چند درصد از برق استخراج بیت کوین از انرژی های پایدار تولید می شود؟

استخراج بیت کوین
  • زمان مطالعه: 7دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 476 نفر

چند درصد از برق استخراج بیت کوین از انرژی های پایدار تولید می شود؟

تأثیرات زیست‌محیطی ناشی از تجارت بزرگ استخراج بیت کوین، شفافیت زیادی را به دست می‌آورد که این برای بزرگترین شرکت مدیریت جهان یعنی بلک راک بسیار ارزشمند است.

انرژی وب، که بر مکانیسم‌های کربن زدایی اقتصاد جهانی تمرکز دارد، قرار است در ماه‌های آینده «نمره‌های پایداری» را برای ماینرها منتشر کند. تلاشی که باعث برجسته شدن نام بلک راک شده است.

بلک راک در بیانیه‌ای در اوایل این ماه گفت که توسط برنامه‌های انرژی وب و سایرین تشویق شده تا شفافیت مصرف انرژی پایدار در استخراج بیت‌کوین را ایجاد کند. این گروه با صرافیکوین بیس همکاری می کند تا به مشتریان نهادی پلتفرم علاءالدین خود دسترسی به بیت کوین را در اوایل این ماه ارائه دهد و یک هفته بعد یک تراست خصوصی بیت کوین راه اندازی کرد.

جسی موریس، مدیرعامل انرژی وب به بلاک ورکز گفت که موضع بلک راک مجدداً تأیید می کند که سرمایه گذاران نهادی به دنبال خدمات مرتبط با ارزهای دیجیتال هستند.

هیئت مدیره آنها می گویند، به ما نشان دهید که چگونه نقش خود را برای کربن زدایی اقتصاد جهانی انجام می دهید. موریس گفت: روی چیزهایی سرمایه گذاری نکنید که کربن را وارد جو می کنند. ما با بسیاری از سرمایه‌گذاران نهادی مختلف و همچنین سازمان‌های مالی که تلاش می‌کنند محصولاتی مرتبط با بیت‌کوین ارائه دهند، گفتگو کرده‌ایم. اما در مورد مورد جنبه های منفی این دارایی ها سک و تردید دارند.

انرژی وب و استخراج بیت کوین

توکن انرژی وب (EWT) از زمان اعلام بلک راک افزایش چشمگیری داشته است. توکن EWT که در ۱۲ ماه گذشته ۶۷ درصد کاهش داشت، نسبت به دو هفته قبل تقریباً ۱۰۵ درصد افزایش یافته است.

علاقه به سرمایه گذاری های ESG در سال های اخیر در بخش مالی سنتی افزایش یافته است.

شرکت خدمات مالی Hargreaves Lansdown مستقر در انگلستان روز دوشنبه گزارش داد. که مشتریانش که دارای ETF ESG هستند بین ژانویه ۲۰۱۷ تا ژوئن ۲۰۲۲ نزدیک به ۷۰۸٪ رشد کرده اند.

به گفته این شرکت، ETF های  ESG حدود ۴۲ درصد از کل جریان های ETF اروپا را در سه ماهه دوم تشکیل می دهند.

مورگان استنلی هفته گذشته در یک گزارش اعلام کرد که اولین ETF های آن متمرکز بر ESG خواهد بود.

انجمن ماینینگ بیت کوین ماه گذشته گفت که پاسخ دهندگان به آخرین نظرسنجی آنها، تا تاریخ ۳۰ ژوئن بیش از نیمی از شبکه بیت کوین از برق تولید شده از انرژی های پایدار استفاده کرده اند.

آیا ماینرهای به همان اندازه که می گویند پایدار هستند؟

برنامه  Green Proofs for Bitcoinشرکت انرژی وب راهی برای استخراج کنندگان بیت کوین است تا ثابت کنند از برق تجدیدپذیر استفاده می کنند.

برای مثال، Marathon Digital در ماه آوریل اعلام کرد که استخراج‌کنندگان بیت‌کوین را از تأسیسات خود در مونتانا به مکان‌های جدیدی با منابع انرژی پایدارتر منتقل می‌کند. این شرکت انتظار دارد تا پایان سال جاری عملیات استخراج آن باعث تولید کربن نشود.

موریس در مورد ماینرها گفت:

 آنها پاورپوینت‌ها و فایل‌های PDF ای دارند و می‌گویند: «نگران نباشید، ما ۶۰ درصد قابل تجدید هستیم» یا «نگران نباشید، ما ۱۰۰ درصد قابل تجدید هستیم». کاری که ما می‌خواهیم با این طرح اثبات سبز برای بیت‌کوین انجام دهیم، در واقع کمک به مردم برای تأیید این ادعاها است.

موریس گفت که انرژی وب پیش نویس معیارهای صدور گواهینامه اولیه خود را تکمیل کرده است. و در حال حاضر آن را برای تقریباً ده ها شرکت استخراج بیت کوین و همچنین استخراج کنندگان کوچکتر اعمال می کند.

فواید گواهینامه ها

از طریق فرآیند صدور گواهینامه، استخراج‌کنندگان بیت‌کوین داده‌های مربوط به موقعیت مکانی، مصرف برق، تعداد انرژی‌های تجدیدپذیری که خریداری کرده‌اند، و نحوه خرید آن‌ها را به اشتراک می‌گذارند. سپس از این اطلاعات برای بدست آوردن یک امتیاز برای هر شرکت استفاده می کنند.

بعد از عمومی شدن دسته اولیه گواهینامه ها در پاییز، انرژی وب به دنبال رتبه بندی ماینرهای بیشتری خواهد بود.

موریس گفت: «در حالت ایده‌آل موسساتی مانند بلک راک می‌توانند از آن اعتبارنامه‌ها هر طور که مناسب می‌دانند استفاده کنند. اما همچنین هر سرمایه‌گذار نهادی دیگر و هر شرکت دیگری که به دنبال پی بردن به پایدار بودن برق مصرفی ماینرهای مختلف است می توانند به این گواهینامه ها اعتماد کند.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx