ارز دیجیتال سلر نتورک (CELR) چیست و چگونه کار می کند؟

معرفی ارز دیجیتال سلر نتورک
  • زمان مطالعه: 20دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 609 نفر

معرفی ارز دیجیتال سلر نتورک (CELR)

شبکه سلر (CELR) با استفاده از یک مورد خاص توسعه و ایجاد شد، که استفاده از بلاک چین را به جریان اصلی از طریق استفاده از قابلیت همکاری و زیرساخت لایه ۲ بر روی پلتفرم های بلاک چین مانند اتریوم و پولکادات سوق می دهد. هدف اصلی این پروژه فعال کردن پشتیبانی زنجیره‌ای و چند زنجیره‌ای برای توسعه‌دهندگان برنامه‌های غیرمتمرکز و امکان انجام تراکنش‌های سریع، ایمن و مقرون‌به‌صرفه است و در عین حال، اقتصاد ارز دیجیتال ایجاد می‌کند که مشوق مشارکت‌کنندگان شبکه است.

سلر نتورک

شبکه سلر (CELR) چیست؟

شبکه سلر یک پلتفرم مقیاس‌پذیر لایه ۲ برای استقرار برنامه‌های غیرمتمرکز بر روی بلاک‌چین‌های مختلف است که قابلیت همکاری در اکوسیستم و مشوق‌های شبکه را ممکن می‌سازد. شبکه سلر به عنوان قراردادهای هوشمند برر روی سایر ساختارهای بلاک چین مانند اتریوم و پولکادات وجود دارد، در حالی که گفته می‌شود این تیم تحقیقات مقیاس‌پذیری لایه ۲ و ساخت برنامه‌های کاربردی را رهبری می‌کند که عملکردهای اکوسیستم شبکه سلر را تقویت می‌کند. تیم توسعه دهنده سلر یک اپلیکیشن موبایل را در قالب یک پلتفرم ورزش های الکترونیکی مبتنی بر بلاک چین منتشر کرد و آن را اولین در نوع خود ساخت. این برنامه CelerX نام دارد. این تیم همچنین اولین SDK تلفن همراه را برای مقیاس پذیری لایه ۲ منتشر کرد.

هدف اصلی سلر ارائه عملیات روان برای قراردادهای هوشمند، تراکنش‌های سریع خارج از زنجیره و ارائه یک محیط امن برای برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) در انواع پلتفرم‌های بلاک چین است. ایده پشت این پروژه این است که به توسعه دهندگان کمک کند تا برنامه های کاربردی خود را از طریق پروتکل لایه ۲ مقیاس پذیر کنند و در عین حال همه ابزارها و عملکردهای لازم را برای حل برخی از بزرگترین مشکلاتی که در حال حاضر پلتفرم های قراردادهای هوشمند تجربه می کنند، ارائه دهند. به عنوان یک چهارچوب راه حل، شبکه سلر به عنوان یک پشتیبانی برای مقیاس پذیری و ایمن سازی برخی از بزرگترین پلتفرم های قرارداد هوشمند مانند اتریوم عمل می کند.

شبکه سلر چگونه کار می کند؟

شبکه سلر یک پروتکل لایه ۲ است که بر روی سایر پلتفرم های بلاک چین ساخته شده است تا مقیاس گذاری و عملیات ایمن را از طریق تراکنش های خارج از زنجیره برای کاربران پلتفرم و توسعه دهندگان dApp امکان پذیر کند. آناتومی پلتفرم‌های لایه ۲ راه‌حلی برای مقیاس پذیری و قابلیت همکاری ارائه می‌دهد، که این دو مورد از بزرگترین مشکلات بسیاری از شبکه‌های مبتنی بر بلاک چین هستند.

پروتکل‌های لایه ۲ راه‌حلی عالی برای مقیاس‌پذیری نشان می‌دهند، زیرا پروتکل پایه شبکه زیربنایی برای کارکرد پروتکل نیازی به تغییر یا به‌روزرسانی ندارد. در عوض، یک پروتکل لایه ۲ به عنوان یک قرارداد هوشمند بر روی یک بلاک چین مانند اتریوم عمل می کند و با برنامه های خارج از زنجیره تعامل دارد. فناوری‌های اصلی که شبکه سلر را تشکیل می‌دهند، فناوری زنجیره جانبی و شبکه کانال عمومی حاکمیتی هستند. به لطف زنجیره های جانبی، شبکه سلر قابلیت همکاری را تسهیل می کند در حالی که عملیات خارج از زنجیره را با استفاده از GSCN امکان پذیر می کند. GSCN نسبتاً پیچیده است اما می توان آن را با شبکه لایتنینگ بیت کوین مقایسه کرد. همانطور که شبکه لایتنینگ تراکنش‌های سریع‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر را در بلاک‌چین بیت‌کوین امکان‌پذیر می‌کند، GSCN  نیز عملیات سریع خارج از زنجیره را برای بلاک‌چین‌هایی مانند اتریوم فعال می‌کند و به برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) اجازه می‌دهد تا مقیاس پذیر شوند.

تاریخچه شبکه سلر

شبکه سلر که در سال ۲۰۱۸ توسط مو دونگ، جوندا لیو، شیائوژو لی و چینگ‌کای لیانگ تأسیس شد، شبکه اصلی آلفا خود را با نام Cygnus  در جولای ۲۰۱۹ راه‌اندازی کرد و اولین شبکه کانال حاکمیتی عمومی را در جهان ارائه کرد. بنیانگذاران شبکه سلر دارای مدرک دکترا از پرینستون، MIT،  UC Berkeley و UIUC و همچنین تجربه ساخت نرم افزارهای سازمانی از جمله Google Fi، Veriflow، Intel DPDK  و B4 هستند.

چه چیزی شبکه سلر را منحصر به فرد می کند؟

شبکه سلر تنها پلتفرم مقیاس‌بندی لایه ۲ نیست، اما با این وجود دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است. شبکه سلر از چندین پلتفرم و محیط بلاک چین پشتیبانی می کند. به عنوان مثال، رایانه اینترنتی DFINITY و اتریوم پلتفرم‌های اساسی متفاوتی هستند، اما شبکه سلر به طور موثر در هر دو شبکه کار می‌کند. علاوه بر این، شبکه سلر از عملیات قراردادهای هوشمند و پرداخت‌های خارج از زنجیره پشتیبانی می‌کند، با استفاده از یک الگوریتم حالت بهینه برای مسیریابی که ۱۵ برابر توان عملیاتی بالاتری نسبت به سایر راه‌حل‌های پیشرفته ارائه می‌کند. گفته می شود که شبکه سلر اولین و تنها راه حل در نوع خود است که حل اختلاف، اتصال، در دسترس بودن ایالت و نقدینگی اضافی را برای عملیات خارج از زنجیره امکان پذیر می کند.

چه چیزی شبکه سلر ارزشمند می‌کند

ارزش شبکه سلر را می توان از طریق قیمت بازار سلر مشاهده کرد، اگرچه قیمت بازار همیشه با ارزش ذاتی فناوری شبکه سلر مطابقت ندارد. وقتی صحبت از ارزش ذاتی می شود، شبکه سلر از طریق ظرفیت فنی، فناوری، موارد استفاده و ویژگی های آن و همچنین میزان استفاده از کوین‌های سلر ارزیابی می شود. شبکه سلر به عنوان یک راه حل برای مقیاس بندی خارج از زنجیره برای عملیات تراکنش ها و قراردادهای هوشمند عمل می کند و از چندین محیط بلاک چین پشتیبانی می کند در حالی که نیازی به تغییر در پروتکل های پایه ندارد. سلر نتورک می‌تواند در شبکه‌های اصلی مانند اتریوم برای حل برخی از بزرگترین مشکلات محیط‌های بلاک چین، یعنی مقیاس‌پذیری مؤثر و قابلیت همکاری، استفاده شود. این مورد استفاده چیزی است که به شبکه سلر ارزش می دهد و آن را به یک پروژه برجسته تبدیل می کند.

چند توکن در گردش است؟

شبکه سلر دارای مجموع عرضه محدود ۱۰ میلیارد اوکن سلر است. عرضه محدود به این معنی است که وقتی تمام توکن‌ها در گردش هستند، دیگر نباید توکن جدیدی ضرب شود. این به عنوان یک مکانیسم ضد تورم عمل می کند و به طور بالقوه سلر را به یک ذخیره خوب از ارزش در دراز مدت تبدیل می کند. تعداد توکن‌های سلر در عرضه در گردش ضرب در قیمت فعلی بازار سلر برابر با ارزش کل بازار سلر است. ارزش بازار، ارز دیجیتال را در بین همتایان خود رتبه بندی می کند و سهم بازار آن را تعیین می کند.

سایر اطلاعات فنی

شبکه سلر با پلتفرم‌های بلاک چین متعددی از جمله پولکادات، اتریوم، نئو، Mobi و بسیاری دیگر از شبکه‌های بلاک چین که از راه‌حل‌های مقیاس‌سازی بهره می‌برند، سازگار است. کاربران می توانند از طریق برنامه موبایل CelerX پرداخت ها را ارسال و دریافت کنند و تراکنش های سریع انجام دهند، در حالی که می توانند از آن برای دسترسی و بازی های تعاملی مبتنی بر بلاک چین نیز استفاده کنند. SDK های سلر به توسعه دهندگان این امکان را می دهند که با هزینه های کمتر، اپلیکیشن های مقیاس پذیر را بسازند و به کار گیرند، در حالی که با چندین محیط بلاک چین سازگار هستند.

ارز دیجیتال سلر

شبکه سلر ایمن است؟

شبکه سلر و عملیات خارج از زنجیره و زنجیره آن با استفاده از پروتکل اثبات سهام نمایندگی شده، که سیستم رای گیری و استیکینگ را تسهیل می کند، ایمن می شود. این سیستم به ذینفعانی که با قرار دادن توکن بومی سلر روی ایمن سازی شبکه کار می کنند پاداش می دهد. اثبات سهام نمایندگی شده (Delegated Proof of Stake) یکی از امن ترین و مقرون به صرفه ترین راه حل ها در میان پروتکل های مبتنی بر بلاک چین است که شبکه سلر را قادر می سازد تا امنیت بالایی را برای توسعه دهندگان و کاربران شبکه ارائه دهد.

نحوه استفاده از شبکه سلر

سلر نتورک برای تکنیک‌های مقیاس‌پذیری خارج از زنجیره و توسعه مقرون‌به‌صرفه و سریع برنامه‌های غیرمتمرکز (dApp)، انجام بازی‌های مبتنی بر بلاک چین و نقدینگی استفاده می‌شود. به عنوان چهارچوبی برای قابلیت همکاری و مقیاس‌پذیری، شبکه سلر روی سایر محیط‌های بلاک چین مانند اتریوم استفاده می‌شود. شبکه سلر مشکلاتی را که اکثر شبکه‌های بلاک چین قراردادهای هوشمند با مقیاس‌پذیری دارند حل می‌کند، که مورد استفاده اصلی آن است. توکن شبکه سلر، CELR، یک توکن ERC-20 است که ارز اصلی سیستم است. CELR را می توان به عنوان روش پرداخت در شبکه، در برنامه تلفن همراه CelerX استفاده کرد و در مزایده های Liquidity Backing Auctions شریک شد. LiBAs کاربران را قادر می سازد تا نقدینگی را به ارائه دهندگان خدمات خارج از زنجیره وام دهند. وام دهندگان سود دریافت می کنند و اگر CELR بیشتری را استیک کنند، احتمالاً برای تأمین نقدینگی انتخاب می شوند. CELR همچنین می تواند برای پیوستن به شبکه نگهبان ایالتی، یک زنجیره جانبی جمع و جور که از ایالت ها در زمانی که کاربران آفلاین هستند، محافظت می کند. نگهبانان در SGN فرصت‌های نگهبانی و هزینه‌های خدمات را برای استیک CELR خود دریافت می‌کنند.

نحوه انتخاب کیف پول

به عنوان یک توکن ERC-20، CELR  را می توان در هر کیف پولی که از اتریوم پشتیبانی می کند ذخیره کرد و نوع انتخابی شما احتمالاً بستگی به این دارد که می خواهید از آن برای چه مواردی استفاده کنید و چقدر قصد دارید ذخیره کنید. کیف پول های سخت افزاری یا کیف پول های سرد مانند لجر یا ترزور امن ترین گزینه را برای ذخیره ارزهای دیجیتال با ذخیره سازی و پشتیبان گیری آفلاین ارائه می دهند. با این حال، آنها می توانند به دانش فنی بیشتری نیاز داشته باشند و گزینه پرهزینه‌تری هستند. به این ترتیب، آنها ممکن است برای ذخیره مقادیر بیشتری از CELR برای کاربران با تجربه تر مناسب تر باشند.

کیف پول های نرم افزاری گزینه دیگری را ارائه می دهند و استفاده از آنها رایگان و آسان است. آنها برای دانلود به عنوان برنامه های گوشی هوشمند یا دسکتاپ در دسترس هستند و می توانند به صورت حضانتی یا غیرحضانتی باشند. با کیف‌پول‌های حضانتی، کلیدهای خصوصی توسط ارائه‌دهنده خدمات از طرف شما مدیریت و پشتیبان‌گیری می‌شوند. کیف پول‌های غیرحضانتی از عناصر امن در دستگاه شما برای ذخیره کلیدهای خصوصی استفاده می‌کنند. اگرچه راحت هستند، اما امنیت کمتری نسبت به کیف پول‌های سخت‌افزاری دارند و ممکن است برای مقادیر کمتری از CELR یا کاربران تازه‌کار بیشتر مناسب‌تر باشند.

کیف پول های آنلاین یا کیف پول های وب نیز رایگان و آسان برای استفاده هستند و از چندین دستگاه با استفاده از یک مرورگر وب قابل دسترسی هستند. با این حال، کیف‌پول‌های گرم محسوب می‌شوند و می‌توانند امنیت کمتری نسبت به جایگزین‌های سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری داشته باشند. از آنجایی که احتمالاً به پلتفرم برای مدیریت CELR خود اعتماد دارید، باید یک سرویس معتبر با سابقه امنیتی و نگهداری را انتخاب کنید. به این ترتیب، آنها برای نگهداری مقادیر کمتر ارزهای دیجیتال یا برای کسانی که معاملات مکرر انجام می دهند مناسب هستند. صرافی ارزینجا یک راه حل ذخیره سازی امن ارائه می دهد که به شما امکان می دهد توکن های سلر خود را بدون هیچ زحمتی ذخیره و مبادله کنید. ذخیره سازی سلر با کیف من ارزینجا امنیت در سطح سازمانی و عملکرد کاربر پسند را برای شما فراهم می کند.

اثبات سهام شبکه سلر

شبکه سلر به گونه‌ای به پروتکل اثبات سهام (Proof of Stake) متکی است که به عنوان اثبات سهام نمایندگی شده (DelegatedProof of Stake) شناخته می‌شود. گفته می شود که DPoS یکی از مقرون به صرفه ترین و کارآمدترین پروتکل ها برای بهینه کردن سرعت تراکنش و مقیاس بندی است. DPoS  به منابع کمتر و انرژی کمتری نیاز دارد، که آن را دوستدار محیط زیست و ارزان تر از پروتکل های دیگر مانند Proof of Work می کند. اینگونه است که مقیاس گذاری و استفاده از dApps از طریق شبکه Celer سریع، قابل اعتماد، ایمن و کم هزینه می شود.

اثبات سهام نمایندگی شده

نتیجه گیری

شبکه سلر راه‌حلی برای مقیاس‌پذیری و قابلیت همکاری ارائه می‌دهد، که دو مورد از رایج‌ترین مشکلات بسیاری از شبکه‌های بلاک چین هستند که با قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) کار می‌کنند. این پلتفرم مجموعه ای از محصولات را با تمرکز بر ارائه یک تجربه کاربری روان برای توسعه دهندگان و کاربران dApp ارائه می دهد. شبکه سلر از معماری لایه ۲ نیرو می گیرد و هدف اصلی آن این است که بلاک چین ها را از طریق بهینه سازی سرعت، عملکرد و قابلیت همکاری dApps، قراردادهای هوشمند و عملیات خارج از زنجیره به پذیرش انبوه برساند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx