تسلا ۱۶۰ میلیون دلار روی بیت کوین ضرر کرد

تسلا بیت کوین
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 401 نفر

ضرر ۱۶۰میلیون دلاری تسلا روی بیت کوین

بر اساس گزارش روز دوشنبه در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، تسلا سال گذشته بیش از ۱۴۰ میلیون دلار بخاطر سرمایه‌گذاری روی بیت کوین را از دست داده است. این تولیدکننده خودروهای برقی ۲۰۴ میلیون دلار از از دست داد در حالی که از طریق تبدیل بیت کوین در سال ۲۰۲۲، ۶۴ میلیون دلار به دست آورد. تسلا در این پرونده گفت: در سال منتهی به ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲، ما ۲۰۴ میلیون دلار ضرر ناشی از تغییرات در ارزش بیت کوین و سود ۶۴ میلیون دلاری از تبدیل بیت کوین به ارز فیات توسط ما را ثبت کردیم.

هزینه کاهش ارزش کاهش یا زیان در ارزش دارایی را توصیف می کند. ممکن است به دلیل تغییر در شرایط اقتصادی، مانند زمستان کریپتو که پس از فروپاشی شبکه لونا در ماه می ۲۰۲۲ بازار را فرا گرفت، رخ دهد. افشای سالانه به SEC کمتر از یک هفته پس از گزارش درآمد سه ماهه تسلا است که شامل هیچ تراکنش بیت کوین نمی شد اما با این وجود شاهد کاهش ارزش دارایی های آن بود و ضرری معادل ۴۳ میلیون دلار برای چهار ماه آخر سال ۲۰۲۲ ایجاد کرد.

در فوریه ۲۰۲۱، تسلا ۱.۵ میلیارد دلار در بیت کوین سرمایه گذاری کرد و آن را به یکی از بزرگترین دارندگان شرکتی ارز دیجیتال تبدیل کرد. پس از مایکرواستراتژی در آن زمان، بیت کوین ۴۶۳۶۴ دلار به ازای هر سکه معامله می شد. به گفته کوین گکو، بیت کوین تا ۱۰ نوامبر ۲۰۲۱ به بالاترین حد خود یعنی ۶۹۰۴۴ دلار رسید. اما روزهای خوب بازار زیاد دوام نیاورد زیرا بیت کوین و بقیه بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ سقوط آزاد شدیدی را تجربه کردند. از ۳۱ ژانویه ۲۰۲۳، بیت کوین در حدود ۲۳۰۵۱ دلار معامله می شود.

زیان کاهش ارزش تسلا از سال ۲۰۲۱ تقریباً دو برابر شده است، زمانی که تسلا در آن سال در پرونده SEC، ۱۰۱ میلیون دلار ضرر در دارایی های دیجیتال و ۱۲۸ میلیون دلار سود پس از فروش بیت کوین در سال ۲۰۲۱ گزارش کرد. تا اکتبر ۲۰۲۲، تسلا به سرمایه گذاران گزارش داد که این شرکت پس از فروش ۷۵ درصد از دارایی های خود در جولای، یعنی حدود ۹۳۶ میلیون دلار در آن زمان، همچنان بیش از ۲۱۸ میلیون دلار بیت کوین در اختیار دارد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx