بیت کوین مد زودگذر نیست: تنها ۱ درصد مردم بیت کوین را یک مد زودگذر می‌دانند

بیت کوین
  • زمان مطالعه: ۳دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 80 نفر

تنها ۱ درصد از مصرف‌کنندگان هنوز بیت کوین را یک مد زودگذر می‌دانند. نظرسنجی جدید دویچه بانک نشان‌دهنده تغییر قابل‌توجهی در نگرش مصرف‌کنندگان نسبت به بیت‌ کوین و به‌طورکلی ارزهای دیجیتال است.

تغییر در نگرش مصرف‌کنندگان نسبت به بیت کوین و ارزهای دیجیتال

به گزارش رویترز، با استناد به نظرسنجی دویچه بانک، بیت کوین و ارزهای دیجیتال دیگر به‌عنوان یک «مد زودگذر» گذرا دیده نمی‌شوند؛ بلکه اکثریت مردم آن‌ها را اکنون بخش جدایی‌ناپذیر سیستم مالی می‌دانند. این نظرسنجی از ۳۶۰۰ نفر نظرخواهی کرده است و نشان می‌دهد که نگرش مصرف‌کنندگان نسبت به بیت‌ کوین و ارزهای دیجیتال به‌آرامی اما به طور قابل‌توجهی تغییر کرده است.

پذیرش بیت کوین

ارز دیجیتال به‌عنوان یک کلاس دارایی مهم

در این نظرسنجی، ۵۲ درصد از پاسخ‌دهندگان در ماه مارس معتقد بودند که ارز دیجیتال به یک «کلاس دارایی و روش پرداخت مهم» تبدیل خواهد شد، درحالی‌که این رقم در سپتامبر ۲۰۲۳ کمتر از ۴۰ درصد بود.

در همین حال، تعداد منتقدان به پایین‌ترین حد خود رسیده است و تنها ۱ درصد از پاسخ‌دهندگان هنوز معتقدند که بیت کوین «در نهایت محو خواهد شد» – در مقابل ۲۰ درصد در سال گذشته.

از سوی دیگر، تعداد پاسخ‌دهندگانی که معتقدند ارز دیجیتال به «روش پرداخت غالب» تبدیل خواهد شد، از ۲۰ درصد در سال گذشته به ۵ درصد کاهش یافته است.

ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) نیز بخشی از این نظرسنجی بودند، به‌طوری‌که ۱۵ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که آنها به جریان اصلی تبدیل خواهند شد.

علاوه بر این، حدود ۲۵ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند که ارز دیجیتال اینجا آمده است تا بماند، اما هرگز به جریان اصلی تبدیل نخواهد شد.

انتظارات از قیمت BTC

با وجود افزایش نگرش مثبت نسبت به بیت کوین، اقلیت قابل‌توجهی انتظار قیمت پایین‌تر بیت کوین تا پایان سال را دارند. حدود ۳۰ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند که قیمت BTC تا پایان سال به زیر ۲۰ هزار دلار خواهد رسید، درحالی‌که این رقم در فوریه ۳۵ درصد و در ژانویه ۳۶ درصد بود.

در همین حال، ۲۵ درصد معتقدند که این ارز دیجیتال پرچم‌دار تا پایان سال بین ۲۰ هزار تا ۷۵ هزار دلار ارزش خواهد داشت و تنها ۱۰ درصد معتقدند که قیمت بیت کوین از ۷۵ هزار دلار فراتر خواهد رفت.

قیمت بیت کوین

بیت ‌کوین پس از هفته‌ها معامله در محدوده قرمز، در ۸ آوریل به بالاترین سطح خود در سه هفته گذشته رسید. این امر پس از آن اتفاق افتاد که معامله‌گران پس از رسیدن به بالاترین قیمت ۷۳۷۹۴ دلار در مارس، سیو سود کرده بودند. این ریکاوری با افزایش اشتیاق به ETF های بیت کوین و احتمال کاهش نرخ بهره همسو است.

تحلیلگران دویچه بانک پیش‌بینی می‌کنند که عواملی همچون هاوینگ بیت کوین، تحولات نظارتی، کاهش نرخ بهره و گمانه‌زنی‌ها درباره تأیید ETF اتریوم توسط SEC، در هفته‌های آینده به افزایش ارزش بازار ادامه خواهد داد.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx