فروش یک میلیارد دلار بیت کوین توسط تسلا چه تاثیری بر بازار دارد

فروش بیت کوین تسلا
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 782 نفر

فروش یک میلیارد دلاری بیت کوین های تسلا چه تاثیری بر آن خواهد داشت

متخصصان بازار کریپتو تا حد زیادی از تصمیم تسلا tesla مبنی بر فروش ۷۵ درصد دارایی بیت کوین خود ناراضی هستند; و می گویند که این یک استراتژی نسبتا معمولی برای شرکت ها برای بهبود جریان نقدی در طول رکود اقتصادی است.

روز چهارشنبه، سازنده خودروهای الکتریکی فاش کرد که ۷۵ درصد از دارایی بیت کوین خود را در سه ماهه دوم فروخته است; و ۹۳۶ میلیون دلار پول به ترازنامه خود اضافه کرده است.

کنفرانس ایلان ماسک

در طی یک کنفرانس آنلاین، ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، خاطرنشان کرد که; این فروش دارایی های تسلا «نباید به عنوان یک حکم کلی برای بیت کوین تلقی شود»; و توضیح داد که این اقدام به دلیل نگرانی‌های نقدینگی با توجه به ادامه قرنطینه‌های ویروس کرونا در چین است.

دلیل اینکه ما تعدادی از بیت کوین های خود را فروختیم این بود که; مطمئن نبودیم که قرنطینه های مربوط به کرونا در چین چه زمانی کاهش می یابد. بنابراین برای ما مهم بود که موقعیت نقدی خود را به حداکثر برسانیم.

ایلان ماسک در پاسخ به سوال سرمایه‌گذاران در جریان این کنفرانس; مبنی بر اینکه آیا بیت‌کوین را یک دارایی بلندمدت می‌داند، گفت که ارزهای دیجیتال تنها یک هدف جانبی در مقابل هدف اصلی تسلا که «سرعت بخشیدن به ظهور انرژی پایدار» است، می باشد.

او گفت: «رمزارزها چیزی نیستند که ما زیاد به آن توجه کنیم»

نظر کارشناسان در مورد فروش بیت کوین های تسلا

مارکوس تیلن، مدیر ارشد سرمایه گذاری در  IDEG، مدیر دارایی دیجیتال مستقر در سنگاپور، به کوین تلگراف گفت; که تسلا احتمالاً بیت کوین خود را فروخته است; زیرا آنها بیت کوین را به عنوان عاملی برای عدم تمرکز آنها به تجارت اصلی خود می بینند.

کایلی پرسل، کارشناس معاملات سهام سایت Finder  توضیح داد که; تصمیم شرکت سازنده خودروهای برقی تسلا برای فروش دارایی های دیجیتال خود تنها تامین سرمایه نقدی نبوده است.

او خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه جهان احتمالا به سمت رکود اقتصادی پیش می‌رود; برای سرمایه‌گذاران و شرکت‌ها طبیعی است که سرمایه های خود را از دارایی‌های بی‌ثبات‌تر به پول نفد تبدیل کنند.

او همچنین اضافه کرد که در حالی که قیمت بیت کوین پس از این گزارش تیلا کاهش یافت، در حال حاضر نشانه هایی از بهبود قیمت وجود دارد.

 

روز چهارشنبه، قیمت بیت کوین پس از اعلام تسلا تقریباً ۲.۶ درصد کاهش یافت و در زمان نگارش این مقاله نزدیک به بالاترین سطح یک ماهه خود، یعنی به ۲۳۲۹۹ دلار رسید. این نشان می دهد که سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال خیلی نگران این موضوع نشده اند.

واکنش سرمایه گذاران ارزدیجیتال نسبت به فروش دارایی های تسلا در فوریه سال گذشته کاملا متفاوت بود. سال گذشته  تسلا ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین خریده بود تا به ترازنامه خود اضافه کند و قصد داشت بیت کوین را به عنوان ابزار پرداخت برای محصولات خاص خود بپذیرد.

انتشار این خبر در آن زمان باعث شد که قیمت بیت کوین بلافاصله تقریباً ۳۰۰۰ دلار رشد کند و این ارز دیجیتال را به بالاترین قیمت خود و به بالای ۴۳۰۰۰ دلار برسد.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx