تاثیر تورم بی سابقه بریتانیا بر بیت کوین

تاثیر تورم بریتانیا بر بیت کوین
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 555 نفر

تاثیر تورم بی سابقه بریتانیا بر بیت کوین

افزایش تورم در بریتانیا به بالاترین حد در ۴۰ سال گذشته، چه معنایی برای بیت کوین دارد؟

نرخ تورم در بریتانیا برای اولین بار در ۴۰ سال گذشته از ۱۰ درصد گذشت. اقتصاددانان محلی هشدار دادند که این ارقام ممکن است در ماه های آینده به ۱۱ درصد افزایش یابد که ناشی از افزایش قیمت مواد غذایی و سوخت است.

اما برای بیت کوین چه معنایی دارد؟

تورم دیده نشده در ۴۰ سال گذشته

چند سال گذشته برای بریتانیا و اقتصاد آن نسبتاً مشکل ساز بوده است. در آغاز سال ۲۰۲۰، پس از رای موافق ۵۲ درصد از مردم محلی به برگزیت، این کشور از اتحادیه اروپا خارج شد. این امر باعث ایجاد عوارض کوتاه مدت متعددی برای این کشور شد که عمدتاً بر عملکرد تجاری آن در مقایسه با سایر کشورهای G7 تأثیر گذاشت.

در همان سال، همه‌گیری کووید ۱۹ نیز اثر خود را بر جای گذاشت. این کشور در میان کشورهایی بود که سخت ترین اقدامات را برای محدود کردن تأثیر فاجعه بهداشتی انجام داد. دولت بین ۳۵۰ تا ۴۶۰ میلیارد دلار برای تشویق ساکنان به مرخصی در آن زمان توزیع کرد.

دو سال و نیم بعد، اثرات چاپ انبوه پول و سایر مسائل موجود آشکار شد. بر اساس گزارش بی بی سی، نرخ تورم در ماه سپتامبر به ۱۰.۱ درصد افزایش یافت، سطحی که از سال ۱۹۸۱ مشاهده نشده است.

تبلیغات

علاوه بر مسائل تورمی، بریتانیا دچار بحران سیاسی نیز می شود. در اوایل سال جاری، نخست وزیر بوریس جانسون پس از اینکه او و افرادی از کابینه دولت خود در یک پارتی شبانه در دوران قرنطینه کووید شرکت کردند، از سمت خود استعفا داد.

ماه گذشته، حزب محافظه کار لیز تراس را به عنوان نخست وزیر جدید این کشور انتخاب کرد. با این حال، یک مطالعه اخیر تخمین زده است که تقریبا ۸۰٪ از بزرگسالان بریتانیایی سیاست های او را تایید نمی کنند، در حالی که تنها ۱۰٪ دیدگاه مثبتی نسبت به او دارند.

با این حال، آیا شرایط اقتصادی مضطرب بریتانیا می تواند تأثیری بر بیت کوین داشته باشد؟

تورم و بیت کوین

تورم و بیت کوین اغلب در یک جمله مطرح می شوند، جایی که دومی به طور خاص برای مبارزه با اولی ایجاد شده است. با این حال، در طول سال گذشته، با افزایش نرخ تورم به بالاترین میزان در دهه‌های گذشته، بیت کوین نتوانست قیمت خود را حفظ کند. با این حال، بسیار مهم است که مشخص شود که این فقط به ارزش دلاری بیتکوین یا هر فیات دیگری مربوط می شود. یک بیت کوین همچنان یک بیت کوین است و پروتکل مثل همیشه قوی، ایمن، غیرمتمرکز و تغییر ناپذیر باقی می ماند.

همچنین درست است که آشفتگی بازار در سراسر جهان نشان دهنده یکی از اولین تست های استرس بزرگ برای بیت کوین و نحوه عملکرد آن در این شرایط است.

تا این لحظه، افزایش تورم برای ارزش دلاری بیت کوین مثمر ثمر نبوده است، و شاید بتوان فرض کرد که، به جز هر گونه تغییرات عمده اقتصادی، جو کلی بعید است که تغییر کند.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx