سولانا بازهم دچار مشکل شد

انتشار 1 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

اپراتورهای زیرساخت در شبکه سولانا در اوایل روز شنبه پس از یک مشکل فنی که توانایی کاربران را برای تجارت ارزهای دیجیتال، انتقال دارایی‌ها یا انجام هر کاری روی زنجیره کاهش داد، برای اصلاح بلاکچین عجله کردند. به گفته سرور دیسکورد سولانا، این بلاکچین حدود ساعت 00:53 به وقت نیویورک شروع به “فورک کردن (ایجاد […]

سولانا

اپراتورهای زیرساخت در شبکه سولانا در اوایل روز شنبه پس از یک مشکل فنی که توانایی کاربران را برای تجارت ارزهای دیجیتال، انتقال دارایی‌ها یا انجام هر کاری روی زنجیره کاهش داد، برای اصلاح بلاکچین عجله کردند.

به گفته سرور دیسکورد سولانا، این بلاکچین حدود ساعت 00:53 به وقت نیویورک شروع به “فورک کردن (ایجاد نسخه های متناقض از تاریخچه تراکنش ها) کرد”. مدت کوتاهی پس از آن، RAM اعتبارسنج ها شروع به افزایش کرد در حالی که توان عملیاتی شبکه سقوط کرد. این مشکلات فنی با هم ترکیب شدند و تقریباً تمام فعالیت های زنجیره‌ای در شبکه سولانا را متوقف کردند. طبق داده‌های سولانا اکسپلورر، تا ساعت 02:00، شبکه حدود 93 تراکنش در ثانیه (TPS) را پردازش می کرد که بسیار کمتر از نرخ نزدیک به 5000 TPS حدود 15 دقیقه قبل از آن بود.

این یک بحران بود که یادآور حوادث فنی Rocky Chain در سال 2022 شد، هنگامی که یک سری توقف و کندی در عملکرد، باعث اصلاحات در مدیریت ترافیک ورودی سولانا شد. حادثه روز شنبه هیچ مقصر اصلی نداشت، اگرچه اپراتورهای معتبر و مهندسان شبکه مشکوک به اشکال در نسخه جدید کد solana بودند که ساعاتی قبل به صورت آنلاین درآمده بود. بدون وجود اشکال قطعی، برخی از اعتبار سنج ها به امید احیای توان سولانا، شروع به بازگشت به نسخه قبلی کردند.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx