدداً برای اجرایی‌شدن این طرح درخواست دادند. طی این تغییرات، صرافی ارز دیجیتال کوین بیس به‌عنوان واسطه این ETFها انتخاب شد. همچنین نزدک پرونده جدیدی را برای iShares Bitcoin Trust، ارسال کرد.

مجوز ETF بیت کوین

بلک راک به همراه نزدک و صرافی کوین بیس، مجددا درخواستی مبنی بر ایجاد صندوق ETF بیت کوین را مطرح کرد.

درخواست جدید مجوز ETF بیت‌کوین، بر اساس یک فرم ۱۹b-4، توسط نزدک، بلک راک و صرافی کوین بیس مکتوب شد که به دنبال پرونده‌های مشابه هفته گذشته از صرافی Cboe، بود. طبق این آیین‌نامه جدید، صرافی کوین بیس موظف است یک قرارداد نظارت بر طرح ETF بیت کوین را امضا کند تا یک توافق‌نامه رسمی به عمل آید. در این توافق‌نامه دوجانبه، ذکر می‌شود که همکاری و نظارت نزدک و کوین بیس مبنا بر درخواست ایجاد صندوق ETF بیت کوین، برنامه نظارت بر بازار بورس را تکمیل می‌کند.

رقابت برای ایجاد صندوق ETF اسپات بیت کوین

پیشنهاد نزدک برای صندوق ETF بیت کوین که بلک راک در رأس آن قرار دارد، اولین‌بار در ماه گذشته مطرح شد. سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا هنوز این طرح را تأیید نکرده است و با راه‌اندازی چنین صندوق دارایی مخالفت می‌کند. این سازمان علت عدم مخالفت خود را به تقلب و دست‌کاری بازار هنگام ارزیابی برنامه‌های کاربردی گذشته نسبت داد. حال با تغییرات جدید و اضافه‌شدن کوین بیس به این طرح، ممکن است نگرانی‌های SEC، درباره این طرح کاهش یابد و پیشرفتی در پرونده ظاهر شود. اگر این امر تحقق یابد، این ETF اولین صندوق قابل‌معامله بیت کوین در جهان خواهد بود که گام بزرگی در پذیرش عرصه کریپتوکارنسی بر می‌دارد.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx