نگرانی ساتوشی ناکاموتو از سرمایه گذاری در بیت کوین : گزارشی جدید از ایمیل های او

ساتوشی ناکاموتو
  • زمان مطالعه: ۲دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 185 نفر

در بحبوحه بحث‌های داغ پیرامون هویت بنیانگذار ناشناس بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو، ۱۲۰ صفحه ایمیل رد و بدل شده بین ناکاموتو و همکار اولیه او، مارتی مالمی، پرده از روزهای اولیه خلق بیت کوین برمی‌دارد.

به تازگی، کولین وو، روزنامه‌نگار حوزه کریپتو در چین، در صفحه رسمی خود در X با نام Wu Blockchain، بینش خود را در مورد ایمیل هایی که مالمی اوایل امسال به اشتراک گذاشته بود، ارائه کرد. این ایمیل ها در ابتدا به عنوان مدرکی علیه ادعای کریگ رایت مبنی بر اینکه بنیانگذار اصلی بیت کوین است، ارائه شده بود.

طبق پست X کولین وو، مکالمه بین ناکاموتو و مالمی نشان‌دهنده نگرانی‌های ناکاموتو در مورد معرفی بیت کوین به عنوان یک سرمایه گذاری است. وو در پست X قبلی خود، به هشدارهای اولیه ناکاموتو در مورد مصرف انرژی قابل توجه بیت‌ کوین اشاره کرده بود.

ایمیل ساتوشی

علاوه بر این، نگرانی ناکاموتو در مورد «برچسب‌گذاری بیت کوین به عنوان یک سرمایه گذاری» نیز در آن زمان مورد توجه قرار گرفت. پست اخیر او بیشتر در این باره توضیح می‌دهد:

«POW بیت کوین انرژی کمتری نسبت به سیستم بانکی سنتی مصرف می‌کند. POW تنها راه حلی است که می‌تواند سیستم پول نقد الکترونیکی P2P را بدون نیاز به شخص ثالث قابل اعتماد، عملی کند.»

علاوه بر این، وو بر اصرار ناکاموتو بر عدم ترویج «ناشناس بودن» تأکید می‌کند. ایمیل ناکاموتو حاکی از این است:

«فکر می‌کنم بهتر است روی جنبه ناشناس بودن [بیت کوین] تأکید نکنیم. با محبوبیت آدرس‌های بیت کوین به جای ارسال از طریق IP، دیگر نمی‌توانیم این تصور رو ایجاد کنیم که تراکنش‌ها به صورت خودکار ناشناس هستند. البته می‌شود به صورت مستعار (pseudonymous) عمل کرد، ولی لازمه‌‌اش مراقبت و احتیاط است.»

در ۲۳ فوریه، مارتی مالمی در X اقدام به جلب توجه جامعه به مکالمات موجود در ایمیل های بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ بین خود و ناکاموتو کرد. او افزود که در ابتدا با انتشار عمومی ایمیل‌ها احساس راحتی نمی‌کرد، اما دادگاه رایت او را مجبور به ارائه آن‌ها به عنوان مدرک کرده است.

البته این ایمیل ها به عنوان مدرکی قابل توجه برای اثبات هویت واقعی ساتوشی ناکاموتو محسوب نمی‌شوند. با این حال، این مکالمه می‌تواند بینش‌های ارزشمندی را در مورد دیدگاه و نگرانی‌های خالق بیت کوین ارائه دهد.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx