توکن‌ انعکاسی یا توکن بازتابی چیست؟

توکن‌ انعکاسی چیست
  • زمان مطالعه: 7دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 515 نفر

مقدمه

توکن‌ انعکاسی، توکن بازتابی (reflection token) یا (بهتر است بگوییم) توکن بازگشتی نوعی از دارایی‌های دیجیتال است که می‌توان با هودل و نگهداری آن درآمد غیرفعالی ایجاد کرد. این نوع توکن‌ها به دارندگان خود این امکان را می‌دهند که با نگه‌داشتن دارایی‌های خود، از کارمزد تراکنش‌ها درآمدی کسب کنند. اما این توکن‌ها به چه منظور ساخته شده‌اند؟ معروف‌ترین توکن‌ انعکاسی چیست و این توکن‌ها چه ریسک‌هایی دارند؟

به دلیل رشد قابل توجهی که اکوسیستم دیفای در سال‌های اخیر شاهد بوده است، فارمینگ، استخراج نقدینگی و استیکینگ به شیوه‌های رایج کسب درآمد در بازار کریپتو تبدیل شده‌اند. این ویژگی‌ها کاربران را قادر می‌سازد تا با قفل کردن دارایی خود به عنوان سپرده برای دوره‌های خاص، سود مربوط به دارایی‌های کریپتو خود را کسب کنند. این مفاهیم جذاب به نظر می رسند، اما یک خطر بزرگ وجود دارد؛ خطر کاهش احتمالی در ارزش دارایی های قفل شده. به عبارت دیگر، اگر ارزش دارایی در طول دوره قفل کاهش یابد، کاربران به دلار آمریکا ضرر می‌کنند.

این کاستی‌ها «توکن‌های انعکاسی» را به عنوان یک جایگزین مناسب مطرح کرده است. در تئوری، توکن‌ انعکاسی نیاز به قفل کردن دارایی را از بین می‌برد و درعین حال مزایایی مانند سود استیکینگ را ارائه می‌دهد.

توکن‌ انعکاسی چیست؟

پروژه هایی که از توکن های انعکاسی حمایت می کنند، مالیاتی (محاسبه شده بر حسب درصد) را در هر تراکنش دریافت می کنند. این مالیات به دارندگان دیگر توکن پرداخت می‌شود. در واقع، هولدرها بسته به درصد دارایی هایی که دارند، بخشی از کارمزد تراکنش‌ها را دریافت می‌کنند. در نتیجه، دارندگان توکن‌ بازتابی، برای کسب پاداش، نیازی به قفل کردن دارایی های خود ندارند. آنها در بیشتر موارد درآمد خود را در زمانی که تراکنشی انجام می شود، با عملکردهایی که توسط یک قرارداد هوشمند کنترل می شوند، به دست می آورند.

توکن‌ بازتابی

در توکن‌های انعکاسی، بخشی از کارمزد شبکه به هولدرها پرداخت می‌شود

علاوه بر این، کاربران می‌توانند توکن‌های انعکاسی خود را در قراردادهای وام‌دهی و فارمینگ، برای کسب بازدهی بیشتر، استیک کنند.

مرتبط: استخر استیکینگ چیست؟

توکن‌های انعکاسی محبوب

برخی از محبوب ترین توکن های انعکاسی عبارتند از:

SafeMoon (SAFEMOON)، BabyFloki (BABYFLOKI)، FlyPaper (STICKY)، MinersDefi (MINERS) و EverGrow Coin (EGC).

به عنوان مثال، قیمت اورگرو کوین (EGC) پس از رسیدن به ۰.۰۰۰۰۰۳۹۲۹۸ دلار در نوامبر ۲۰۲۱، تقریباً ۹۸٪ کاهش یافت. این پروژه ۲٪ از هزینه شبکه خود را می گیرد و آنها را در قالب توکن های BUSD (استیبل کوین صرافی بایننس) در بین دارندگان EGC توزیع می کند.

توکن انعکاسی

نمودار هفتگی توکن EGC بر دلار آمریکا

نمودار هفتگی EGC بالا روند نزولی قیمت آن را همراه با حجم معاملات بسیار پایین نشان می دهد. این داده‌ها نمایان می‌کند که خرید و فروش در شبکه، پس از تبلیغات اولیه کاهش یافته است. حجم کمتر به معنای پاداش کمتر برای دارندگان EGC است که ممکن است آنها را وادار به فروش دارایی های خود کرده باشد.

خطرات مرتبط با توکن های انعکاسی

توکن های انعکاسی به دارندگان خود، مزیت افزایش درآمد غیرفعال با توزیع پاداش فوری را می‌دهند. با این وجود، این توکن‌ها دارای ریسک های خاصی نیز هستند که می تواند بر سودآوری سرمایه گذاران تأثیر بگذارد. بیایید نگاهی بیندازیم:

مالیات بر معاملات در توکن‌ بازتابی

هنگامی که کاربران توکن های انعکاسی را خرید و فروش می کنند، پروژه ها مالیات تراکنش را محاسبه می کند. به عبارت دیگر، خریدارانی که برای اولین بار اقدام به خرید می کنند، معمولاً کارمزد معامله ای را می پردازند که تنها در صورت پذیرش پروژه، می توانند آن را جبران کنند. در نتیجه، ممکن است ماه ها طول بکشد تا سرمایه گذاران شاهد سود باشند.

کلاهبرداری ها

کلاهبردار می‌تواند از روند رو به رشد توکن بازتابی مانند هر توکن دیجیتال دیگر سوء استفاده کند. آنها می توانند سرمایه گذاران را فریب دهند تا مالیات معاملات اولیه را بپردازند، اما پروژه را در نیمه راه رها کرده و با تمام دارایی های سرمایه گذاری شده فرار کنند.

بازدهی ناهموار

با توجه به اینکه بازدهی به حجم روزانه معاملات دارایی بستگی دارد، توکن‌های انعکاسی بازده ثابتی را تضمین نمی‌کنند. این احتمال وجود دارد که یک توکن در صورت عدم فعالیت در شبکه خود بازدهی صفر داشته باشد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx