سولانا از یک فناوری جدید برای کاهش هزینه‌های ذخیره سازی داده رونمایی کرد

سولانا
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 389 نفر

سولانا از “فشرده سازی کیفیت” رونمایی کرده است که هدف آن کاهش هزینه های ذخیره سازی داده ها در زنجیره است.

این فناوری به طور بالقوه می تواند بر بازار NFT و پروژه های وب ۳ مبتنی بر سولانا تأثیر بگذارد. فشرده‌سازی کیفیت از درخت Merkle استفاده می‌کند، ساختار داده‌ای که ذخیره‌سازی خارج از زنجیره قابل تأیید در سو‌لانا را امکان‌پذیر می‌کند و در نتیجه هزینه‌های ذخیره‌سازی روی زنجیره را کاهش می‌دهد. درخت مرکل نوعی ساختار داده است که امکان تایید کارآمد و ایمن محتویات مجموعه های بزرگ داده را فراهم می کند.

فشرده‌سازی کیفیت، که نیازهای داده‌های زنجیره‌ای را کاهش می‌دهد، توسط سولانا لبز و Metaplex، با همکاری ارائه‌دهندگان RPC و نمایه‌سازان Helius، Triton، و SimpleHash، و همچنین پشتیبانی از کیف‌پول‌های وب۳ مبتنی بر سولا‌نا، فانتوم و Solflare، توسعه داده شد.

NFT های سولانا

همانطور که توسط Jon Wong، سرپرست فنی تیم مهندسی اکوسیستم در بنیاد سولانا، اشاره شده است، از فشرده سازی کیفیت برای فشرده سازی اندازه داده استفاده می شود و در نتیجه NFT ها با هزینه کمتری ساخته می شوند. وونگ اضافه کرد که با پیاده‌سازی فناوری فشرده‌سازی حالت در بلاک‌چین سولانا، هزینه‌های ذخیره‌سازی بدون به خطر انداختن امنیت رمزنگاری یا عدم تمرکز ارائه‌شده توسط شبکه به‌طور چشمگیری کاهش یافته است. او ادعا کرد که با این مکانیسم، ضرب ۱۰۰ میلیون NFT فشرده حدود ۵۰ SOL (1000 دلار) هزینه دارد.

این ساختار داده‌ای سازگار با فشرده‌سازی به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا مقدار کمی از داده‌ها را در زنجیره و به‌روزرسانی‌ها را مستقیماً در دفتر کل سولانا ذخیره کنند، هزینه ذخیره‌سازی داده‌ها را به‌طور چشمگیری کاهش می‌دهد در حالی که همچنان از امنیت و عدم تمرکز لایه پایه Solana استفاده می‌کند.

برخی از پروژه‌های موجود در اکوسیستم سولانا، مانند Dialect و Crossmint، در حال حاضر از فشرده‌سازی کیفیت برای ایجاد تجربه‌های وب۳ و ایجاد NFT‌های فشرده استفاده می‌کنند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx