هودل کردن چیست و چرا محبوب است؟

هودل کردن چیست
  • زمان مطالعه: 6دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 4031 نفر

هر آنچه باید در مورد هودل (HODL) بدانید

عبارت هودل (HODL) اصطلاحی است که در جامعه ارزهای دیجیتال بسیار رایج است و از آنجایی که کاربران زیادی اغلب از آن استفاده می‌کنند، به اصطلاحی عامیانه تبدیل شده است. HODL یا هودل کردن به یک استراتژی سرمایه گذاری اشاره دارد که در آن سرمایه گذاران عزم خود را جزم می‌کنند که حتی با سقوط بازار هم رمزارزهای خود را نگه دارند. هنگامی که سقوط قیمت رخ می‌دهد، سرمایه گذاران اغلب نسبت به این دارایی‌ها احساسات منفی دارند. با این حال، کسانی که استراتژی HODL را اجرا می‌کنند، ارزهای خود را نمی‌فروشند.

تاریخچه هودل (HODL)

این اصطلاح در اصل از پستی از یک فروم محبوب بیت کوین به نام Bitcointalk گرفته شده است. داستان از آنجا شروع شد که کاربری به نام GameKyuubi  در پیامی درمورد نگه داری‌ بیت کوین‌های خود صحبت کرده بود و در این پیام بجای نوشتن کلمه hold (به معنی نگه داشتن)، به اشتباه نوشت “hodl”. این عبارت در جامعه ارزهای دیجیتال ماندگار شده و تا به امروز به یک کلمه جدید تبدیل شده است. آنچه در اصل یک اشتباه تایپی بود که در ۱۸ دسامبر ۲۰۱۳ پست شده بود، به یک اصطلاح اساسی در بازار ارزهای دیجیتال تبدیل شده است.

نگاهی دقیق تر به هودل (HODL)

هودل کردن

در عصر کنونی بیت کوین، چندین استراتژی معاملاتی وجود دارد که افراد می‌توانند از آن استفاده کنند. هودل کردن مانند معاملات روزانه مستلزم تعهد تمام وقت نیست و ممکن است برای مبتدیان استراتژی مناسبی برای ورود به بازار باشد. به جای خرید و فروش بر اساس حرکات کوتاه مدت قیمت، کاربری که اقدام به HODL می‌کند به سادگی بیت کوین را می‌خرد و سپس به امید افزایش قیمت آن در آینده، بیت کوین خود را نگه می‌دارد.

با وجود اینکه تنها دو مرحله برای هودل کردن وجود دارد، این استراتژی معاملاتی به قدرت احساسی زیادی نیاز دارد. فقط از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳، قیمت بیت کوین شاهد افزایش ۵۲۰۰۰ درصدی بود و سپس در سال بعد، ۸۰ درصد کاهش یافت. این نوسان قیمت دلیلی بر این ادعاست است که هودل کننده ها استرس عاطفی زیادی را تجربه می‌کنند.

در بیشتر موارد، دو علت متفاوت برای استفاده از استراتژی HODL وجود دارد: FOMO (ترس از دست دادن فرصت) و FUD (ترس، عدم اطمینان و شک). فومو و فاد دو عاملی هستند که گاها سرمایه گذاران بزرگ بازار و یا سازمان‌ها و افزاد با نفوذ از آن‌ها برای کنترل قیمت‌ها استفاده می‌کنند. فومو و فاد می‌توانند با بازی دادن احساسات تریدرها، قیمت‌ را برای زمانی محدود جابجا کنند. بیشتر کسانی که استراتژی هودل را انتخاب می‌کنند، به نحوی خود را از فاد و فومو دور می‌کنند.

هودل کردن (HODLing) برای طرف‌داران سرسخت بیت‌کوین، که به‌عنوان ماکسیمالیست‌های بیت‌کوین نیز شناخته می‌شوند، ارزشی بیشتر از مبارزه با وسوسه‌های درونی دارد. ماکسیمالیست‌های بیت کوین معتقدند که در نهایت، ارزهای دیجیتال جایگزین ارزهای فیات خواهند شد. برای آنها، این چیزی بیش از کسب سود است؛ بنابراین ارتباط نرخ بیت کوین و ارزهای فیات مثل دلار، برای آن‌ها بی معنی است.

مزایا و معایب هودل کردن (HODLING)

افرادی که در معاملات بیت کوین تجربه دارند ممکن است بگویند که استراتژی هودل کردن ممکن است به اندازه استراتژی‌های دیگر سودآور نباشد. اگرچه این حرف ممکن است برای این افراد صادق باشد، اما استراتژی‌های مختلف معاملاتی، اگر به درستی اجرا نشوند، بجای اینکه سود داشته باشند، می‌توانند ضررده باشند.

همان‌طور که قبلاً ذکر شد، هودل کردن ممکن است راهبردی عالی برای ورود سرمایه گذاران جدید به بازار ارزهای دیجیتال باشد. در مقایسه با تخصصی بودن ترید روزانه، که بسیار پیچیده و وقت گیر است، هودل کردن ممکن است ساده‌تر باشد. برخلاف برخی از استراتژی‌های دیگر، یادگیری آن زمان‌بر نیست و نیازی به تعهد تمام وقت ندارد. از سوی دیگر، این موضوع وجود دارد که هودل کننده‌ها از نوسانات بیت کوین به طور کامل استفاده نمی‌کنند. سایر استراتژی‌های معاملاتی، اگر به درستی انجام شوند، فرصت کسب سود بیشتری را فراهم می‌کنند، زیرا کمتر به افزایش قیمت بیت کوین متکی هستند و در عوض از نوسانات بازار بهره می‌برند.

نتیجه گیری

اصطلاح هودل کردن سال‌ها پیش به عنوان یک اشتباه تایپی شروع شد، اما تأثیر آن بر بازار ارزهای دیجیتال بسیار زیاد بوده است. اگرچه که هودل کردن ممکن است مانند استراتژی‌های دیگر، مجموعه‌ای از معایب خاص خود را داشته باشد، اما همچنان یک استراتژی قابل اجرا باشد. به لطف GameKyuubi، ما یک استراتژی آزموده شده برای کسب سود ثابت با بیت کوین‌های خود داریم.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx