بنیاد سولانا ۱۸۰ میلیون دلار در صرافی FTX از دست داد

بنیاد سولانا و صرافی FTX
  • زمان مطالعه: 2دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 483 نفر

ضرر ۱۸۰ میلیون دلاری بنیاد سولانا با سقوط صرافی FTX

بنیاد سولانا تا ۶ نوامبر، درست قبل از اینکه صرافی FTX پردازش برداشت‌ها را متوقف کند، بیش از ۱۸۰ میلیون دلار ارز دیجیتال در این صرافی داشته است.

دارایی های FTT و SRM

بر اساس گزارش بنیاد سولانا، سولانا تا ۶ نوامبر تقریباً ۱ میلیون دلار پول نقد در FTX داشته است. این سازمان غیرانتفاعی گفت که این وجوه برای عملیات آن «ناچیز» است و کمتر از ۱ درصد از ذخایر نقدی آن را تشکیل می‌دهد.

با این حال، این سازمان دارایی های دیجیتال بیشتری را از دست داده است. اگرچه هیچ  ارز سولانایی در FTX نگهداری نمی شده است، تقریباً ۳.۴۳ میلیون توکن FTX (FTT) و ۱۳۴.۵۴ میلیون توکن سروم (SRM) متعلق به بنیاد سولانا اکنون در صرافی قفل شده است.

علاوه بر این، این بنیاد ۳.۲۴ میلیون سهم از سهام عادی FTX را در اختیار داشته است.

به گفته  کوین گکو، FTT  در آن زمان بیش از ۲۲ دلار معامله می شد، در حالی که SRM تقریباً ۰.۸ دلار ارزش داشت. با توجه به ارقام بنیاد، به ترتیب ۷۵.۴۶ میلیون دلار و ۱۰۷.۶ میلیون دلار FTT و SRM در صرافی داشته اند.

FTT  توکن کاربردی صرافی FTX است که به دارندگان آن روی هزینه های تراکنش و معاملات تخفیف می دهد. در همین حال، SRM توکن حاکمیتی برایشبکه  سروم است. یک پروتکل صرافی غیرمتمرکز،  متمرکز بر مقیاس پذیری که توسط کنسرسیومی شامل صرافی FTX، آلامدا ریسرچ و بنیاد سولانا راه اندازی شده است.

از زمان سقوط صرافی FTX، FTT تا ۱.۳۲ دلار کاهش یافته است، در حالی که SRM 0.32 دلار معامله می‌شود. حتی خود سولانا نیز متحمل ضررهای بزرگی شده است و در این ماه به زیر ۱۵ دلار سقوط کرده است و از نظر ارزش بازار از ده ارز دیجیتال برتر خارج شده است. در نوامبر سال گذشته، سولانا به بالاترین قیمت خود یعنی ۲۵۹ دلار رسید.

علی‌رغم این ضررها، بنیاد سولانا اظهار داشت که شبکه‌اش «هیچ مشکل قابل توجهی در عملکرد یا زمان آپدیت» در پی این پیامدها تجربه نکرده است. لازم به ذکر است که بلاکچین سولانا در گذشته دچار قطعی های متعددی شده است.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx