کاهش فعالیت های کلاهبرداری همزمان با کاهش قیمت ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال
  • زمان مطالعه: دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 405 نفر

کاهش قیمت ارزهای دیجیتال، کاهش کلاهبرداری ها

داده های جدید نشان می دهد افراد کمتری نسبت به همیشه طعمه کلاهبرداری های مرتبط به ارزهای دیجیتال و بیت کوین می شوند، در حالی که هک ها و سرمایه های سرقت شده روند صعودی دارند.

شرکت تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال Chainalysis گزارش میانه سال خود را دیروز منتشر کرد که نشان دهنده کاهش کلی فعالیت غیرقانونی است. به نظر می رسد رکود قیمت ها بر کلاهبرداری ها نیز تأثیر داشته است. به طوری که حجم معاملات غیرقانونی و قانونی در مقایسه با این زمان در سال گذشته کاهش یافته است. با این حال، Chainalysis  خاطرنشان کرد که حجم فعالیت های غیرقانونی نسبت به سال گذشته تنها ۱۵ درصد کاهش یافته است در حالی که این میزان برای فعالیت قانونی ۳۶ درصد است.

درآمدهای حاصل از کلاهبرداری در این سال در مقایسه در جولای سال ۲۰۲۱، ۶۵ درصد کمتر است و به ۱.۶ میلیارد دلار رسیده است . Chainalysis  معتقد که این امر با کاهش قیمت‌ها مرتبط است، زیرا درآمد کلاهبرداری از ابتدای سال جاری نسبتاً مطابق با قیمت بیت‌کوین کاهش یافته است. تعداد فعالیت های کلاهبرداری در این مقطع از سال نیز کمترین میزان در چهار سال گذشته است. با این حال، این گزارش خاطرنشان کرد که درآمدهای حاصل از کلاهبرداری نیز توسط طرح‌های پرمخاطب انجام می‌شود که سال ۲۰۲۲ هنوز شاهد آن هستیم.

جزئیات بیشتر کلاهبرداری با ارزهای دیجیتال

این شرکت در گزارش خود گفت: «این اعداد نشان می دهد که افراد کمتری نسبت به همیشه درگیر کلاهبرداری های ارزهای دیجیتال هستند. یکی از دلایل این امر می‌تواند این باشد که با کاهش قیمت دارایی‌ها، کلاهبرداری‌های ارزهای دیجیتال، که معمولاً خود را به عنوان فرصت‌های سرمایه‌گذاری غیرفعال در ارزهای دیجیتال با بازده وعده‌داده‌شده نشان می‌دهند، برای قربانیان احتمالی کمتر فریبنده هستند.

علاوه بر این، کاهش قیمت به معنای تبلیغات کمتر است، که به گفته Chainalysis عاملی برای جلب نظر کاربران بی تجربه است.

وضعیت بازار دارک نت

از طرفی، درآمد بازار دارک نت مسیر متفاوتی را طی کرده است. این فعالیت در ماه آوریل بالاتر از سال قبل بود، اما از آن نقطه افت کرد. Chainalysis  به تعطیلی و تحریم بازار Hydra اشاره کرد که باعث فعالیت های غیرقانونی قابل توجهی در بازار شد.

Chainalysis  می‌گوید: با این وجود، کاهش درآمد بازار دارک نت، و در واقع ارزش ارزهای دیجیتال دریافتی توسط همه دسته‌های مجرمانه، به دنبال تعطیلی Hydra نشان‌دهنده تأثیر محسوس اجرای قانون برای مبارزه با جرایم مبتنی بر ارزهای دیجیتال است.

در همین حال، هک ها و میزان وجوه دزدیده شده نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. طبق گزارش Chainalysis، ۱.۹ میلیارد دلار ارز دیجیتال تا جولای به سرقت رفته است، در مقایسه با ۱.۲ میلیارد دلار در ژوئیه ۲۰۲۱.

به‌علاوه، ما نباید انتظار داشته باشیم که سرقت بر اساس حرکات بازار ارزهای دیجیتال به روش کلاهبرداری کاهش یابد. تا زمانی که ارزهای دیجیتال موجود در استخرهای پروتکل دیفای و سایر سرویس‌ها ارزش داشته باشند و آسیب‌پذیر باشند، بازیگران بد سعی در سرقت آن‌ها خواهند داشت. تنها راه متوقف کردن آنها این است که صنعت امنیت را تقویت کنیم و به کاربران آموزش دهیم که چگونه پروژه های ایمن برای سرمایه گذاری پیدا کنند.

 

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارز ها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx