چت جی پی تی ورژن ۴ فوراً نقص‌های یک قرارداد هوشمند اتریوم را شناسایی کرد

چت جی پی تی
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 629 نفر

محبوبیت پلتفرم هوش مصنوعی مبتنی بر متن چت جی پی تی (ChatGPT)، به دلیل کاربرد آن در چندین حوزه، علاقه عمومی را به فناوری زیربنایی آن تقویت کرده است؛ به‌طوری که یکی از مدیران صرافی ارز دیجیتال کوین بیس تصمیم گرفته است توانایی های آن را در یافتن نقص در قراردادهای هوشمند اتریوم (ETH) آزمایش کند.

به طور خاص، کانر گروگان، مدیر پلتفرم معاملات ارزهای دیجیتال کوین بیس، یک قرارداد هوشمند اتریوم را در جدیدترین نسخه این چت بات محبوب، یعنی نسخه GPT-4، قرار داده است و چندین آسیب‌پذیری امنیتی و مناطق سطحی را که می‌توان از این قرارداد هوشمند سوء استفاده کرد را برجسته کرد. گروگان این اطلاعات را در یک پست توییتری در ۱۴ مارس منتشر کرد.

علاوه بر این، گروگان تصاویری از تجزیه و تحلیل ربات هوش مصنوعی منتشر کرد که در واقع نشان می دهد که ChatGPT قادر است مسائل و آسیب پذیری های مهم را به درستی شناسایی کند، زیرا به این نتیجه رسید که قرارداد هوشمند تجزیه و تحلیل شده «نباید مورد استفاده قرار گیرد، زیرا حاوی آسیب پذیری های حیاتی است.»

با توجه به آنچه گفته شد، نظرات در مورد اینکه آیا نسخه جدید این هوش مصنوعی می‌تواند این آسیب‌پذیری‌های قرارداد هوشمند را به تنهایی کشف کند یا فقط اطلاعات قدیمی مربوط به آن را که قبلاً به صورت آنلاین در دسترس است برجسته می‌کند، اختلاف نظر وجود داشت.

در واقع، گروگان تصریح کرد که قرارداد مورد بحث در سال ۲۰۱۸ با استفاده از نقایصی که ابزار هوش مصنوعی به آن اشاره کرده بود، هک شده است. این باعث شد که چندین نفر اظهار کنند که این هوش مصنوعی صرفاً مواردی را فهرست می کند که قبلاً به اطلاع عموم رسیده است. و اینکه ممکن است در برخورد با یک قرارداد هوشمند دیده نشده که قبلاً هرگز مورد سواستفاده قرار نگرفته است، دقیق نباشد.

صرف نظر از اینکه چت جی پی تی به تنهایی می‌توانست آسیب‌پذیری‌های قرارداد هوشمند را کاوش کند یا فقط اطلاعاتی را که قبلاً به صورت آنلاین در دسترس بود جمع‌آوری می‌کرد، قابلیت‌های آن همچنان در ممیزی قراردادهای هوشمند و همچنین در سایر حوزه‌های ارز دیجیتال مفید است. با این حال، برخی از منتقدان، از جمله ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، نظرات خود را بیان کرده‌اند که چت جی پی تی ممکن است در بحث در مورد موضوعات خاصی که بحث‌برانگیز تلقی می‌شوند، مغرضانه عمل کند. گفته می‌شود این موضوع ماسک را به فکر ایجاد یک جایگزین برای چت جی پی تی انداخته است. همانطور که او در مورد نیاز به “TruthGPT” شوخی کرد.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx