هولوچین چیست؟ | معرفی شبکه هولوچین (HOLO)

معرفی شبکه هولوچین
  • زمان مطالعه: 34دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 512 نفر

معرفی شبکه هولوچین

با ظهور بیت کوین، بلاک چین به یکی از انقلابی‌ترین اختراعات از زمان ایجاد اینترنت تبدیل شده است. این فناوری دفتر کل توزیع شده، ویژگی های غیرمتمرکز، غیرقابل تغییر و شفافیت پیشگامانه ای را در برابر صنایع متمرکز ارائه می دهد. با این حال، فناوری بلاک چین عاری از مشکلات نیست. شبکه‌های بلاک چین کنونی، مانند بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH) از مشکلات مقیاس‌پذیری ضربه می‌خورند و برای فعالیت شبکه خود به مقادیر زیادی انرژی نیاز دارند. هولوچین یک فناوری جایگزین است که راه‌حلی مقیاس‌پذیرتر و کم‌مصرف‌تر برای فناوری‌های دفتر کل توزیع‌شده موجود که توسط بلاک چین‌های معمول ارائه می‌شود، ارائه می‌دهد. شبکه هولوچین به عنوان چهارچوب و جعبه ابزاری برای توسعه دهندگان برای ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) بدون استفاده از فناوری بلاک چین عمل می کند. در شبکه هولوچین، برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) برنامه های هولوچین یا hApps نامیده می شوند.

?مع

مقایسه هولوچین و بلاک چین

تفاوت اصلی بین هولوچین و بلاک چین در روش تأیید تراکنش‌ها است. در یک بلاک چین، نودها در شبکه تراکنش‌ها را با رویکرد «داده محور»، و با دستیابی به اجماع جهانی با استفاده از الگوریتم اثبات کار (PoW) یا تأیید اکثریت با الگوریتم اثبات سهام (PoS) تأیید می‌کنند. از سوی دیگر، هولوچین هیچ الگوریتم اجماعی ندارد. در عوض، از rrDHT، یک رویکرد «عامل محور» از طریق جداول هش توزیع شده (DHT) استفاده می کند که در آن هر نود هولوچین می تواند به طور مستقل تراکنش ها را احراز و تأیید کند. سپس نودها به‌طور تصادفی نتیجه تأیید را در سراسر شبکه پخش می‌کنند تا سایر نودها بتوانند اصالت تراکنش را بررسی کنند و داده‌های اصلاح‌شده یا نامعتبر را در فرآیندی به نام اعتبارسنجی همتا شناسایی کنند. یک ویژگی مفید این است که شبکه کمتر مستعد حملات مبتنی بر اجماع مانند حملات اکثریت (مثلا حمله ۵۱ درصدی در مکانیسم اثبات کار) و حملات سیبیل است زیرا الگوریتم اجماع ندارد.

هر نود در شبکه هولوچین بخش های داده مربوطه خود را اجرا می کند و از طریق یک کلید رمزنگاری شده به شبکه متصل می شود. فرض کنید یک نود می خواهد یک داده دارایی خاص را بازیابی کند. نود باید کلید داده را با کلیدهای نودهای دیگر مقایسه کند. هنگامی که نزدیکترین تطابق پیدا شد، نود می تواند به داده ها را در آن کلید بخواهد. هولوچین برای ایجاد یک اینترنت توزیع شده با در نظر گرفتن استقلال کاربر طراحی شده است. با تغییر نحوه توزیع، ذخیره و پردازش داده ها، هولوچین در حال تصور مجدد این است که چگونه این امر بر ارتباطات ما تأثیر می گذارد. هدف هولوچین ایجاد «اینترنت انسانی‌تر» است، اینترنتی که در آن تعاملات و روابط توسط نهادهای متمرکز دیکته یا نادیده سانسور نمی‌شوند و اطلاعات به صورت غیراخلاقی کالایی نمی‌شوند.

معرفی شبکه هولوچین

معرفی شبکه هولوچین

با به حداقل رساندن کنترل شرکت ها، هولوچین در حال ایجاد اینترنت است که به افراد خدمات می دهد، نه صرفا به شرکت ها. هولوچین افراد را قادر می‌سازد تا کنترل داده‌ها و هویت آنلاین خود را در حین تراکنش و ارتباط با برنامه‌هایی که نیازهای آن‌ها را برآورده می‌کنند، بدون اتکا به نهادهای متمرکز در دست بگیرند. همچنین، هولوچین ساخت برنامه های کاربردی هولوچین (hApps) توزیع شده را آسان، سریع و مقرون به صرفه می کند. علاوه بر این، هولوچین از فناوری پس از بلاک چین برای جداسازی یکپارچگی داده ها از امنیت داده ها استفاده می کند. هولوچین با روشی کار می‌کند که از مکانیسم‌های اجماع اثبات کار (PoW) و اثبات سهام (PoS) استفاده نمی‌کند (در ادامه توضیح داده خواهد شد).

هولوچین به توسعه دهندگان این فرصت را می دهد تا به سرعت و به‌صورت کارآمد برنامه های وب کاملاً توزیع شده و همتا به همتا را ایجاد کنند. علاوه بر این، با مقیاس‌پذیری (که تمرکز اصلی هولوچین است) این پروتکل می‌تواند یک زیرساخت جهانی را بدون هیچ مرکز داده یا ذخیره‌سازی متمرکز، ایجاد کند. هولوچین پلتفرمی ایجاد کرده است که توسعه دهندگان را قادر می سازد برنامه های توزیع شده ای را ایجاد کنند که از زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت استفاده می کنند.

نحوه کار هولوچین

تفاوت اصلی بین فناوری بلاک چین و هولوچین استفاده از جدول هش توزیع شده (DHT) برای احراز و تایید تراکنش است. با بلاک چین، همه نودهای شبکه باید با استفاده از الگوریتم اجماع اثبات کار (PoW) به اجماع دست یابند. اگرچه، برخی از تغییرات الگوریتم‌های اثبات سهام (PoS) تنها به تأیید اکثریت شبکه برای تأیید یک تراکنش نیاز دارند. با این حال، با یک جدول هش توزیع شده (DHT)، رویکرد زنجیره هش “عامل محور” است. این بدان معنی است که گره های جداگانه می توانند تراکنش ها را تأیید کنند. سپس برای شفافیت به بقیه شبکه پخش می‌شود و نودهای همسایه تأیید را دوباره بررسی می‌کنند.

در این‌جا منظور از عامل‌ها همان نودها هستند. در هولوچین، هر نود بلاک چین خود را اجرا می کند و از طریق کلید رمزنگاری منحصر به فرد خود به هولوچین اصلی متصل می شود. اگرچه این موضوع ممکن است برای شما آشنا به نظر برسد، اما رویکردی کاملاً متفاوت برای بلاکچین هایی مانند بیت کوین، اتریوم یا BNBچین است. این بدان معناست که هر عامل (هاست یا نود) یک کپی از دفتر کل ایمن دارد و می تواند به طور مستقل عمل کند و همچنین با سایر دستگاه های موجود در شبکه تعامل داشته باشد تا یک سیستم دفتر کل توزیع شده کارآمد و بسیار مقیاس پذیر را ارائه دهد.

نحوه کار هولوچین

نحوه کار هولوچین

برخلاف بلاک چین‌های معمولی، با هولوچین، هر نود تاریخچه خود را به طور مستقل حفظ می‌کند. هدف هولوچین حذف نیاز به همگام سازی تمام نودها در یک شبکه با پیاده سازی جداول هش توزیع شده است که فضای عمومی مشترک ایجاد می کند. با این رویکرد، هر نود بخشی از داده های توزیع شده را ذخیره می کند، که در صورت آفلاین شدن یک گره در شبکه از بین نمی رود. این جنبه از هولوچین برای موارد استفاده هر برنامه قابل تنظیم و شخصی سازی است. با فرآیند اعتبار سنجی توزیع شده در هولوچین، هر کاربر برنامه با قوانین اعتبار سنجی برنامه موافق است و از آن آگاه است. اگر قوانین برنامه به هر نحوی نقض شوند، سایر نودهای شبکه می‌توانند شناسایی کنند که چه کسی قوانین را زیرپا گذاشته است و بر این اساس تصمیماتی را اتخاذ کنند.

مقیاس پذیری یک هدف اصلی در چشم انداز توسعه بلاک چین‌های فعلی است. همانطور که شبکه های بلاک چین با نودهای اضافی رشد می کنند، برای تایید تراکنش ها به افزایش انرژی نیاز است. این چالشی است که بسیاری از توسعه دهندگان بلاک چین از جمله راه حل های لایه ۲.به دنبال حل آن هستند. هولوچین راهی برای حل این مشکل طراحی کرده است که باعث شده است جداول هش توزیع شده (DHT) را معرفی کند. این یک راه حل هوشمندانه برای کاهش حجم محاسبات هر گره در حالی که شبکه در حال بزرگ‌تر شدن است، می‌باشد.

علاوه بر این، انرژی مورد نیاز برای تولید توکن های هولوچین در مقایسه با سایر فناوری‌های بلاک چین ناچیز است. برای بلاک چین‌های بزرگ مانند بیت‌کوین یا اتریوم، هزینه اولیه تبدیل شدن به یک نود یا اعتباردهنده مانعی برای ورود بسیاری از افراد است. این می تواند به دلیل سخت افزار اولیه یا حداقل حداقل توکن های مورد نیاز برای استیک باشد. هولوچین نیازی به استخراج ندارد و می‌تواند چندین نود کامل را روی یک دستگاه تلفن همراه اجرا کند. هولوچین یک فناوری «پس از بلاک چین» است که نیازی به استیکینگ و استخراج ندارد. بنابراین هولوچین نمی تواند مورد حمله اکثریت قرار بگیرد. همچنین، کاربران می توانند به کد روی یک نود تکی اعتماد کرده و آن را تأیید کنند و دارای قابلیت اضافه شده برای اعتبارسنجی نودهای طرف مقابل باشند.

خلاصه معرفی شبکه هولوچین

معرفی شبکه هولوچین در یک نگاه

DHT (جدول هش توزیع شده)

فناوری جدول هش توزیع شده (DHT) ایده استفاده از فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) را با یک دفتر کل غیرمتمرکز برای اتصال همه نودها حذف می کند. در عوض، هولوچین در مورد داشتن “زنجیره های منبع فردی” و کافی بودن نودهای مستقل است. این جایگزینی برای تمام نودهایی است که نیاز به حضور همزمان در شبکه دارند. نودها با یکدیگر اعتبارسنجی شده و توسط همسایگان خود بررسی می شوند. جدول هش توزیع شده (DHT) به معنای عدم اثبات کار (PoW)، اثبات سهام (PoS) یا هر مکانیسم توافقی دیگری است. در نتیجه، حداقل انرژی مورد نیاز برای تولید توکن هولو (HOT) وجود دارد. همچنین، توانایی مقیاس‌پذیری از طریق شبکه‌های DHT بسیار کارآمدتر از بلاک چین است. فرآیند شاردینگ DHT آسان تر و ارزان تر از شاردینگ بلاک چین است. علاوه بر این، تراکنش‌ها بلافاصله بدون خطر و تاخیر پردازش می شوند.

عامل‌ها در این زمینه به سادگی گره هستند. در هولوچین، هر گره بلاک چین خود را اجرا می کند که از طریق کلید رمزنگاری منحصر به فرد خود به هولوچین اصلی متصل می شود. اگرچه این ممکن است آشنا به نظر برسد، اما رویکردی کاملاً متفاوت برای بلاکچین هایی مانند بیت کوین، اتریوم یا BSC است. همه این زنجیره‌ها حداقل به مقدار مناسبی از گره‌های کامل نیاز دارند که کل کپی دفتر کل را ذخیره می‌کند. در مورد بیت کوین، هر اپراتور فول نود آینده نگر باید حداقل ۳۰۰ گیگابایت را برای نگهداری یک نسخه کامل اختصاص دهد و این تعداد مدام در حال افزایش است.

ویژگی های هولوچین

ما در حال حاضر در پروژه‌های دیگر بلاک چین داریم که قادر به ارائه یک شبکه غیرمتمرکز است. بنابراین، چرا اصلاً به هواوچین نیاز داریم؟ بیایید دلایل اصلی را در زیر مرور کنیم.

مصرف انرژی کمتر

پلتفرم‌های بلاک چین فعلی برای کار کردن به انرژی زیادی نیاز دارند. این، در دراز مدت، می تواند یک مسئله بزرگ برای سیاره زمین و محیط زیست باشد، جایی که گرمایش جهانی در حال تبدیل شدن به یک نگرانی بزرگ است.

یک مدل جدید بهتر

فناوری هولوچین مدل بهتری را معرفی می کند که انتقال و ذخیره سازی داده را بهبود می بخشد. همچنین، می توان از آن برای استفاده از دستگاه‌های جدید، از جمله گوشی های هوشمند، به عنوان بخشی از شبکه استفاده کرد. این ویژگی به شبکه این امکان را می دهد که کاملا مقیاس‌پذیر باشد و همچنین هر دستگاه یا همتا را قادر می سازد بخشی از آن شود.

اپلیکیشن‌های هولوچین

کاربردهای هولوچین دلیل بزرگ دیگری است که چرا ما به آنها نیاز داریم. ویژگی چهارچوب منبع باز هولوچین منحصر به فرد است زیرا سعی می کند شکاف بین یک شبکه عمومی و خصوصی را پر کند. برنامه های کاربردی هولوچین راه حل های توزیع شده ای هستند که به شدت از بهترین های هر دو بلاک‌چین عمومی و خصوصی سود می برند. این بدان معنی است که هر dApp که در هولوچین ایجاد می کنید دارای شبکه قابل تنظیم و قابل شخصی سازی است.

قابلیت تنظیم منحصر به فرد

هدف هولوچین این است که به هر یک از برنامه های خود، شبکه خود را ارائه دهد. این باعث می شود که هر شبکه بتواند تنظیمات و پیکربندی‌های خاص خود را داشته باشد. رویکرد منحصر به فرد به این معنی است که هر برنامه می تواند استانداردها، پروتکل ها و انتخاب الگوریتم اجماع خود را داشته باشد. همچنین به این معنی است که هر برنامه می تواند عملکرد شبکه را تغییر دهد، از جمله مقیاس پذیری، تأخیر یا توان عملیاتی.

سایر جنبه های کلیدی که می توانند پیکربندی شوند عبارتند از انعطاف پذیری، حاکمیت و حریم خصوصی. به همین دلیل است که فناوری هولوچین یک راه حل برنامه غیرمتمرکز بسیار مفید و کاربردی است و شبکه ای شبیه به اتریوم، نئو یا بقیه نیست.

قابلیت اتصال منحصر به فرد

اگر برنامه‌ها دفتر کل توزیع شده منحصر به فرد خود را داشته باشند، فناوری هولوچین چگونه کار می‌کند؟ برای حفظ ارتباط شبکه‌ها، برنامه های مختلف می توانند با کمک رابط برنامه نویسی برنامه (API) بین خود پل ارتباطی برقرار کنند. API قادر به ارائه یک اکوسیستم امن و کاملا یکپارچه است. این اتصال منحصر به فرد همچنین به این معنی است که برنامه ها می توانند به صورت آفلاین یا زمانی که پارتیشن بندی شده اند کار کنند. به طور خلاصه، وقتی صحبت از برنامه های دنیای واقعی می شود، هولوچین حرف اول را می‌زند. هر برنامه ای نمی تواند صرفا هر بار که نیاز به کار دارد آنلاین بماند. هولوچین باعث پیشرفت مهم ترین بخش های صنعتی از جمله انرژی، زنجیره تامین و اینترنت اشیا می‌شود.

ویژگی‌های شبکه هولوچین

ویژگی‌های شبکه هولوچین

هولوچین ما را به کجا می برد؟

این شبکه ما را به سمت میکروسرویس‌ها هدایت می کند. هولوچین به شدت به میکروسرویس ها متکی است. این بدان معنی است که یک برنامه مجموعه ای از میکروسرویس های مستقل است. این کار باعث بهبود کل اکوسیستم می‌شود و همچنین می‌توان میکروسرویس‌ها را در برنامه‌ها و اکوسیستم‌های دیگر استفاده کرد. میکروسرویس‌ها بسیار آینده‌دار هستند و به همین دلیل است که بیش از هر زمان دیگری از میکروسرویس‌ها استفاده می‌شود.

اپلیکیشن هولوچین چیست؟ کاربردهای hApps در مقابل dApps

با درک کامل ویژگی های هولوچین، زمان آن رسیده است که بین هولوچین و dApps تفاوت قائل شوید. dApps ترند فعلی در بازار است. بلاک چین های محبوب توانایی ایجاد dApps با استفاده از راه حل بلاک چین را فراهم کرده‌اند. اما چه چیزی آن را متفاوت از برنامه های هولوچین می کند؟

مقیاس پذیری و پایداری

مقیاس پذیری برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) به قابلیت های شبکه بستگی دارد که در بسیاری از موقعیت ها می تواند محدود کننده باشد. به طور کلی، اتریوم یک راه حل توانمند است اما سریع ترین راه حل موجود نیست. همچنین، هیچ راه مناسبی برای دور زدن مقیاس پذیری شبکه وجود ندارد. این به ویژه برای DLT های عمومی صدق می‌کند. برای شبکه‌های خصوصی، همتاهای جدید می‌توانند برای بهبود مقیاس‌پذیری شبکه اضافه شوند.

از طرف دیگر، هولوچین در این مورد یک یک برگ برنده دارد. اول از همه، می‌توان شبکه را به راحتی مقیاس پذیر کرد زیرا dApp های مختلف می توانند از طریق API ارتباط برقرار کنند و قدرت محاسباتی را بهبود بخشند. همچنین، هنگامی که صحبت از پایداری شبکه می‌شود، برنامه های هولوچین که شبکه خود را با توجه به نیازهای خود تعیین کرده است، دست بالا را دارند و بسیار بهتر عمل می‌کنند.

تطبیق‌پذیر و تکامل پذیر

برنامه های هولوچین نسبت به dApps سازگارتر هستند. معماری اپلیکیشن های هولوچین به گونه ای طراحی شده است که دست توسعه دهندگان در هنگام ساختن شبکه برنامه های محلی خود را باز می گذارند. این بدان معنی است که آنها می توانند عملکردهای مختلف شبکه از جمله مقیاس پذیری، توان عملیاتی و غیره را تنظیم کنند. به طور خلاصه، برنامه‌های ساخته شده روی شبکه هولوچین بسیار انعطاف‌پذیر با نیازهای هر پروژه است. نه تنها این، برنامه های هولوچین می توانند با گذشت زمان تکامل و تغییر یابند. اما در dApps، بیشتر فرآیند کار باید از قبل تعیین شود. قراردادهای هوشمند، پس از نوشتن، به سختی تغییر می کنند. این امر باعث اذیت شدن توسعه دهندگان می‌شود.

قابلیت عملکرد به‌صورت آنلاین و آفلاین

برنامه های هولوچین برای کار در محیط های آنلاین و آفلاین طراحی شده اند. در مقابل، dApps چه خصوصی و چه عمومی، نمی توانند بدون اتصال به شبکه اصلی کار کنند. ناتوانی در کار به‌صورت آفلاین مطلوب نیست زیرا بسیاری از عملیات های دنیای واقعی، از جمله زنجیره تامین نیاز به کار در شرایطی دارند که اتصال اینترنتی وجود ندارد.

حریم خصوصی و کنترل دسترسی

برنامه های هولوچین در مقایسه با dApp های عمومی از حریم خصوصی بهتری برخوردار هستند. همچنین، به نظر می رسد کنترل دسترسی هم در dApps خصوصی و هم در Holochain یکسان است.

ترکیب پذیری ماژولار

طراحی ماژولار به برنامه های هولوچین کمک می کند تا از dApps مفیدتر باشند. با ماژولار بودن و استفاده از میکروسرویس‌ها، بخش‌های مختلف برنامه را می‌توان در راه‌حل‌های دیگر مورد استفاده قرار داد که به آن قابلیت ترکیب‌بندی ماژولار می‌دهد. این در حالی است که این کار را نمی توان در مورد قراردادهای هوشمند dApps انجام داد.

موارد استفاده از هولوچین

هولوچین یک فریم‌ورک همه کاره است. به این معنی که می توان از آن برای تعداد زیادی از موارد کاربردی در دنیای واقعی استفاده کرد.

شبکه های اجتماعی: شبکه های اجتماعی بهترین مورد استفاده از هولوچین است. با توجه به اینکه یک شبکه اجتماعی روی هولوچین می تواند بدون اتصال کار کند، بسیار کاربردی است و کاربر می تواند یک کپی از آن را به صورت محلی نگه دارد.

زنجیره‌های تامین: زنجیره‌های تامین نیز می‌توانند از هولوچین بهره‌مند شوند. این می تواند یک راه منحصر به فرد برای مدیریت زنجیره تامین صرف نظر از سازمان، شرکت یا موقعیت جغرافیایی باشد.

پلتفرم‌های P2P (همتا به همتا): پلتفرم‌های P2P می‌توانند به خوبی از هولوچین استفاده کنند. کسب‌وکارهای کوچک می توانند آن را بر اساس نیاز خود راه اندازی کنند. پلتفرم‌هایP2‌P همچنین می تواند با شبکه های دیگر ارتباط برقرار کرده و از قابلیت های هولوچین به درستی استفاده کنند.

پلتفرم های رتبه بندی: پلتفرم های رتبه بندی را می توان با استفاده از هولوچین ایجاد، مدیریت و راه اندازی کرد.

معماری هولوچین

معماری هولوچین بسیار جالب است، می توان آن را به عنوان DHT تقسیم شده خلاصه کرد که در آن DHT مخفف جدول هش توزیع شده است. هولوچین با حفظ ویژگی های کلیدی بلاک چین سعی کرده است مشکلات آن را برطرف کند که هولوچین با کمک Shared Data Integrity به آن دست پیدا کرده است. این روشی برای مدیریت داده ها در سیستم های همتا به همتا است که در آن امنیت داده ها در مقایسه با داده های متمرکز بسیار چالش برانگیزتر است. بنابراین، هولوچین با یکپارچگی داده های مشترک، امنیت داده قوی را بدون ایجاد محدودیت هایی مانند تقاضای محاسبات بالا ارائه می دهد.

جزء کلیدی در اینجا جدول هش توزیع شده (DHT) است که ارزش زیادی به اکوسیستم می‌دهد. این یکپارچگی نهایی را ارائه می دهد و در عین حال اطمینان حاصل می‌کند که داده ها به طور ایمن از طریق شبکه منتشر می شوند. به این ترتیب، هر یک از همتایان پاسخگوی اعمال خود هستند.

معماری هولوچین بسیار کارآمد است زیرا تضمین می کند که کنترل شبکه در زمان شلوغی کاملا امکان پذیر است. در واقع، گوشی‌های هوشمند یا دستگاه های دیگر می توانند به شبکه بپیوندند و قدرت محاسباتی را بهبود بخشند.

معماری هولوچین از سه زیر سیستم اصلی تشکیل شده است.

معماری شبکه هولوچین

معماری شبکه هولوچین

فضای ذخیره سازی تقسیم شده  (DHT)

اپلیکیشن (هسته)

هش زنجیره منبع

حال، اجازه دهید هر یک از آنها را مرور کنیم.

اپلیکیشن

کاربرد در هسته کل ایده است. سایر جنبه های شبکه را به هم می چسباند. با استفاده از مرورگر می توان به یک برنامه دسترسی داشت و رابط کاربری به نحوه طراحی توسعه دهنده بستگی دارد.

در تصویر بالا می بینید که می تواند به داده های DHT دسترسی پیدا کند و ذخیره کند. همچنین می تواند از زنجیره هش منبع محلی خود استفاده کند. قوانین اعتبار سنجی توسط خود برنامه ارائه شده است، که تضمین می کند هیچ داده ای دستکاری، تغییر یا از دست نمی رود. برنامه ها عمدتاً در Lisp و JavaScript نوشته شده اند.

منبع هش زنجیره

منبع هش زنجیره چیزی است که امکان استفاده از برنامه به صورت آفلاین ممکن می کند. این یک دفتر کل محلی است که هر همتا یا شخص می تواند مالک آن باشد. داده های ذخیره شده در زنجیره محلی باید قبل از ادغام با DHT مشترک کلی، امضا شوند.

به عنوان مثال، اگر دو طرف با یکدیگر تعامل داشته باشند، هر دو باید آن را در زنجیره منبع محلی خود تأیید کنند و سپس آن را در DHT  مشترک ادغام کنند.

با توجه به اینکه همه چیز نیاز به اجماع ندارد، این یک ایده انقلابی است. اگر یک برنامه رسانه اجتماعی هولوچین در حال اجرا است، دیگر نیازی به تأیید اعتبار تک تک اعتبارسنجی ها با کل مجموعه همتایان نیست. اعتبار سنجی محلی کافی است، سپس می تواند با DHT کلی به اشتراک گذاشته شود.

ذخیره سازی تقسیم شده DHT

آخرین مولفه، DHT، نیز نقش مهمی در شبکه هولوچین دارد. DHT در حال حاضر بسیار محبوب است و در برنامه های اشتراک گذاری فایل مانند BitTorrent استفاده می شود. DHT همتایان را قادر می سازد تا داده های خود را با استفاده از هش رمزنگاری تأیید کنند. به این ترتیب، هر قطعه از داده ها با امضای تأیید شده حفظ می شود و تأیید می کند که داده ها به زنجیره محلی خود ذخیره شده اند.

انجام تراکنش های چند طرفه نیز با استفاده از DHT امکان پذیر است. با انجام این کار، تلاقی زنجیره‌ها را ایجاد می‌کند که بیشتر به اعتبارسنجی کل مجموعه تراکنش‌ها کمک می‌کند. اکنون سایرین می توانند تراکنش های شما را منتشر کنند که باعث معتبر شدن آنها می شود. متا دیتا اغلب برای بهبود عملکرد استفاده می شود، اگر مقدار هش در هنگام عبور از زنجیره ها با هم مطابقت نداشته باشد، تراکنش ها توسط شبکه باطل می شوند.

نتیجه‌گیری

در این مقاله، ما در مورد هولوچین، آنچه آن را از بلاک چین متمایز می کند و ویژگی های کلیدی آن را بیان کردیم کردیم. همچنین معماری شبکه هولوچین را به دقت بررسی کردیم تا بفهمیم چگونه کار می کند و چه چیزی باعث بی‌نقص بودن برنامه های هولوچین می‌شود.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx