TVL ترون رکورد زد؛ آیا روند صعودی TRX ادامه خواهد داشت؟

قیمت ترون
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 501 نفر

ترون و ارز دیجیتال بومی آن (TRX)، امسال عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته‌اند. به طور خاص، TRX راه خود را از بقیه بازار جدا کرده است. این موضوع باعث شده تا قیمت ترون بدون اصلاح چشمگیری به حرکت صعودی خود ادامه دهد. رمزارز بومی ترون هیچ نشانه‌ای از کاهش سرعت (مومنتوم) را هم نشان نمی‌دهد، حتی با وجود اینکه سایر رمزارزها در دو هفته گذشته نوسانات زیادی را تجربه کرده‌اند. ارزش کل قفل شده (TVL) ترون، که یکی از بهترین معیارهای رشد سالم است، به تازگی به بالاترین سطح تاریخی خود یعنی ۷.۷۸ میلیارد دلار دست یافته است.

قیمت ترون

نمودار کل ارزش قفل شده ترون

سرازیر شدن نقدینگی به اکوسیستم ترون و رشد مثبت TVL نشان می‌دهد که اعتماد بازار به آینده این اکوسیستم در حال افزایش است. سرمایه گذاران بیشتری مایل به قفل کردن وجوه خود در ترون برای بلندمدت هستند. این رشد TVL به طور خودکار با تقاضای قوی برای ارز دیجیتال بومی ترون، TRX، همراه است. TRX اخیراً تقاضای شدیدی را تجربه کرده که علت اصلی افزایش طولانی مدت قیمت آن در دو هفته اخیر بوده است.

آیا قیمت ترون یک اصلاح دیگر را آغاز خواهد کرد؟

نمودار قیمت نشان می‌دهد که TRX مسیر صعودی خود را از سر گرفته است. قیمت ترون در هفته اول اکتبر اندکی اصلاح شد و به ۰.۰۸۴ دلار رسید و از آن زمان تا کنون با یک رشد ۱۲ درصدی به بالاترین قیمت خود از سال ۲۰۲۲ در حدود ۰.۰۹۴ دلار رسیده است.

قیمت ترون

نمودار قیمت ترون

ممکن است که TRX در آستانه یک اصلاح بزرگ دیگر باشد. در حال حاضر، چندین شاخص به این احتمال اشاره می‌کنند. برای مثال، RSI و MFI ترون به شدت وارد منطقه اشباع خرید شده‌اند، بنابراین از نظر تکنیکال تقاضا باید کاهش یابد. با توجه به نمودار، محدوده قیمت فعلی TRX نیز از یک اهمیت تاریخی برخوردار است. همین سطح در گذشته چندین بار به عنوان منطقه مقاومت (سطح برداشت سود) عمل کرده است. این موضوع احتمال یک چرخش نزولی را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

علاوه بر اینها، داده‌های آنچین ترون نشان می‌دهد که حجم معاملات پس از رسیدن به اوج خود در ۲۴ اکتبر، در حال کاهش بوده است. با این حال، حتی پس از کاهش حجم معاملات، قیمت در حال افزایش بوده که نشان دهنده فعالیت نهنگ‌ها و مؤسسات در بازار این رمزارز است.

در مجموع، به نظر می‌رسد که TRX در معرض خطر یک اصلاح قیمتی دیگر است. سرمایه‌گذاران باید با احتیاط پیش بروند و قبل از ورود به هر معامله‌ای، ریسک خود را به دقت بررسی کنند.

تحلیل ترون

نمودار احساسات وزنی و حجم معاملات TRX

در زمان نگارش این مقاله، بر اساس داده‌های سایت تحلیلی Santiment، معیار احساسات وزنی (Weighted Sentiment) ترون به پایین ترین حد ماهانه خود نزدیکتر بود. این معیار نیز نشانه‌ای از یک اصلاح قریب الوقوع است.

با وجود یافته های فوق، مشخص است که حرکت قیمت ترون در این دوره زمانی بیشتر با تقاضای نهنگ ها سازگار بوده است تا تقاضای سرمایه گذاران خرد. این موضوع می‌تواند به این معنی باشد که اصلاح قیمتی لزوما منجر به ریزش‌های قابل توجهی نشود. به عبارت دیگر، ممکن است شاهد یک اصلاح موقت باشیم، اما به دلیل تقاضای قوی از سوی نهنگ ها، قیمت TRX به احتمال زیاد در نهایت به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx