ریون کوین چیست؟

ریون کوین چیست؟
  • زمان مطالعه: 8دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 546 نفر

ریون کوین (RVN) چیست؟

ریون کوین یک بلاکچین است که به هر کسی اجازه می دهد تا زمانی که هدف اصلی آن توکن به عنوان وسیله ای برای انتقال باشد، به دلایل مختلف توکن هایی را در شبکه خود صادر کند. زیرساخت کدگذاری ریون کوین بر اساس فورکی از بیت کوین است و این پروژه به صادرکنندگان توکن جایگزینی برای بلاکچین های مبتنی بر قرارداد هوشمند مانند اتریوم ارائه می دهد. ریون کوین مکانیسم اجماع غیرمتمرکز و مدل امنیتی خود را به عنوان مزیت اصلی خود نسبت به سایر سیستم عامل ها برجسته می کند.

با حمایت مدیسی ونچرز، یکی از شرکت‌های تابعه Overstock.com، پروژه رمزنگاری ریون کوین همراه با توکن RVN آن بدون ICO یا پیش‌فروش در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شد و به دنبال دسترسی عادلانه‌تر و دموکراتیک‌تر از آن چیزی بود که برخی از این ساختارها ارائه می‌کنند. از آنجایی که ریون کوین پیش استخراج یا پیش فروش سکه های خود را انجام نداد، هیچ RVN برای توسعه دهندگان، مشاوران، پرسنل مدیسی ونچرز یا سایر شرکت کنندگان اولیه پروژه در نظر گرفته نشد. در سال ۲۰۲۰، این پروژه بنیاد ریون کوین را با هدف مستقل شدن از مدیسی ونچرز ایجاد کرد. پروتکل رمزنگاری ریون کوین منبع باز است، بنابراین عملاً هر کسی می تواند کد را اجرا کند، تغییر دهد و در آن مشارکت کند.

تاریخچه ریون کوین

وایت پیپر ریون کوین توسط بروس فنتون، ترون بلک و جوئل ویت منتشر شد.

آن‌ها از این جهت که قبل از شروع این پروژه، تاجر و توسعه‌دهنده باتجربه ای بودند، نسبت به سایر اعضای پروژه شناخته شده تر بودند.

فنتون به دلیل عضویت در هیئت مدیره و مدیر اجرایی بنیاد بیت کوین از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ در حوزه ارزهای دیجیتال به خوبی شناخته شده است. او به مدت ۱۳ سال مشاور آتلانتیس بود. در حال حاضر، او به عنوان مدیر عامل چین استون لبز، یک استارت آپ فین تک ناشناس کار می کند.

ترون بلک، یک توسعه دهنده اصلی نرم افزار با بیش از ۳۰ سال تجربه، از جمله رهبری چندین شرکت نرم افزاری به عنوان مدیر عامل است. او از سال ۲۰۱۳ بر روی چندین سرمایه گذاری از جمله وریفاید والت، کوین سی پی ای و t0 در حوزه کریپتو کار کرده است. او در حال حاضر در مدیسی ونچرز، یکی از شرکت‌های تابعه Overstock.com که بر برنامه‌های فناوری بلاکچین متمرکز است، مشغول به کار است.

ویت یک کارشناس ارشد فناوری در Overstock.com، یک خرده فروش آنلاین مشهور است. پیش از این، او همچنین با مدیسی ونچرز در نقش های مدیر اجرایی و مدیر فنی همکاری کرده است. او یک توسعه دهنده نرم افزار کهنه کار است که کار خود را پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه یوتا در سال ۱۹۹۸ درست در میانه حباب دات کام آغاز کرد.

مزایا

به عنوان یک انشعاب از کد بیت کوین، ریون کوین دارای چهار تغییر کلیدی است: برنامه صدور اصلاح شده (با پاداش بلاک ۵۰۰۰ ریون کوین)، کاهش زمان ایجاد بلاک به یک دقیقه، محدودیت عرضه سکه به ۲۱ میلیارد (هزار برابر بیشتر از بیت کوین) و الگوریتم استخراج KAWPOW با هدف کاهش مرکزیت ماینینگ ایجاد شده توسط سخت افزار ASIC.

هدف ریون کوین حل مشکل انتقال دارایی و تجارت از طریق بلاکچین است. قبلاً، اگر شخصی دارایی‌ای را در بلاکچین بیت‌کوین ایجاد می‌کرد، ممکن بود به‌طور تصادفی زمانی که شخصی سکه‌هایی را که با آن ایجاد شده بود معامله می‌کرد، از بین می‌رفت.

سکه‌های RVN به‌عنوان ارز داخلی در شبکه طراحی شده‌اند و برای انتشار ارزهای دیجیتال در ریون کوین باید سوزانده شوند. دارایی‌ها می‌توانند هر چیزی باشند: اشیای واقعی مانند طلا یا یورو فیزیکی، کالاها و اشیاء مجازی، سهمی از پروژه مانند سهام و اوراق بهادار یا یک ساعت دستمزد شخصی و غیره.

نسخه های آینده برنامه ریزی شده پروتکل ریون کوین از سیستم های پیام رسانی و رای گیری یکپارچه پشتیبانی خواهد کرد.

تکنولوژی و توکنومیک ریون کوین

ریون کوین اصرار دارد که تا آنجا که ممکن است برای یک ارز دیجیتال جدید آماده و بدون محدودیت باشد. برای این ارز هیچ گونه پیش استخراجی وجود نداشت، هیچ ICO و هیچ سکه ای برای پاداش توسعه دهندگان یا بنیانگذاران کنار گذاشته نشده است. در چهار سال از آغاز به کار آن، ۵۶ درصد از سکه ها در حال حاضر استخراج شده اند. مجموع عرضه کل نیز به ۲۱ میلیارد سکه محدود شده است.

ریون کوین یکفورک بیت کوین است، بنابراین با قدرت تمرکززدایی و ریاضیات از آن محافظت می شود. این الگوریتم از یک الگوریتم استخراج اثبات کار به نام KAWPOW استفاده می‌کند که در ۶ می ۲۰۲۰ جایگزین X16R و X16RV2 شد.

گروه الگوریتم X16r به کار گرفته شده در ابتدا از ۱۶ الگوریتم هش متفاوت برای هر بلوک استخراج استفاده می کند، اما ترتیب استفاده از آنها برای هر بلوک متفاوت است و از ۸ بایت آخر هش بلوک قبلی مشتق شده است. تصور می شد که لزوم تطبیق هر چرخه هیچ مزیتی به ASIC ها نسبت به CPU و GPU نمی دهد. با این حال، در نهایت، ASIC برای آن ایجاد شد، و ریون کوین مجبور شد به الگوریتم کاملاً متفاوتی تغییر کند، KAWPOW، که یک نسخه کمی تغییر یافته از ProgPow بود، که خود تکامل Ethash بود و برای استخراج بر روی پردازنده‌های گرافیکی بهینه شده است.

این، همراه با تعهد توزیع منصفانه بدون پیش استخراج، به این معنی است که اطمینان حاصل شود که هیچ فرد یا سازمانی نمی‌تواند یا قادر به داشتن قدرت هش کافی برای تلاش برای حمله ۵۱ درصدی یا ایجاد هر نوع قیمت مصنوعی در بازار باشد.

متأسفانه، یک هک در بلاکچین ریون کوین وجود داشت که در تاریخ ۳ ژوئن ۲۰۲۰ عموم مردم در مورد آن مطلع شدند. در طول این حمله، هکرها موفق شدند بلافاصله ۳۱۵ میلیون RVN سکه ضرب کنند که حدود ۱.۵ درصد از سقف عرضه ریون کوین را تشکیل می دهد. قیمت RVN سرقت شده ۵.۷ میلیون دلار برآورد شد. هیچ یک از دارندگان این ارز دیجیتال موجود مستقیماً تحت تأثیر این حمله قرار نگرفتند.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx