سوشی سواپ (SushiSwap) چیست و چگونه کار می کند؟

آموزش صرافی سوشی سواپ
  • زمان مطالعه: 18دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 574 نفر

معرفی سوشی سواپ (SushiSwap)

یک صرافی غیرمتمرکز مزایای زیادی برای کاربران در رابطه با معاملات آنلاین دارد. صرافی غیرمتمرکز به معامله گران ارزهای دیجیتال اجازه می دهد تا بدون دخالت شخص ثالث یا هر واسطه دیگری سرمایه گذاری کنند. DEX یا صرافی غیرمتمرکز توکن حاکمیتی خاص خود را دارد. این برنامه به محبوب ترین برنامه های غیرمتمرکز (DApps) تبدیل شده است. همانطور که از نام آن پیداست، زیرساخت آن بسیار انعطاف پذیرتر از صرافی های متمرکز است. پلتفرم DEX که در این مقاله قصد داریم در مورد آن صحبت کنیم سوشی سواپ است. اگر چه، بدون اصول، درک آن می تواند دشوار باشد. بنابراین، ما آنچه را که مربوط به سوشی سواپ است به همراه سایر جزئیات آن در این مقاله بیان کرده ایم.

صرافی غیرمتمرکز

سوشی سواپ چیست؟

سوشی سواپ نرم افزاری است که بر روی اتریوم مشابه پلتفرم های دیگر مانند یونی سواپ و بالانسر اجرا می شود. همچنین، به دنبال تشویق کاربران هنگام خرید و فروش ارزهای دیجیتال خود در پلتفرم خود است. این صرافی غیرمتمرکز به معامله‌گران کمک می‌کند تا توکن سوشی سواپ خود را با توکن دیگری مبادله کنند. همچنین، توجه داشته باشید که ارزش توکن سوشی سو‌اپ ممکن است ماهیت فرار داشته باشد. این توکن با نام اختصاری SUSHI شناخته می شود که نشان دهنده یک توکن حاکمیتی است. علاوه بر این، این پلتفرم از استخرهای نقدینگی برای دستیابی به بازار نقد استفاده می کند. در سوشی سو‌اپ، کاربران دارایی های خود را در خزانه قفل می کنند. علاوه بر این، این صرافی غیرمتمرکز یک پلتفرم مالی غیرمتمرکز (DeFi) در حال رشد است که بدون هیچ مدیر اپراتور مرکزی اجرا می شود. در واقع، سوشی سواپ در سال ۲۰۲۰ به عنوان یک پدیده در جامعه ارزهای دیجیتال ظاهر شد. سوشی سو‌اپ محبوبیت خوبی به دست آورد و بازار ارزهای دیجیتال را در مقیاس بزرگ تحت تأثیر قرار داد. توکن سوشی سو‌اپ حدود ۲ میلیارد دلار ارزش بازار دارد.

در این پلتفرم، کاربرانی که توکن سوشی در اختیار دارند می‌توانند در فرآیند تصمیم‌گیری برای انتخاب روش‌های عملیاتی یا تغییر سیاست در کل شبکه شرکت کنند. آنها حتی می توانند در مورد پیشنهادات ارسال شده توسط کاربران دیگر رای دهند. این پروژه توسط شخصی به نام چف نومی و یکی از همکاران اصلی به نام 0xMaki ساخته شده است. سوشی سوا‌پ از پروتکل AMM و کد Uniswap به عنوان پایه و اساس خود استفاده می کند. علاوه بر این، با استفاده از توکن های سوشی سواپ به عنوان پاداش، تامین کنندگان را در یونی سواپ تشویق کرد. این مبتنی بر بلاک چین اتریوم برای راه‌اندازی بازارسازان خودکار است. نقدینگی اولیه سوشی سواپ از پلتفرم دیگری تامین می شود.

سوشی سواپ

چگونه از سوشی سواپ استفاده کنیم؟

در اینجا یک راهنمای جامع در مورد نحوه استفاده از سوشی سواپ آورده شده است. در ابتدا، دانش دقیق اتریوم و یک صرافی متمرکز را به دست آورید. ارز فیات را که یک صرافی متمرکز می پذیرد به اتریوم تبدیل کنید. پس از انجام تحقیقات خود، یک استخر نقدینگی در سوشی سوا‌پ انتخاب کنید. این کار به جلوگیری از طرح‌های کلاهبرداری هنگام سرمایه گذاری کمک می کند. سپس، یک کیف پول سازگار با ERC-20 انتخاب کنید و آن را به پلتفرم صرافی متصل کنید. در اپلیکیشن سوشی سوا‌پ از سمت چپ رابط روی گزینه swap کلیک کنید. توکن سوشی سواپ پس از پردازش تراکنش های بعدی توسط بلاک چین اتریوم روی صفحه نمایش شما ظاهر می شود. توکن را از منوی کشویی در SushiSwap انتخاب کنید. مقداری را که می خواهید تبدیل کنید را در کادر وارد کنید. شما سرمایه گذاری های کریپتویی خود را در این پلتفرم سپرده گذاری می کنید. پس باید مطابق با استخر نقدینگی باشد.

همچنین، توجه داشته باشید که پلتفرم هنگام انجام مبادلات، کارمزد تراکنش های خاصی را دریافت می کند. در مرحله بعد، به ارائه دهندگان نقدینگی و ۰.۰۵٪ به دارندگان توکن سوشی می رسد. ارائه دهندگان نقدینگی مالک حدود ۰.۳٪ تا ۰.۲۵٪ کارمزد تراکنش هستند. علاوه بر این، اگر کاربر بخواهد درآمد غیرفعال به دست آورد، می‌تواند یک توکن سئشی سواپ بخرد و آن را استیک کند. برای استیک کردن، یک فرد باید نقدینگی را برای برخی از استخرهایی که در صفحه Farm سوشی سواپ وجود دارد، فراهم کند. به این ترتیب فرد سودهای بیشتری بدست می‌اورد. در این صفحه، ممکن است گزینه های بررسی ROI، نقدینگی، مبلغ سهام و مبادله را مشاهده کنید.

درک عملکرد صرافی سوشی سواپ

سوشی سواپ از یک مدل صرافی غیرمتمرکز مانند یونی سواپ استفاده می کند. علاوه بر این، تضمین می کند که باید طرف های متقابل درگیر برای حفظ نقدینگی بازار باشند. این پلتفرم رقابتی تجارت ارزهای دیجیتال را با تکیه بر بازارسازان خودکار تسهیل می‌کند. این سازندگان مخاطبین هوشمندی هستند که برای ایجاد استخرهای نقدینگی و فرمول‌های ریاضی مورد نیاز هستند. در اینجا یک راهنمای گام به گام در مورد نحوه عملکرد سوشی سوا‌پ آورده شده است. استفاده از سوشی سواپ بسیار ساده است. در مرحله اول، برای مبادله یک ارز دیجیتال با سایر دارایی ها، چند معامله را انجام دهید. به طور خاص، سرمایه گذاران باید معاملات خود را برنامه ریزی کنند. ممکن است از شما خواسته شود که برای مبادلات معاملاتی، کارمزد تراکنش بپردازید. همچنین، شما باید از یک توکن واسطه مانند تتر استفاده کنید. این اغلب مشکل و سردرگمی ایجاد می کند. برای حل این مشکل، سوشی سواپ ایده ای را ارائه کرده است. با این صرافی غیرمتمرکز، می‌توانید فوراً توکن سوشی سوا‌پ را تبدیل کنید. علاوه بر این، امکان مبادله یک دارایی دیجیتال با دیگری را به روشی راحت فراهم می کند. با وارد کردن مبلغ و جفت معاملاتی مورد نظر می توانید توکن را به ارز مدنظر خود تبدیل کنید. اما این نوع تراکنش مستلزم پرداخت کارمزد معامله است. سوشی سواپ می تواند هر مقداری را تبدیل کند زیرا نقدینگی کافی برای کاربران فراهم شده است. از این رو، نه تنها یک دروازه امن و راحت برای کاربران است، بلکه یک پلتفرم بهینه از نظر نقدینگی است.

صرافی غیرمتمرکز سوشی سواپ

نحوه خرید سوشی سواپ

در اینجا راهنمای نحوه خرید سوشی سواپ آورده شده است:

  • با ایجاد یک حساب کاربری در یک صرافی متمرکز مانند ارزینجا شروع کنید و مراحل ثبت نام را ادامه دهید.
  • شناسه خود را در برنامه تأیید کنید.
  • در مرحله بعد، باید یک روش پرداخت را از کادر روش اضافه کنید. سپس، از یک حساب بانکی یا کارت نقدی برای شروع فرآیند استفاده کنید.
  • سپس با انتخاب گزینه «خرید» معامله را شروع کنید.
  • اکنون، سوشی سواپ را از لیست دارایی ها انتخاب کنید. علاوه بر این، مرورگر سوشی سو‌اپ را باز کنید و برای باز کردن صفحه خرید ضربه بزنید.
  • مقدار ارز دیجیتالی را که می خواهید بخرید به ارز مدنظر خود تایپ کنید. این به طور خودکار به یک مقدار سوشی سواپ تبدیل می شود.
  • با ضربه زدن روی دکمه “پیش نمایش خرید” خرید خود را نهایی کنید. جزئیات خریدی که انجام داده اید را نشان می دهد. در نظر داشته باشید که بعداً خرید خود را تأیید کنید.

تبریک میگوییم، رمزارز سوشی سو‌اپ را خریده اید.

مراحل اتصال کیف پول به سوشی سواپ

برای اتصال کیف پول خود به سوشی سواپ، مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا برنامه سوشی سوا‌پ را نصب کنید یا از رابط وب سوشی سواپ بازدید کنید.

اکنون روی برنامه کلیک کنید تا به صفحه‌ای بروید که به شما امکان می‌دهد کیف پول خود را متصل کنید.

اکنون باید قبل از پردازش هر تراکنش کیف پول خود را متصل کنید. برای ادامه روند بر روی دکمه “اتصال به کیف پول” کلیک کنید.

بعد، یک کیف پول از لیست انتخاب کنید. محبوب ترین آنها متامسک است (شما می توانید از هر کیف پول سازگار دیگری استفاده کنید). برای این کار باید یک حساب کاربری متامسک داشته باشید. حال بر روی گزینه اتصال با MetaMask کلیک کنید. علاوه بر این، به طور خودکار آن را به SushiSwap DEX متصل می کند.

نحوه تبدیل ارز دیجیتال در سوشی سواپ

برای تبدیل ارز دیجیتال در سوشی سواپ، راهنمای زیر را به دقت بخوانید. اما قبل از شروع مطمئن شوید که قبلاً صرافی سوشی سواپ خود را به کیف پول انتخابی خود وصل کرده اید. علاوه بر این، کاربران باید حداقل یک توکن برای تبادل در صرافی سوشی سوا‌پ داشته باشند. همچنین، مطمئن شوید که باید وجوهی در کیف پول شما وجود داشته باشد تا کارمزد تراکنش های بلاک چین را پوشش دهد.

مراحل اضافه کردن نقدینگی به سوشی سواپ

در اپلیکیشن یا وبسایت به تب pool رفته و روی گزینه Add کلیک کنید. تصمیم بگیرید چه توکنی را می خواهید واریز کنید. می توانید یک توکن سوشی سواپ نیز باشد. ویژگی نقدینگی این پلتفرم به کاربر این امکان را می دهد که به میزان مساوی از هر دو توکنی که می خواهد به استخر نقدینگی اضافه کند، پرداخت کند.

اکنون، مقدار را در برابر یک توکن انتخاب کنید. مقدار در مقابل توکن دیگر به طور خودکار در سوشی سواپ ظاهر می شود.

درصد سهم شما در استخر ظاهر می شود. سپس Supply را انتخاب کنید. پس از انجام معامله موفق، شما به یک تامین کننده نقدینگی در استخر تبدیل می شوید. همچنین، برای تمامی تراکنش‌های موجود در استخر توسط سایر کاربران، کارمزد نقدینگی دریافت خواهید کرد.

ویژگی های سوشی سواپ

سوشی سواپ عمدتاً از پنج ویژگی اصلی پشتیبانی می کند:

فارم (شبکه اتریوم)

قابلیت فارم یکی از بهترین ویژگی های سوشی سواپ است زیرا کسب پاداش‌ها را تسهیل می کند. هنگامی که یک کاربر یک ارز دیجیتال را به استخرهای نقدینگی واریز می کند، برنامه برای آن پاداش می دهد. با این حال، ارزش پاداش به میزان مشارکت کاربران بستگی دارد.

استیک سوشی (اتریوم)

زمانی که توکن های سوشی سواپ را برای مدت طولانی استیک می‌کنید، می توانید پاداش‌هایی هایی کسب کنید.

تبدیل

این ویژگی به کاربر این امکان را می‌دهد که یک ارز دیجیتال را با ارز دیگری از جمله USD Coin (USDC)، اتریوم  (ETH) و غیره تعویض کند.

وام دادن

مردم می توانند رمزارزهای موجود را از دیگران قرض کنند و وام دهندگان می توانند سود آن را کسب کنند.

وام گرفتن

این ویژگی به افراد اجازه می دهد تا ارزهای دیجیتال مورد نیاز خود را از استخر نقدینگی وام بگیرند.

جمع بندی

این راهنما به مبتدیانی که در تلاش برای یافتن پاسخ نحوه خرید سوشی سواپ هستند کمک می کند. ما جزئیات کاملی در مورد موضوع مانند نحوه استفاده از سوشی سواپ، ویژگی‌های برنامه و غیره گنجانده‌ایم. با راهنمای گام به گام، می‌توانید نحوه عملکرد پلتفرم را درک کنید. سوشی سواپ یک محصول نوآورانه دیفای است که توسط توسعه دهندگان معتبر در حوزه دیفای ساخته شده و به کاربران امکان می دهد رمزارزهی خود را به یک استخر نقدینگی اضافه کنند. از نظر ارزش کلی قفل شده در سراسر شبکه به سرعت در حال حرکت است. با افزایش ارزش بازار، کریپتو سوشی سواپ نیز در میان سرمایه گذاران مورد تقاضا خواهد بود. حالا منصفانه باید گفت که این صرافی غیرمتمرکز باعث افزایش درآمد مردم می شود.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx