SEC بنیانگذاران Forsage را متهم به اجرای طرح پانزی کرد

SEC بنیانگذاران Forsage را متهم به اجرای طرح پانزی کرد
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 956 نفر

کمیسیون بورس و اوراق بهادار یازده نفر را به اجرای هرم رمزارز و طرح پانزی که سرمایه‌گذاران خرد در سراسر جهان را هدف قرار داده بود، متهم کرد. این طرح که فورساژ نام دارد، بیش از ۳۰۰ میلیون دلار از سرمایه گذاران در ایالات متحده و جاهای دیگر جذب کرد. چهار بنیانگذار، ولادیمیر اوخوتنیکوف، لولا فراری، میخائیل سرگیف و سرگئی ماسلاکوف از جمله متهمان بودند. اعتقاد بر این است که آنها در روسیه، جمهوری گرجستان و اندونزی زندگی می کنند. سه مروج مستقر در ایالات متحده نیز که مسئول ترویج این طرح بودند، متهم شدند.

SEC ابتدا در ژانویه ۲۰۲۰ شکایتی را علیه بنیانگذارانی که Forsage.io را تشکیل داده بودند، ارسال کرده بود. آن ها به مشتریان این فرصت را پیشنهاد می دادند تا پول خود را در قراردادهای هوشمند; در بلاکچین های اتریوم، ترون و بایننس واریز کنند. فورساژ به عنوان یک طرح هرمی عمل کرده بود; که در آن سرمایه گذاران قدیمی با جذب اعضای جدید سود کسب می کردند. همچنین ظاهراً دارای یک عنصر پانزی است که در آن; دارایی های سرمایه گذاران جدید برای پرداخت به سرمایه گذاران قدیمی استفاده می شود.

کلاهبرداران فورساژ به هشدارها توجه نکردند

علیرغم صدور دستور توقف در سپتامبر ۲۰۲۰ از سوی تنظیم‌کننده‌های اوراق بهادار فیلیپین و مونتانا; مروجین طرح سرمایه‌گذاری را ادامه دادند و هرگونه تخلف را انکار کردند. SEC شکایتی را در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در ناحیه شمالی ایلینویز علیه افرادی از میسوری، آیداهو، کنتاکی، ویرجینیا، ایلینوی، فلوریدا، و ویسکانسین به دلیل نقض مقررات ثبت اوراق بهادار و ضد تقلب قوانین اوراق بهادار فدرال ارائه کرد.

SEC در مورد اتهام

پیش از این پرونده، SEC سه فرد، از جمله یک مدیر محصول سابق کوین بیس را به تجارت داخلی متهم کرده بود. این سه نفر از اطلاعات ممتاز مربوط به لیست‌های توکن آتی سوء استفاده کردند تا جیب خود را ببندند. کوین بیس به کارمندان هشدار داده بود که این اطلاعات محرمانه را فاش نکنند. ایشان وحی، مدیر محصول سابق، از ژوئن ۲۰۲۱ تا آوریل ۲۰۲۲ به هشدارها توجه نکرد و به برادرش نیکیل وحی و دوستش سامیر رامانی که ۱.۱ میلیون دلار سود غیرقانونی به دست آوردند، اطلاع داد. SEC تأیید کرد که برخی از ۲۵ توکن معامله شده، اوراق بهادار هستند، و عاملان آن را در نقض قوانین اوراق بهادار در مورد معاملات داخلی قرار می دهد.

در اوایل ماه جاری، SEC تحقیقاتی را در مورد کوین بیس به دلیل معامله اوراق بهادار ثبت نشده آغاز کرد.

در رابطه با پرونده فورساژ، رئیس موقت واحد دارایی‌های رمزنگاری و سایبری SEC گفت که مجرمان نمی‌توانند از قوانین اوراق بهادار صرفاً به این دلیل که طرح‌های آنها بر قراردادهای هوشمند و بلاک چین متمرکز است، اجتناب کنند. SEC از رگولاتورهای فیلیپینی و مونتانا برای کمک آنها در تحقیقات تشکر کرد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارز ها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx