ارز دیجیتال هارمونی (ONE) چیست؟

ارز دیجیتال هارمونی
  • زمان مطالعه: 8دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 600 نفر

ارز دیجیتال هارمونی (ONE) چیست؟

هارمونی (ONE) یک پلتفرم غیرمتمرکز مبتنی بر بلاکچین است که ابزارها و قابلیت هایی را برای ایجاد، میزبانی، مدیریت و استفاده از برنامه های غیرمتمرکز با حداکثر مقیاس پذیری و قابلیت همکاری ارائه می دهد. ارز دیجیتال هارمونی بر روی اتریوم میزبانی می شود، به همین دلیل است که این پروژه راه حل هایی را برای رفع محدودیت های فعلی اتریوم ارائه می دهد.

چشم انداز نهایی این پروژه بلاکچین، ایجاد یک محیط خودپایدار است که کاربران را قادر می سازد تا با استفاده از ابزارهای موجود، بازارهایی را برای توکن های قابل تعویض و غیر قابل تعویض ایجاد کنند، در حالی که از قابلیت همکاری و مقیاس پذیری از طریق اشتراک گذاری بهره مند شوند. با به‌روزرسانی‌های آتی که باید تا پایان سال ۲۰۲۱ منتشر شوند، هارمونی قصد دارد به یکی از مشارکت‌کنندگان اصلی در فضای مالی غیرمتمرکز تبدیل شود.

ارز دیجیتال هارمونی همچنین زمان تولید بلوک را ارائه می‌کند که بیش از یک ثانیه طول نمی‌کشد و تراکنش‌های تقریباً فوری را با توانایی پردازش گذردهی‌های انتقال بالاتر نسبت به اتریوم یا شبکه‌های مشابه تسهیل می‌کند.

ONE توکن بومی شبکه هارمونی است و یک توکن چند منظوره است. از ONE می توان برای پرداخت خدمات و عملیات مختلف در شبکه از جمله پرداخت هزینه ذخیره سازی استفاده کرد. دارندگان ONE همچنین می توانند در حاکمیت شبکه شرکت کنند زیرا هولد کردن ONE به آنها حق رای می دهد.

تکنولوژی و توکنومیک ارز دیجیتال هارمونی

ارز دیجیتال هارمونی به مقیاس پذیری دست می یابد و سرعت تراکنش ها و تولید بلوک را با استفاده از اشتراک گذاری حالت تصادفی افزایش می دهد. اشتراک گذاری حالت تصادفی به شبکه اجازه می دهد تا پایگاه داده را به پارتیشن های کوچکتر به نام خرده تقسیم کند تا تأخیر را کاهش دهد. بنابراین، شاردینگ تراکنش‌های سریع و تقریباً فوری را امکان‌پذیر می‌کند، در حالی که از تراکم شبکه جلوگیری می‌کند.

فرآیند تقسیم بندی به مکانیزم اجماع اثبات سهام تطبیقی ​​مبتنی بر رویه ای به نام تولید تصادفی توزیع شده بستگی دارد. این ترکیب امنیت، مقیاس پذیری و تأیید ساده و آسان را امکان پذیر می کند.

شبکه ارز دیجیتال هارمونی بر روی پروتکل تحمل خطا بیزانسی، معروف به Fast BFT عمل می کند. FBFT سرعت و کارایی شبکه هارمونی را با پردازش تراکنش ها به صورت موازی تسهیل می کند. در عین حال، هارمونی با امضای تراکنش‌ها با امضای مجموع، هزینه‌های ارتباطی را کاهش می‌دهد، که ۲۵۰ اعتبارسنجی یا بیشتر را قادر می‌سازد در کمتر از دو ثانیه به اجماع برسند.

شاردینگ برای اولین بار توسط پروژه زیلیکا (ZIL) برای افزایش کارایی شبکه و فعال کردن مقیاس‌بندی برای یک محیط کاربردی‌تر Dapp مورد استفاده قرار گرفت. هارمونی برای جلوگیری از حملات مخربی که در سیستم به اشتراک گذاری ممکن است در صورت تلاش یک خرده کنترل شود، از اشتراک گذاری عمیق بلاکچین استفاده می کند. به لطف این تکنیک، شاردینگ روی لایه‌های اجماع انجام می‌شود و پردازش موازی برای فعال کردن کارایی پلت فرم کلی به کار گرفته می‌شود.

این واقعیت که ارز دیجیتال هارمونی شبکه را به پارتیشن‌های کوچک‌تر یا خرده‌ها تقسیم می‌کند، همچنین به دستگاه‌هایی با ظرفیت پایین‌تر اجازه می‌دهد تا در شبکه شرکت کنند و به عنوان گره عمل کنند.

در حال حاضر ۱۲,۳۰۵,۴۲۶,۱۱۵ ONE از مجموع کل ۱۳,۱۵۶,۰۴۴,۸۳۹.۷۹۳۱۳۹ ONE در گردش است. هیچ محدودیتی برای عرضه ONE وجود ندارد زیرا هارمونی در حال حاضر از تورم برای پاداش دادن به سهامداران استفاده می کند. با این حال، کل نرخ پاداش سالانه ۴۴۱ میلیون ONE تعیین شده است و کارمزد تراکنش‌ها، صدور توکن‌های جدید را جبران می‌کند. این بدان معناست که با افزایش پذیرش شبکه، تورم به سمت صفر می‌رود.

تعداد سکه های ارز دیجیتال هارمونی در گردش ضرب در قیمت فعلی ONE در بازار برابر با ارزش بازار هارمونی است. ارزش بازار ONE را در بین همتایان رمزارز خود رتبه بندی می کند و همچنین تسلط و سهم بازار آن را مشخص می کند.

بنیانگذاران هارمونی

ارز دیجیتال هارمونی توسط یک تیم توسعه‌دهنده که تجربه زیادی در رمزنگاری و علوم کامپیوتر دارد، ایجاد و توسعه داده شد و مقیاس‌بندی و قابلیت همکاری را برای توسعه‌دهندگان Dapp به ارمغان می‌آورد. بنیانگذار و مدیر عامل هارمونی استفان تسه است، در حالی که نیک وایت نیز یکی از بنیانگذاران و یکی از اعضای فعال جامعه هارمونی است. این شرکت در ابتدا در سال ۲۰۱۷ با یک تیم توسعه دهنده ۱۲ نفره از جمله Tse تأسیس شد که از این میان هفت عضو قبلاً در مایکروسافت، گوگل، آمازون و اپل کار کرده اند. استفان تسه قبلا برای گوگل، مایکروسافت و اپل به عنوان مهندس کار می کرد. هارمونی باید تا پایان سال ۲۰۲۱ زیرساخت های متقاطع و زنجیره ای را برای توسعه بیشتر پروژه معرفی کند.

مزایا

ارز دیجیتال هارمونی یک پروژه منحصر به فرد در بازار ارزهای دیجیتال و بخش دیفای و Dapps ایجاد می کند زیرا تلاش می کند تا زمان اعتبار سنجی سریع را فراهم کند و اطمینان حاصل کند که بلاک ها می توانند در چند ثانیه با نهایی شدن تقریباً فوری برای تراکنش های دفتر کل ایجاد شوند. هارمونی به طور قابل توجهی زمان مورد نیاز برای اعتبارسنجی تراکنش ها را با معرفی اشتراک گذاری کاهش می دهد.

این پروژه همچنین میزبان برنامه ای به نام Harmony Grants است تا توسعه دهندگان Dapp بیشتری را به شبکه جذب کند و از نوآوری و ایجاد Dapp پشتیبانی کند. جدای از استفاده از FBFT و تئوری بازی، هارمونی منحصر به فرد خود را در استفاده از یک تابع تصادفی قابل تایید برای اهداف امنیتی و اشتراک گذاری می یابد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx