آموزش جامع انتقالات در بازار ارزهای دیجیتال

انتشار 2 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

نحوه انتقال رمز ارز از کیف پول یا صرافی برای انتقال رمزارز از کیف پول خود ، باید از همان بستر مبدا انتقال دهید. به عنوان مثال اگر شما در کیف پول تراست ولت خود در شبکه TRC-20 تتر داشته باشید باید ادرس مقصد هم متناسب با آن یعنی TRC-20 باشد.نکته قابل توجه این است […]

انتقال در رمزارز

نحوه انتقال رمز ارز از کیف پول یا صرافی

برای انتقال رمزارز از کیف پول خود ، باید از همان بستر مبدا انتقال دهید. به عنوان مثال اگر شما در کیف پول تراست ولت خود در شبکه TRC-20 تتر داشته باشید باید ادرس مقصد هم متناسب با آن یعنی TRC-20 باشد.نکته قابل توجه این است که بستر مقصد باید با مقصر مبدا همخوانی داشته باشد.

از معروف ترین بستر های انتقال میتوان به TRC-20، ERC-20, BEP-2و Bep-20 اشاره کرد.  اگر چه روز به روز بستر های زیادی به دنیای کریپتو کارنسی معرفی میشود، هرکدام ها دارای ادرس اختصاصی خود هستند.

صرافی ها نیز آدرس های مشخصی را برای انتقال رمز ارزی قرار داده اند به عنوان مثال صرافی ارزینجا برای انتقال تتر از بستر های Tezos,  ERC-20,  BEP-2 , ERC-20 , TRC-20 , Solana , c- chain و Polygon پشتیبانی میکند.

نکته مهم درباره بستر ERC-20 , BEP-20 این است که دارای آدرس یکسانی هستند یعنی هر دو با 0X شروع میشوند.( آدرس های مقصد یکسان میباشد)

اشتباهات رایج موقع انتقال

کاربری ارز شیبا را از صرافی خریداری میکند و قصد دارد آن را  از شبکه BEP-20 به کیف پول اتمیک خود انتقال میدهد . در حالی که کیف پول اتمیک از Bep-20 پشتیبانی نمیکند .

بنابراین  ارز آن در کیف پول نمایش داده نمی شود . البته این به معنای گم شدن رمز ارز شما نیست . شما میتوانید کلید خصوصی خود ( 12 کلمه ) را در کیف پولی که از Bep-20

پشتیبانی میکند ( مثل تراست ولت) وارد کنید تا شیبای خود را مشاهده کنید.

سواپ چیست

سواپ به معنی انتقال یک رمز ارز از یک بستر به بستر دیگه است به عنوان مثال فرض کنید میخواهید کاردانو را از شبکه Bep-20 به Bep-2 انتقال دهید برای انجام چنین کاری باید کارمزد را در شبکه Bep-20 ( شبکه مبدا) داشته باشید یعنی که بایننس کوین در شبکه Bep-20  نیاز است .

فرق Bep-20 و Bep-2  چیست؟

هر دو بستر از صرافی بایننس متولد شدند با این تفاوت که Bep-20 نسخه تکامل یافته Bep-2  میباشد . بستر های مبتنی بر Beo-20 با 0X شروع میشود  در حالی که Bep-2 با bnb شروع میشود. در نسخه Bep-20 در برخی از رمزارز ها مثل تتر دارای کارمزد کمتر میباشد و تعدا ارز های بیشتر را نسبت به نسخه قدیمی تر از آن یعنی Bep-2 پشتیبانی میکند.بستر Bep -20  به علت سهولت و کارمزد پایین بشدت مورد علاقه پروژه های اسکم میباشد.

زمان انتقال در بستر Bep-2 معمولا از کاربر یک Tag یا Memo دریافت میشود .

البته این مورد بسته به صرافی یا کیف پول ما دارد به عنوان مثال Bep-2 در تراست ولت به تگ یا ممو نیاز ندارد در حالی که صرافی ها به آن نیاز دارد چراکه ادرس ها Bep -2  یکی مباشد و این تگ یا ممو است که ادرس فرستنده را منحصر بفرد میکند.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx