سینگولاریتی نت | ترکیب هوش مصنوعی و کریپتو

ارز دیجیتال هوش مصنوعی سینگولاریتی نت
  • زمان مطالعه: 18دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 626 نفر

شرکت هنسون رباتیکس (Hanson Robotics) زمانی که سوفیا را به دنیا معرفی کرد (یک ربات انسان‌نما که ادعا می‌کرد می‌خواهد انسان‌ها را از بین ببرد) طوفانی در سطح بین المللی ایجاد کرد. اکنون دانشمندان می خواهند با ادغام فناوری بلاک چین در کار خود، توسعه هوش مصنوعی (AI) را به سطح بعدی ببرند. حال پروژه‌ای جدید با چشم‌اندازی برای ارائه عملکرد برتر هوش مصنوعی از طریق «فناوری برتر و خاص»، پلتفرمی ایجاد کرده است که توسعه‌دهندگان می‌توانند کارهای هوش مصنوعی خود را به روشی غیرمتمرکز به اشتراک بگذارند. سیگولاریتی نت (SingularityNET) پروژه‌ای است که در زمینه ادغام هوش مصنوعی و رمزنگاری پیشرو است. توکن کاربردی آن، AGIX، با افزایش قیمت اخیر خود در بین توکن‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در بازار رتبه خوبی را کسب کرده است. حال با ما همراه شوید تا بررسی کنیم که سینگولاریتی نت چیست و بازار هدف آن چه کسانی هستند؟

سینگولاریتی (SingularityNET) چیست؟

سینگولاریتی نت یک پروژه متمرکز بر هوش مصنوعی است که به دنبال استفاده از فناوری بلاک چین برای ایجاد یک بازار غیرمتمرکز هوش مصنوعی با چشم‌انداز بلندمدت از منبع باز هوش مصنوعی عمومی (AGI) است. AGI، چشم انداز چگونگی تبدیل شدن هوش مصنوعی در آینده، می تواند برای حل هر مشکلی مورد استفاده قرار گیرد. این نسخه بهبود یافته هوش مصنوعی باریک فعلی است که می تواند تنها یک مشکل را حل کند. سینگولاریتی نت که در سال ۲۰۱۷ توسط دانشمند ارشد دکتر بن گورتزل و مدیر عامل و بنیانگذار هنسون رباتیکس دکتر دیوید هنسون، با هدف ارائه یک لانچ تجاری برای برنامه های غیرمتمرکز مبتنی بر هوش مصنوعی (DApps) از طریق افزایش قابلیت همکاری بین شبکه ها تأسیس شد.

ترکیب هوش مصنوعی و بلاک چین

سینگولاریتی یک تیم جاه طلب دارد که بر روی یک زیرساخت منبع باز مبتنی بر هوش مصنوعی کار می کند که امکان استفاده از قراردادهای هوشمند را برای توسعه دهندگان برای ساخت محصولات هوش مصنوعی برای کاربران نهایی بدون نیاز به واسطه فراهم می کند. هدف آن ارائه یک گزینه غیرمتمرکز برای مصرف کنندگان و توسعه دهندگان برای به اشتراک گذاشتن مزایا و پاداش های خود-بهبود AGI است.

رشد اکوسیستم سینگولاریتی نت توسط بنیاد SingularityNET هدایت می شود. بنیاد SingularityNET برای ایجاد ابزاری برای توکن AGIX خود، اکوسیستمی از AI-spin offs را در دیفای، روباتیک، بازی، سرگرمی و بیوتکنولوژی ایجاد می‌کند تا بتوانند به بودجه و راهنمایی برای پیشبرد طرح‌های AGI خود دسترسی داشته باشند. عملیات بنیاد SingularityNET را به عنوان یک سازمان مستقل غیرمتمرکز (DAO) در نظر بگیرید، اما با سرپرستی اولیه تیم پروژه. هرچقدر که شبکه بالغ‌تر می شود، برنامه هایی برای حرکت به سمت یک DAO کاملاً خودگردان در سر می‌پرواند.

سینگولاریتی چگونه کار می کند

در نهایت، سینگولاریتی نت قصد دارد یک سیستم مقیاس‌پذیر و کاربردی بسازد که کمتر به بلاک چین میزبان فعلی خود، اتریوم وابسته باشد. برای انجام این کار، سینگولاریتی ابزارهایی را ایجاد کرده است که از معماری بلاک چین انتزاعی استفاده می‌کنند تا ادغام سریع و ساده خدمات هوش مصنوعی مانند دیمون و SDK را ارائه دهند. حیاتی ترین آنها دیمون است، ابزاری انعطاف پذیر که به مقیاس پذیری پلتفرم کمک می کند.

پروژه هوش مصنوعی سینگولاریتی نت

دیمون (Daemon)

دیمون  یک سرویس پروکسی جانبی است که با قراردادها و پرداخت‌های هوشمند اتریوم و همچنین بسیاری از وظایف دیگر بلاک چین در تعامل است تا به توسعه‌دهندگان اجازه دهد تا بر وظایف مرتبط با هوش مصنوعی تمرکز کنند. خدمات اصلی آن تسهیل در پرداخت و درخواست ترجمه است. برای پرداخت‌ها، دیمون با قرارداد هوشمند Multi-Party Escrow تعامل می‌کند تا امضای کاربران را تأیید کند و اطمینان حاصل کند که بودجه کافی برای انجام تراکنش‌های موفقیت‌آمیز وجود دارد. پس از پردازش درخواست‌های پرداخت، دیمون آنها را به قالبی قابل خواندن با هوش مصنوعی ترجمه می‌کند.

رجیستری

سینگولاریتی نت از اتریوم برای میزبانی دو قرارداد هوشمند که برای عملیات شبکه حیاتی هستند، استفاده می کند. یکی از آنها رجیستری (Registry) است که یک پایگاه داده غیرمتمرکز مطابق با ERC-165 است که در آن ارائه دهندگان خدمات هوش مصنوعی ثبت نام کرده و جزئیات ضروری محصولات خود مانند اطلاعات قیمت و مکان های پایانی را برای کاربران ارائه می دهند تا در مورد خدمات خود تماس بگیرند.

دومی Multi-Party Escrow است که یک سیستم پرداخت مبتنی بر قرارداد هوشمند است که پرداخت‌های کاربران نهایی و توسعه‌دهندگان را در امان نگه می‌دارد. همچنین تراکنش‌های سریع‌تر و ارزان‌تر برای خدمات هوش مصنوعی را از طریق کانال‌های یک طرفه اتمی تسهیل می‌کند. سینگولاریتی همچنین انتقال خود را به فاز دو پروژه آغاز کرده است که شامل تغییر آن از اتریوم به کاردانو و ساخت شبکه های لایه ۲ است. شبکه‌های لایه ۲ آن به ابزارهایی که با هزینه‌های کمتر گس (Gass Fee) کار می‌کنند، اجازه می‌دهد تا از طریق اتریوم ساخته شوند.

محصولات اصلی سینگولاریتی نت

سینگولاریتی نت به عنوان یک پلتفرم هوش مصنوعی مبتنی بر بلاک چین، خدمات هوش مصنوعی زیر را ارائه می دهد:

بازار هوش مصنوعی

SingularityNET AI Marketplace  یک برنامه غیرمتمرکز (DApp) است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد خدمات هوش مصنوعی خود را مانند تولید متن فهرست کنند. این بازار یک رابط برای تعامل کاربران با این خدمات فراهم می کند. استفاده از بازار ساده است و پیچیدگی های تعامل با هوش مصنوعی را از بین می برد. برای انجام پرداخت‌ها در بازار، باید یک کیف پول متامسک یا یک حساب پی پال (PayPal) داشته باشید که توسط ویژگی Multi-Party Escrow پلتفرم تسهیل می‌شود. می‌توانید از ویژگی تماس در پلتفرم برای درخواست نسخه نمایشی سرویس فهرست شده استفاده کنید.

AI Publisher سینگولاریتی نت

 AI Publisher سینگولاریتی نت پورتالی است که توسعه دهندگان می توانند به راحتی خدمات هوش مصنوعی خود را منتشر کرده و مدیریت کنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که فرم‌های ساده را پر کنید و جزئیات اولیه ورود به سیستم را در مورد خدماتی که قصد ارائه آن را دارند ارائه دهید. ناشران در پورتال می توانند به برنامه های پیشرفته هوش مصنوعی، ابزارهای آزمایش بتا و تجزیه و تحلیل استفاده از هوش مصنوعی دسترسی داشته باشند.

استیک AGIX

سینگولاریتی نت همچنین دارای یک پورتال استیکینگ است که دارندگان توکن های AGIX می توانند توکن های خود را برای دریافت پاداش قفل کنند. با قرار دادن AGIX، دارندگان به امنیت بازار هوش مصنوعی این پلتفرم کمک می کنند. توکن‌های AGIX را می‌توان پس از ۳۰ روز بازخرید کرد تا پاداش‌های کسب‌شده را دریافت کند و کسانی که علاقه‌مند به ادامه استیکینگ هستند، می‌توانند توکن‌های خود را در دوره بعدی استیک کنند. پورتال استیکینگ بر روی بلاک چین اتریوم کار می کند، اما این شبکه قصد دارد در آینده آن را در کاردانو منتشر کند.

دکتر بن گورتزل بنیانگذار سینگولاریتی نت

دکتر بن گورتزل بنیانگذار سینگولاریتی نت

توکن AGIX چیست؟

توکن AGIX توکن ابزار بومی برای پلتفرم سینگولاریتی نت است. این توکن پس از یک هارد فورک توکن AGI ایجاد شد که به آن اجازه داد تا با کاردانو با زنجیره ای متقابل سازگار شود. این برای پشتیبانی از عملکرد اصلی سینگولاریتی نت طراحی شده است که شامل:

تراکنشی – به عوامل هوش مصنوعی اجازه می دهد تا با یکدیگر و پروتکل های خارجی تعامل داشته باشند.

تسویه حساب – پرداخت خدمات هوش مصنوعی را در بازار هوش مصنوعی تسهیل می کند.

مشوق ها – برای پاداش به دارندگان توکن AGIX برای ایمن کردن پلتفرم از طریق استیک استفاده می شود.

حاکمیت – توکن تأمین مالی دموکراتیک عملیات شبکه را از طریق رأی دادن توسط دارندگان توکن تسهیل می کند.

AGIX حداکثر ۲ میلیارد عرضه دارد. تا زمان نگارش این مقاله (۱۹ ژانویه ۲۰۲۳)، عرضه در گردش آن ۱.۱۸ میلیارد است.

پیش بینی قیمت سینگولاریتی نت

هنگامی که توکن AGIX در ژانویه ۲۰۱۸ شروع به معامله کرد، قیمت آن برای چندین هفته از حدود ۰.۸۰ دلار به شدت کاهش یافت و در آگوست ۲۰۱۸ به ۰.۰۴ دلار رسید. از آنجا، قیمت در بقیه سال ترند نزولی به خود گرفت و در بیشتر سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ کاهش قیمت داشت. با این حال، همه چیز برای AGIX در ژانویه ۲۰۲۱ شروع شد، زمانی که قیمت آن به تدریج از ۰.۰۷ دلار در پایان آن ماه افزایش یافت و در ۱۴ آوریل ۲۰۲۱ به ۰.۵۲ دلار رسید.

بلافاصله پس از آن، قیمت AGIX در هفته های بعد اصلاح شد. با این حال، با نزدیک شدن هارد فورک، قیمت در اواخر ماه می ۲۰۲۱ شروع به افزایش کرد. قیمت در ۸ ژوئن ۲۰۲۱ از ۰.۳۰۸ دلار به شدت افزایش یافت و در ۹ ژوئن به ۰.۸۰۴ دلار رسید. پس از آن، قیمت AGIX در ماه‌های بعد به شدت اصلاح شد، اما بین آگوست و سپتامبر ۲۰۲۱ اندکی افزایش یافت. از آن زمان، قیمت در بیشتر سال ۲۰۲۲ کاهش تدریجی داشته است. در هفته دوم ژانویه ۲۰۲۳،AGIX  یکی از توکن‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بود که به شدت شد کرد و در عرض ۲۴ ساعت بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت. پلتفرم DigitalCoinPrice  نسبت به قیمت AGIX صعودی است و معتقد است که می تواند در سال ۲۰۲۶ به ۰.۹۴ دلار برسد و تا سال ۲۰۳۰ از ۲ دلار فراتر رود. از طرفی PricePrediction چشم انداز مثبت حتی قوی تری نسبت به توکن AGIX دارد و حداکثر قیمت ۱.۰۸ دلار را در سال ۲۰۲۶ پیش بینی می کند که می تواند در سال ۲۰۳۰ به ۵.۱۳ دلار برسد.

آیا سینگولاریتی نت یک سرمایه گذاری خوب است؟

هوش مصنوعی به سرعت در حال تسخیر فضای فناوری است. ترکیب آن با فناوری بلاک چین یک حرکت استراتژیک توسط پروزه سینگولاریتی نت است. تغییر شبکه به فاز دو پروژه، تمرکززدایی واقعی بیشتر از خدمات هوش مصنوعی آن را باز می کند، از تغییر آن از اتریوم به کاردانو و توسعه شبکه های لایه ۲ آن شروع می شود. راه‌اندازی توکن AGIX بیشتر به تسهیل همکاری زنجیره‌ای متقابل بین دو پلتفرم از طریق پل سینگولاریتی نت کمک کرد.

سینگولاریتی نت همچنین قصد دارد به سمت حاکمیت غیرمتمرکز کامل پیش برود. طرح‌های فاز دوم آن نشان می‌دهد که دارندگان توکن AGIX و شورای نظارت منتخب آن‌ها استقلال بیشتری نسبت به تصمیمات بنیاد SingularityNET خواهند داشت. علاوه بر این، برنامه‌هایی برای ایجاد SophiaDAO وجود دارد تا باهوش‌ترین ماشین آن‌ها، ربات سوفیا، و انسان‌ها را گرد هم آورد تا یک اکوسیستم خودگردان را تسهیل کند.

این پروژه همچنین بر ارتقاء به OpenCog Hyperon متمرکز است که یک AGI بسیار مقیاس‌پذیر و منبع باز را اجرا می‌کند که جنبه‌های مختلفی مانند هوش مصنوعی عصبی و سیستم‌های یادگیری تکاملی را در خود جای می‌دهد. ارتقاء ابزار بیشتری را به توکن AGIX اضافه می کند. علاوه بر این، سینگولاریتی نت با نام‌های معتبری در صنعت همکاری کرده است که شامل کاردانو، هنسون رباتیکس ، اوشن و سیسکو می‌شود تا یک شبکه هوش مصنوعی قوی بسازد.

از تمام این پیشرفت‌ها، واضح است که سینگولاریتی نت سخت تلاش می‌کند تا در بین بهترین‌های رمزنگاری هوش مصنوعی قرار بگیرد و آینده هوش مصنوعی را به ما نزدیک‌تر کند. این باعث می‌شود باور کنیم که سینگولاریتی نت این پتانسیل را دارد که در بلندمدت با رشد فناوری هوش مصنوعی، ارزش آن را افزایش دهد. با این اوصاف، ما به شدت توصیه می‌کنیم قبل از سرمایه‌گذاری در هر توکن، تحقیقات خود را انجام دهید، زیرا بازار کریپتو بسیار پرنوسان است.

جمع بندی

رویکرد سینگولاریتی برای ادغام هوش مصنوعی با کریپتو آینده‌نگرانه است زیرا بسیاری از صنایع برای افزایش کارایی خود در ارائه خدمات به این دو فناوری روی می‌آورند. سینگولاریتی نت با ارائه زیرساختی برای کمک به کاربران برای دسترسی هموار به خدمات هوش مصنوعی به روشی غیرمتمرکز، پروژه‌ای است که باید تماشا کرد زیرا چشم انداز آن دو فناوری پیشرو را در کنار هم قرار می‌دهد که ما را به سمت آینده‌ای روشن سوق می‌دهند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx