استیبل کوین USDC نجات پیدا کرد

استیبل کوین USDC بانک سیلیکون ولی
  • زمان مطالعه: 7دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 315 نفر

استیبل کوین USDC نجات پیدا کرد

بخش مالی چند روز پر هرج و مرج را پشت سر گذاشته است. به ویژه، برای استیبل کوین USDC و بانک سیلیکون ولی و ذینفعان آن، به این دلیل که این بانک با ظاهری سودآور و در حال رشد در کمتر از ۴۸ ساعت توسط مقامات آمریکایی تعطیل شد. دولت ایالات متحده و تنظیم کننده های مالی اعلام کرده اند که افرادی که دارایی های سپرده شده در بانک مشکل دار سیلیکون ولی دارند به وجوه خود دسترسی خواهند داشت.

ذخایر استیبل کوین USDC امروز در دسترس هستند

در صبح روز دوشنبه، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل  سرکل (Circle)، جرمی آلر، در توییتی فاش کرد که این شرکت از تلاش‌های فدرال رزرو ایالات متحده برای مقابله با خطرات جزئی ناشی از سیستم بانکی دلگرم شده است. آلر اظهار داشت که ۱۰۰٪ درصد سپرده های بانک سیلیکون ولی امن است و دارایی‌ها از ۱۳ مارس، قابل دسترسی خواهد بود. آلر در توییت خود اضافه کرد که این شرکت برای تسهیل فرآیند مینت به BNY Mellon متکی است.

شرکت سرکل

 اواخر روز جمعه فاش کرد که حدود ۳.۳ میلیارد دلار از ۴۰ میلیارد دلار ذخایر استیبل کوین USDC آن در بانک سیلیکون ولی باقی مانده است. این پس از آن صورت می‌گیرد که قیمت سهام وام‌دهنده متمرکز بر فناوری در واکنش به نگرانی مصرف‌کننده از سپرده‌ها به شدت سقوط کرد. لحظاتی پس از اینکه بحران سرمایه دومین شکست بزرگ یک موسسه مالی ایالات متحده در تاریخ را تسریع کرد، سقوط بانک سیلیکون ولی (SVB) موج شوک را به ارزهای دیجیتال و بازارهای جهانی وارد کرد. آلر گفت: “ما متعهد به ایجاد عملیات تسویه و ذخیره USDC قوی و خودکار با بالاترین کیفیت و شفافیت هستیم.”

استیبل کوین USDC

دولت ایالات متحده و نجات USDC

یکشنبه شب، رگولاتورهای ایالات متحده اقدامات اضطراری را برای مهار بحران ناشی از ورشکستگی SVB مستقر در سانتا کلارا، کالیفرنیا و تضمینی برای محافظت از همه سپرده گذاران اعلام کردند. این اعلامیه در بیانیه ای مشترک توسط جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، و رئیس شرکت بیمه سپرده فدرال، مارتین گرونبرگ، اعلام شد. در بیانیه مطبوعاتی مشترک آمده است: «امروز ما در حال انجام اقدامات قاطع برای محافظت از اقتصاد ایالات متحده با تقویت اعتماد عمومی به سیستم بانکی خود هستیم.»

بر اساس این بیانیه، پس از دریافت توصیه از هیئت مدیره FDIC و فدرال رزرو، سپرده گذاران از ۱۳ مارچ به وجوه خود دسترسی کامل خواهند داشت. در بیانیه مطبوعاتی آمده است: «برای حمایت از مشاغل و خانوارهای آمریکایی، هیئت فدرال رزرو روز یکشنبه اعلام کرد که بودجه بیشتری را در اختیار مؤسسات سپرده گذاری واجد شرایط قرار می دهد تا به بانک ها اطمینان حاصل شود که می توانند نیازهای همه سپرده گذاران خود را برآورده کنند.» به منظور کمک به بانک‌ها، سازمان‌های پس‌انداز، اتحادیه‌های اعتباری و سایر مؤسسات سپرده‌گذاری واجد شرایط، هیئت فدرال رزرو در بیانیه‌ای جداگانه ایجاد یک برنامه سرمایه‌گذاری بانکی ۲۵ میلیارد دلاری (BTFP) را اعلام کرد که وام‌هایی را برای مدت حداکثر یک سال ارائه می‌کند.

خطر از بیخ گوش سرکل عبور کرد

این بدان معنی است که سرکل در نتیجه کمک مالی متحمل از دست دادن وجوه نخواهد شد زیرا سپرده گذاران به حالت اولیه خود بازگردانده می شوند. رویه های اضطراری دولت ایالات متحده به سایر مؤسسات مالی، از جمله بانک منحله سیگنچر نیز تعمیم داده شد. در همین حال، قانون پرداخت استیبل کوین، که هنوز به طور فعال توسط کنگره دنبال می شود، در قانون سیستمی را ایجاد می کند که در آن پول استیبل کوین با پول نقد در بانک مرکزی ایالات متحده و اسناد خزانه کوتاه مدت ذخیره می شود. مدیرعامل شرکت سرکل گفت: «اگر می‌خواهیم یک سیستم مالی واقعاً مطمئن داشته باشیم، اکنون بیش از هر زمان دیگری به این قانون نیاز داریم.»

استیبل کوین USDC دوباره پیوند یک دلاری خود را به دست آورد.  معاملات آتی مرتبط با شاخص صنعتی داوجونز در واکنش به تحولات اخیر، در معاملات پیش از بازار بیش از ۳۰۰ واحد افزایش یافت. داده‌های کوین گکو ردیاب بازار کریپتو نشان می‌دهد که قیمت ارزهای دیجیتال نیز به طور قابل‌توجهی افزایش رشد کرده و بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است. USDC  شرکت سرکل، دومین استیبل کوین بزرگ، پس از اطمینان آلر مبنی بر ایمن بودن دارایی هایش، ۱ دلار خود را بازیابی می کند. طبق داده های کوین گکو، USDC در حال حاضر با ۰.۹۹ دلار معامله می شود که ۳.۳ درصد در ۲۴ ساعت گذشته افزایش یافته است.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx