بایننس کوین و کاربردهای آن

بایننس کوین
  • زمان مطالعه: 12دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 566 نفر

بایننس کوین (BNB) چیست؟

صنعت کریپتوکارنسی و بلاکچین شامل پروژه ها و دارایی های متعددی است که اهداف مختلفی را هدف قرار داده اند. دیدن پروژه هایی با هدف رفع نیازهای مشابه غیر معمول نیست. برای مثال چندین صرافی ارز دیجیتال وجود دارد. اگرچه هر صرافی ممکن است از نظر ساختار و ویژگی‌ها متفاوت باشد، اما هدف آن‌ها این است که به معامله‌گران رمزارز مکانی برای مبادله دارایی‌های خود بدهند. گاهی اوقات، یک صرافی ارز دیجیتال ممکن است دارایی خود را داشته باشد که برای اهداف خاصی در صرافی مرتبط خود مانند تخفیف در کارمزد در پلتفرم معاملاتی استفاده می‌شود. بایننس کوین (BNB) صرافی بایننس یکی از این دارایی های صرافی ارز دیجیتال است. بایننس کوین چیست؟ BNB یا بایننس کوین طی یک عرضه اولیه در سال ۲۰۱۷ شروع به کار کرد و به راهی تبدیل شد که کاربران صرافی بایننس می‌توانند پس از راه‌اندازی صرافی، هزینه‌های معاملاتی کمتری را روی پلتفرم پرداخت کنند.

از آن زمان،BNB  نقش خود را در اکوسیستم رو به رشد بایننس حفظ کرده است، زیرا بایننس به یک اکوسیستم بیش از یک صرافی تبدیل شده است.

تاریخچه بایننس کوین

بیان داستان شروع بایننس کوین بدون صحبت در مورد تاریخچه صرافی بایننس دشوار خواهد بود. بایننس کوین در جولای ۲۰۱۷ با یک ICO راه اندازی شد. توکن های BNB در بین شرکت کنندگان مختلف از جمله سرمایه گذاران اولیه و تیم موسس بایننس به عنوان بخشی از ICO توزیع شدند.

در شکل زیر خلاصه ای از نحوه توزیع توکن های BNB در ابتدا آورده شده است:

نحوه توزیع بایننس کوین

نحوه توزیع بایننس کوین

در طول ICO، تمام ۱۰۰ میلیون توکن BNB موجود برای فروش عمومی به قیمت ۱۵ سنت فروخته شد. بایننس در مجموع ۱۵ میلیون دلار بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) از این ICO جمع آوری کرد.

از ۱۵ میلیون دلار جمع‌آوری شده، ۳۵ درصد برای ارتقای پلتفرم و سیستم صرافی بایننس، ۵۰ درصد برای برندسازی بایننس، بازاریابی و آموزش مبتکران جدید و ۱۵ درصد باقی مانده به عنوان ذخیره در مواقع اضطراری و شرایط غیر معمول اختصاص داده شد.

در طول ICO و روزهای اولیه راه اندازی،BNB  یک توکن ERC-20 بود که بر روی بلاکچین اتریوم ساخته شده بود. بایننس پلتفرم صرافی رمزارز خود را چند روز پس از پایان ICO اواسط سال ۲۰۱۷ افتتاح کرد.

بایننس بلاکچین بومی خود را در سال ۲۰۱۹ راه اندازی کرد و آن را بایننس چین (BC) نامید. با راه اندازی شبکه بایننس چین توکن BNB نیز به این زنجیره منتقل شد. کاربران سکه جدید BNB را در ازای توکن های ERC-20 خود از طریق مبادله توکن در سال ۲۰۱۹ دریافت کردند.

بایننس کوین چگونه کار می کند؟

BNB  یک دارایی رمزنگاری مشابه با سایر ارزهای دیجیتال موجود در بازار است، زیرا با افزایش کاربرد و معامله مردم، ارزش آن افزایش و کاهش می‌یابد. افراد می توانند BNB را در کیف پول های سازگار خارج از صرافی های کریپتو نگه دارند و سکه را مستقیماً برای پرداخت یا موارد دیگر به دیگران ارسال کنند.

در سطح فنی تر، بلاک چین لایه-۱ زنجیره BNB (BNB Chain)  متشکل از بایننس اسمارت چین (BSC) و بایننس چین (BC) است.

بایننس هنگام ساخت زنجیره BNB، بلاک چین را برای عملکرد بهینه در تجارت روی زنجیره تنظیم کرد و بایننس دکس، صرافی غیرمتمرکز بایننس (DEX) را بر روی این زنجیره تازه تشکیل شده قرار داد. از این به بعد BNB مختصر عبارت Binance Coin نیست، بلکه مخفف Build and Build خواهد بود. در هر صورت کاربران را به یاد کوین بومی بایننس خواهد انداخت. بایننس در اطلاعیه خود درباره این ریبریندیگ چنین اظهار نظر کرده است:

کوین BNB در سفر تکاملی خود به سوی نوآوری و تمرکززدایی بیشتر حرکت می‌کند و کاربردهای BNB از بایننس فراتر رفته است.

زنجیره BNB از زنجیره BNB beacon و BNB Smart Chain تشکیل شده است. اولی بر مدیریت زنجیره BNB متمرکز است که به دارندگان BNB اجازه می دهد در استیکینگ و رای گیری شرکت کنند. مورد دوم یک لایه اجماع است، با ماشین مجازی اتریوم سازگار است، و دارای هاب هایی برای چند زنجیره است.

توکن سوزی بایننس کوین

بایننس برخی از درآمدهای خود را در هر سه ماهه برای بازخرید و سوزاندن سکه های بایننس خرج می کند و به طور کامل آنها را حذف می کند. بایننس از سال ۲۰۱۷ به طور مداوم توکن سوزی های فصلی انجام داده است.

بایننس به سوزاندن سکه های BNB در هر سه ماهه ادامه می دهد تا زمانی که ۱۰۰ میلیون سکه بایننس یا نیمی از حداکثر عرضه اولیه خود را خریداری و نابود کند. این فرآیند عرضه بایننس کوین را کاهش می‌دهد و بر نادر بودن آن تأثیر می‌گذارد، که به طور بالقوه می‌تواند بر ارزش دارایی تأثیر بگذارد.

بایننس همچنین چیزی به نام برنامه پیشرو توکن سوزی BNB دارد که موارد خاصی را که در آن دارندگان BNB به طور غیرقابل جبرانی BNB را از دست داده اند، ارزیابی می کند و آنها را بازپرداخت می کند و مبلغ را از توکن سوزی بعدی BNB کسر می کند.

بایننس کوین برای چه مواردی استفاده می شود؟

استفاده از بایننس کوین با رشد بایننس مطابقت دارد. این دارایی در ابتدا به عنوان وسیله ای برای جمع آوری سرمایه برای صرافی بایننس شروع شد. بایننس پس از راه اندازی در سال ۲۰۱۷، به سرعت به عنوان یک صرافی ارزهای دیجیتال، جذابیت قابل توجهی به دست آورد. بایننس از یک پلتفرم مبادله ای به یک اکوسیستم زیر چتر برند بایننس تبدیل شد.

طی سال‌ها، بایننس یک صرافی غیرمتمرکز (DEX)، دو بلاکچین، یک گزینه تجارت ارز دیجیتال همتا به همتا (P2P)، یک پلتفرم وان دهی ارز دیجیتال و موارد دیگر راه‌اندازی کرده است.

کاربران می توانند از سکه های BNB برای پرداخت تراکنش ها در صرافی بایننس استفاده کنند. سکه BNB در طول تاریخ به عنوان روشی برای کاهش کارمزد در صرافی ارز دیجیتال بایننس عمل می‌کرده است، به طوری که مشتریان صرافی با نگه داشتن BNB و پرداخت هزینه‌های پلتفرم با BNB، هزینه‌های کمتری را پرداخت می‌کنند.

علاوه بر این، کسب و کارها می توانند BNB را به عنوان یک روش پرداخت بپذیرند و به مشتریان گزینه های بیشتری از نظر روش های پرداخت ارائه دهند. علاوه بر این، BNB  برای موارد مختلفی در صنعت سرگرمی استفاده می شود، از پرداخت هدایای مجازی گرفته تا خرید بلیط بخت آزمایی.

بایننس کوین ممکن است برای سرمایه گذاری در سهام، صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) و سایر دارایی ها در پلتفرم های مختلف استفاده شود. در برخی از سیستم عامل ها، بایننس کوین  می تواند به عنوان وثیقه برای وام استفاده شود. برخی از برنامه ها به کاربران اجازه می دهند از بایننس کوین برای تقسیم هزینه ها و پرداخت به دوستان و اقوام استفاده کنند.

قیمت گذاری و پویایی BNB

به طور کلی، قیمت BNB از لحاظ تاریخی به شیوه‌ای مشابه با سایر ارزهای در بازار در نوسان بوده است. ارزش بازار بایننس کوین در طول سال ها رشد کرده و از ارزش ۷۰ میلیارد دلاری فراتر رفته است. در طول ICO بایننس، قیمت هر توکن بایننس تنها ۱۰ سنت بود.

از زمان ICO بایننس، بایننس کوین ارزش خود را به طور قابل توجهی افزایش داده است و قیمت آن در مقطعی از ۶۰۰ دلار هم فراتر رفت. آیا بایننس کوین سرمایه گذاری خوبی است؟ اگر خریداران در زمان مناسب وارد شده و در زمان مناسبی نیز به فروش برسانند، افزایش قیمت تاریخی آن احتمالاً سودی را به همراه خواهد داشت. اگرچه در آینده، فقط آینده نشان خواهد داد که قیمت بایننس کوین به کجا خواهد رسید.

بایننس و مقررات

پس از آغاز فعالیت بایننس در سال ۲۰۱۷، این صرافی به یکی از بزرگترین بازیگران در فضای کریپتو تبدیل شد. با این حال، مشکلات نظارتی به ویژه در سال ۲۰۲۱ علیه بایننس ظاهر شد. بایننس در سال ۲۰۲۱ با اقدامات نظارتی تعدادی از مناطق از جمله جزایر کیمن، ژاپن، مالت، هلند، مالزی، بریتانیا و تایلند مواجه شد.

 به عنوان مثال، در ژوئن ۲۰۲۱، اداره رفتار مالی بریتانیا به بایننس دستور داد تا تمام فعالیت‌های تحت نظارت بریتانیا را متوقف کند. به طور مشابه، مقامات مالزی با طرح شکایت کیفری علیه صرافی بایننس به دلیل فعالیت به عنوان یک ارائه دهنده خدمات دارایی مجازی غیرمجاز (VASP) در ماه بعد پاسخ دادند.

آیا بایننس در ایالات متحده ممنوع است؟ بایننس در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که کاربران آمریکایی حق فعالیت در این صرافی را ندارند، اما در همان سال یک پلتفرم سازگار با کاربران ایالات متحده به نام Binance.US افتتاح کرد.

بایننس در پاسخ به افزایش قوانین نظارتی اعلام کرده است که قصد دارد دفاتر دیگری را در سراسر جهان راه اندازی کند و در هر حوزه قضایی که در آن فعالیت می‌کند به دنبال مجوز باشد. بایننس همچنین در حال تقویت قابلیت‌ها و منابع انطباق خود و همچنین حذف تدریجی یا محدود کردن تعدادی از موارد پرخطر است.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx