تایید اولین ETF بیت کوین چگونه انقلابی بزرگ در بازار ارز دیجیتال ایجاد خواهد کرد؟

اولین ETF بیت کوین
  • زمان مطالعه: ۸دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 255 نفر

پس از سال‌ها انتظار، سرانجام تاییدیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) برای اولین صندوق قابل معامله در بورس (ETF) مبتنی بر بیت کوین صادر شد. تایید اولین ETF بیت کوین اهمیتی ویژه برای فعالان بازار ارز دیجیتال داشت.

ETF بیت کوین بالاخره به بازار آمد. این اتفاق که با اشتیاق فراوان از سوی بازاری مواجه شده که در ماه‌های اخیر شاهد افزایش سرسام‌آور قیمت بیت کوین بوده است، چراغ سبزی است که انتظار می‌رود در سال‌های آینده میلیاردها دلار سرمایه تازه را به بخش ارزهای دیجیتال تزریق کند.

اما ظهور ETF های بیت کوین، فراتر از تأمین جریان ورودی جدید سرمایه، به روش‌های منحصربه‌فردی تأثیر مثبتی بر دورترین نقاط دنیای کریپتو نیز خواهد داشت.

ETF بیت کوین

ظهور ETF های بیت کوین، به روش‌های منحصربه‌فردی تأثیر مثبتی بر دورترین نقاط دنیای کریپتو نیز خواهد داشت.

ETF بیت کوین چیست؟

به طور سنتی، یک ETF یک اوراق بهادار است که شاخص‌های قیمتی دارایی های مختلف مانند کامودیتی ها را دنبال می‌کند. یک ETF به سرمایه گذاران اجازه می‌دهد تا بدون تعامل مستقیم با دارایی های زیربنایی، از حرکات قیمتی آن‌ها بهره‌مند شوند. همین دلیل اصلی است که چرا یک ETF بیت کوین در سال‌های گذشته بسیار مورد توجه بوده است. در حالی که وضعیت قانونی بیت کوین هنوز تا حدودی مبهم است، یک ETF مبتنی بر بیت کوین می‌تواند به نهادهای مختلف اجازه دهد تا به‌طور غیرمستقیم در آن سرمایه گذاری کنند، بدون اینکه هرگز خود بیت کوین را در دست بگیرند. علاوه بر این، ETFها را می‌توان به‌صورت آزادانه در بورس‌های اوراق بهادار معامله کرد.

چرا ETF بیت کوین اهمیت دارد؟

تا به امروز، اکثریت قریب به اتفاق نهادهای مالی تحت نظارت از سرمایه گذاری در بیت کوین منع شده بودند،. این موضوع اولین ارز دیجیتال را به یک دارایی نسبتاً خاص محدود کرده بود. با راه‌اندازی اولین ETF، صندوق‌های بازنشستگی و سایر بازیگران برجسته نهادی توانایی سرمایه گذاری در BTC را به دست آورده‌اند و این امر راه را برای پذیرش بیت کوین به شکلی گسترده و در مقیاسی بی‌سابقه باز می‌کند.

اکنون، این یکی از مهم‌ترین، اگر نگوییم مهم‌ترین نقطه عطف برای مشروعیت بخشیدن به بیت کوین است و به‌طور رسمی این رمزارز را به یک دارایی واقعی و به‌طور گسترده‌ای شناخته‌شده تبدیل می‌کند که می‌تواند توسط نهادهای تحت نظارت مورد استفاده قرار گیرد. در حالی که بسیاری از علاقه‌مندان به رمزارزها هرگز در ارزش یا ملموس بودن BTC تردید نکرده‌اند، تاییدیه SEC برای یک ETF بیت کوین، مشروعیت و اعتبار این رمزارز را به‌شدت افزایش داده است. در نتیجه، این احتمالاً اثری بسیار مثبت در سراسر صنعت بلاکچین خواهد داشت و آن را بیش از هر زمان دیگری در کانون توجه جهانی قرار خواهد داد.

ETF بیت کوین چیست

ETF به سرمایه گذاران اجازه می‌دهد تا بدون تعامل مستقیم با دارایی های زیربنایی، از حرکات قیمتی آن‌ها بهره‌مند شوند.

 

افزایش چشمگیر پذیرش بیت کوین از سوی نهادها

طبق یک گزارش تحقیقاتی اخیر از شرکت کریپتویی Galaxy Digital، تنها در سال اول، ETF بیت کوین می‌تواند حداقل ۱۴.۴ میلیارد دلار ورودی از سرمایه گذاران نهادی بزرگ داشته باشد. در حالی که این خود رقم قابل توجهی است، با در نظر گرفتن این واقعیت که محصولات سنتی موجود مانند تراست‌ها و قراردادهای آتی، امروزه ارزش کل تقریباً ۲۱ میلیارد دلاری دارند، حتی چشمگیرتر می‌شود. این بدان معناست که تنها در یک سال، سرمایه گذاری نهادی در BTC می‌تواند به ارتفاعاتی قابل مقایسه با ابزارهای مالی سنتی اثبات‌شده‌ای برسد که دهه‌ها وجود داشته‌اند. علاوه بر این، Galaxy پیش‌بینی می‌کند که ورودی‌ها در ETFهای بیت کوین می‌تواند در سال دوم به ۲۷ میلیارد دلار و در سال سوم به ۳۹ میلیارد دلار برسد.

در همین حال، تحلیلگران CryptoQuant اشاره کردند که تاییدیه ETFهای بیت کوین می‌تواند ۱ تریلیون دلار به ارزش کل بازار ارز دیجیتال اضافه کند. در حالی که این اعداد هنوز در حد پیش‌بینی‌ هستند، این ارقام عظیم نشان می‌دهند که تاییدیه SEC برای ETF بیت کوین نه تنها باعث افزایش فوق‌العاده قیمت خود BTC خواهد شد، بلکه می‌تواند به لطف ورود عظیم سرمایه نهادها، تأثیر مثبتی بر کل بخش کریپتو داشته باشد.

شکوفایی نوآوری بلاکچین با تایید ETF بیت کوین

پس از این تحول عظیم، بیت کوین به طور خاص و صنعت بلاکچین، توجهی فراتر از صرفاً از سوی سرمایه گذاران را به خود جلب خواهند کرد. تعداد بی‌شماری از توسعه‌دهندگان مستعد که شاید نسبت به وب۳ محتاط بودند، شروع به پذیرش تمرکززدایی خواهند کرد و تجربه و تخصص گسترده وب۲ خود را به بلاکچین خواهند آورد.

بیت کوین

در نتیجه، با احیای مجدد فضای بلاکچین، اولین ETF بیت کوین احتمالاً منجر به افزایش پذیرش و رشد انفجاری بخش‌هایی مانند امور مالی غیرمتمرکز (دیفای)، گیم فای (GameFi)، توکن سازی دارایی های دنیای واقعی و موارد دیگر، و همچنین گسترش و تسریع عظیم توسعه شبکه‌های لایه ۲ و لایه ۱ خواهد شد.

بازی‌های وب۳، به طور خاص، اغلب به عنوان «موج بعدی بزرگ» در دنیای بلاکچین در نظر گرفته می‌شوند. این زیربخش یکی از سریع‌ترین رشدها را در سال گذشته داشته است. به طور قابل توجهی، حتی «زمستان وحشتناک» کریپتو نیز به دلیل منحصر به فرد بودن GameFi تأثیر بسیار کمتری بر آن نسبت به سایر جنبه‌های وب۳ داشت.

بخش قابل توجهی از این موضوع، ماهیت کلکسیون‌ها با تمرکز بر بازی است. این اکر به این دلیل است که بر خلاف محصولات دیجیتال «سنتی» مانند آثار هنری یا پاداش‌های وفاداری، NFTهای بازی به بازیکنان ابزار و ارزش واقعی ارائه می‌دهند که جنبه‌های سفته‌بازی آن‌ها دارای اهمیت قابل توجهی است. بنابراین، وب۳ گیمینگ قرار است با افزایش تصاعدی جذابیت وب۳ پس از راه‌اندازی اولین ETF بیت کوین و افزایش پذیرش که به ناچار پس از آن اتفاق می‌افتد، حتی محبوب‌تر شود.

ETF بیت کوین و توکن سازی دارایی های دنیای واقعی

توکن سازی دارایی های دنیای واقعی (RWA) یکی از امیدوارکننده‌ترین موارد استفاده‌ای است که از بخش کریپتو حاصل شده است و موردی است که بیشترین توجه بازیگران اصلی نهادی را به خود جلب کرده است – همانطور که نفوذهای انجام شده در این حوزه توسط گلدمن ساکس، جی‌پی مورگان، فرانکلین تمپلتون و بسیاری دیگر نشان می‌دهد.

اولین ETF بیت کوین

توکن سازی امکان مالکیت کسری دارایی های دنیای واقعی مانند هنر، املاک و مستغلات، فلزات گرانبها و موارد دیگر را فراهم می‌کند و امکان تقسیم این دارایی‌ها به واحدهای کوچکتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر را می‌دهد که به‌راحتی توسط سرمایه گذار طبقه متوسط قابل دسترسی است. اکنون، ارائه دهندگان خدمات مالی کوچک‌تر فراتر از مؤسسات بزرگ می‌توانند به لطف شفافیت و اعتبار افزایش یافته ناشی از موفقیت ETF بیت کوین، به بررسی توکن سازی دارایی های دنیای واقعی تشویق شوند.

شتاب‌دهی به پذیرش وب ۳ با اولین ETF بیت کوین

این تحول برق‌آسا، زندگی روزمره ما را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد. با ورود بیت کوین به جریان اصلی دنیای دیجیتال و در نتیجه وب ۳، راهکارهای غیرمتمرکز نسل بعد به‌سرعت مورد توجه قرار خواهند گرفت و میلیون‌ها و میلیاردها کاربر جدید را با مزایای بی‌شماری که تمرکززدایی به ارمغان می‌آورد، آشنا خواهد کرد. این امر شامل مالکیت کامل داده‌های خصوصی افراد به شکل هویت‌های دیجیتال خودمختار است که به آن‌ها اجازه می‌دهد همیشه کنترل اطلاعات خود را در دست داشته باشند و با هر کسی که می‌خواهند آن را به اشتراک بگذارند. عموم مردم همچنین دسترسی بسیار آسان‌تری به وب ۳ خواهند داشت و به این بخش نوظهور اجازه می‌دهند تا با اینترنت قدیمی رقابت کند.

به‌طور خاص، این انگیزه تازه می‌تواند دامنه‌های وب ۳ را به اوج جدیدی برساند و به نسخه غیرمتمرکز اینترنت اجازه دهد تا واقعاً بال‌های خود را بگشاید و در نهایت جایگاه درخور خود را در کنار سیستم سنتی DNS پیدا کند. با غیرمتمرکز شدن بیشتر وب‌سایت‌ها و پلتفرم‌ها، دیگر نیازی به تکیه بر یک نهاد واسطه واحد که مستعد سوگیری و ریسک‌های امنیتی است، نخواهد بود. این امر باعث می‌شود اینترنت به‌طور قابل توجهی در دسترس‌تر، دموکراتیک‌تر و فراگیرتر شود.

وب ۳

تأثیر ETF بر درک عمومی از رمزارزها

احتمالاً با ورود ETF بیت کوین، بخش زیادی از ترس و ابهامی که از زمان پیدایش ارزهای دیجیتال آن‌ها را احاطه کرده بود، از بین خواهد رفت. ETF برای اولین بار رویکردی با ریسک پایین و تحت نظارت برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال معرفی می‌کند.

در نتیجه، این امر می‌تواند درک از بیت کوین را به‌عنوان یک طبقه دارایی پرخطر و سفته‌بازانه، به‌شدت تغییر دهد و آن را به چیزی شبیه به دارایی‌های سنتی‌تر تبدیل کند. در عین حال، مفهوم بیت کوین را به نامی آشنا تبدیل کرده و آگاهی و درک عمومی از ارزهای دیجیتال را به طور کلی افزایش دهد.

پس از ۱۸ ماه پرآشوب که بازار ارز دیجیتال با سلسله‌ای از رسوایی‌ها مانند سقوط FTX، فروپاشی لونا و انفجار بانک سیلیکون ولی (Silicon Valley Bank) مواجه شد، ETF بیت کوین به سکوی پرتابی تبدیل می‌شود که با آن عرصه بلاکچین می‌تواند دوباره اوج بگیرد – احتمالاً حتی بهتر از قبل.

آینده چه چیزی را در خود دارد؟

در حالی که تأثیر فوری تایید اولین ETF بیت کوین توسط SEC، بدون شک، صرفاً مالی خواهد بود، این اقدام احتمالاً تأثیر بسیار گسترده‌تری بر صنعت بلاکچین خواهد داشت. با مشروعیت بخشیدن به بیت کوین و دادن اجازه به بازیگران بزرگ نهادی برای سرمایه گذاری در آن، این نهاد نظارتی همچنین به کل فضای بلاکچین که شامل بخش‌های مختلفی مانند دیفای، بازی‌های وب ۳، IDهای دیجیتال، توکن سازی دارایی های دنیای واقعی و موارد دیگر است، انگیزه عظیمی داد.

آینده بیت کوین

ETF برای اولین بار رویکردی با ریسک پایین و تحت نظارت برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال معرفی می‌کند.

ETF بیت کوین چیست؟

ETF بیت کوین به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا به‌طور غیرمستقیم در بیت کوین سرمایه‌گذاری کنند بدون اینکه مجبور باشند خود بیت کوین را خریداری کنند.

چرا ETF بیت کوین مهم است؟

تایید ETF بیت کوین توسط SEC، نقطه عطف مهمی برای صنعت ارزهای دیجیتال است. این امر باعث می‌شود که بیت کوین به‌عنوان یک دارایی قانونی و قابل اعتمادتر شناخته شود.

انتظار می‌رود ETF بیت کوین بر قیمت بیت کوین چه تأثیری داشته باشد؟

انتظار می‌رود تأیید ETF بیت کوین باعث افزایش قیمت بیت کوین شود. این امر به دلیل افزایش تقاضا برای بیت کوین از سوی سرمایه‌گذاران نهادی است.

تایید ETF بیت کوین چه تأثیری بر پذیرش بیت کوین خواهد داشت؟

تأیید ETF بیت کوین می‌تواند منجر به افزایش چشمگیر پذیرش بیت کوین از سوی نهادهای مالی و سرمایه گذاران سنتی شود.

تایید ETF بیت کوین چه تأثیری بر درک عمومی از ارزهای دیجیتال خواهد داشت؟

تأیید ETF بیت کوین می‌تواند منجر به افزایش آگاهی و درک عمومی از ارزهای دیجیتال شود. این امر می‌تواند به کاهش ترس و ابهام در مورد ارزهای دیجیتال کمک کند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx