پولکادات چیست ؟

پولکادات چیست ؟
  • زمان مطالعه: 8دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 2907 نفر

پوکادات چیست؟

پولکادات پروتکلی است که بلاکچین ها را به هم متصل می‌کند و این امکان می‌دهد که ارزش و داده‌ها از طریق شبکه‌های ناسازگار قبلی (به عنوان مثال، بیت کوین و اتریوم) ارسال شوند. همچنین به گونه ای طراحی شده است که سریع و مقیاس پذیر باشد.DOT ​​برای سپرده گذاری و حاکمیت استفاده می شود. می توان آن را در Coinbase و سایر صرافی ها خرید یا فروخت.
پولکادوت، مانند بسیاری از ارزهای رمزنگاری شده پس از بیت کوین، توکنی است که می توان آن را از طریق صرافی هایی مانند کوین بیس و یک پروتکل غیرمتمرکز خرید یا فروخت.

پروتکل Polkadot به گونه ای طراحی شده است که به بلاک چین های نامرتبط اجازه می دهد تا به طور ایمن با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، به طوری که ارزش یا داده ها می توانند بدون هیچ واسطه ای بین بلاک چین های اتریوم و بیت کوین جریان داشته باشند. همچنین از طریق استفاده از بسیاری از بلاک چین‌های موازی (یا «پاراچین‌ها») سریع و مقیاس‌پذیر طراحی شده است که بخش عمده‌ای از تقاضای پردازش را از بلاک‌چین اصلی حذف می‌کند.

توکن Polkadot (DOT) دو عملکرد اصلی را در شبکه Polkadot انجام می دهد: یک توکن حاکمیتی است که به دارندگان اجازه می دهد در مورد آینده پروتکل نظر داشته باشند، و برای تصمیم گیری استفاده می شود، شبکه Polkadot  با تراکنش ها، DOT جدید صادر می کند.

ساختار Polkadot چگونه است؟

شبکه پولکادات شامل یک بلاک چین اصلی به نام “ریلای چین” و بسیاری از زنجیره های موازی (یا “پاراچین”) ایجاد شده توسط کاربر است. همچنین دارای یک لایه اتصال یا «پل» است که اجازه می‌دهد داده‌ها بین اکثر زنجیره‌های بلوکی منتقل شود و حتی می‌توان از آن برای اتصال به پایگاه‌های داده غیربلاک‌چینی استفاده کرد.

پولکادوت چگونه کار می کند؟

دلیل اینکه پولکادوت می‌تواند تمام این اطلاعات را پردازش کند این است که پاراچین‌های زیادی کارهای سنگین را برای زنجیره اصلی ریلای انجام می‌دهند. در نتیجه، شبکه پولکادات می تواند بیش از ۱۰۰۰ تراکنش در ثانیه را پردازش کند، در حالی که این رقم برای بیت کوین ۷ و برای اتریوم ۳۰ تراکنش است. همانطور که شبکه رشد می کند و پاراچین های بیشتری اضافه می شود، پولکادوت باید حتی سریع تر شود، با سرعت هایی که می تواند به یک میلیون تراکنش در ثانیه برسد.

همانطور که کارشناسان زیرساخت در Bison Trails آن را توصیف می کنند:
“ریلای چین” مسئول دستیابی به اجماع و تحویل تراکنش در بین پاراچین ها است.پاراچین ها بلاک چین های کاربردی خاص در شبکه پولکادات هستند. هر پاراچین به خودی خود یک بلاک چین کامل با منطق و ویژگی های خاص خود است.

چگونه استیکینگ روی پولکادوت کار می کند؟

پولکادوت از مکانیزم اجماع اثبات سهام (بر خلاف سیستم اثبات کار که بیت کوین استفاده می کند) برای ایمن سازی شبکه، تأیید تراکنش ها و ایجاد و توزیع DOT جدید استفاده می کند. راه‌های مختلفی وجود دارد که دارندگان DOT می‌توانند با سیستم سهامداری تعامل داشته باشند – بسته به اینکه چقدر زمان، دانش فنی و پولی که می‌خواهند اختصاص دهند.

اعتباربخش ها بیشترین کار را انجام می دهند – این یک تعهد بزرگ است و به دانش فنی نیاز دارد. برای تبدیل شدن به یک اعتباردهنده، باید یک نود (یکی از رایانه هایی که شبکه را تشکیل می دهد) با زمان کم یا بدون توقف اجرا کنید و مقدار قابل توجهی از DOT خود را سپرده بگذارید.

در ازای آن، شما این حق را دارید که تراکنش‌های قانونی را تأیید کنید، «بلوک‌های» جدیدی از تراکنش‌ها را به زنجیره ریلای اضافه کنید و به‌طور بالقوه DOT ​​جدید ایجاد شده، کاهش کارمزد تراکنش‌ها و نکات را دریافت کنید.
(از طرف دیگر، شما همچنین می توانید برخی یا تمام DOT سهام خود را به دلیل اعمال مخرب، اشتباه یا حتی داشتن مشکلات فنی از دست بدهید).

نامزدها به سرمایه گذاران عادی اجازه می دهند تا به طور غیرمستقیم در سهام شرکت کنند. می توانید برخی از DOT خود را به اعتبارسنجی که به آن اعتماد دارید واگذار کنید تا طبق قوانین رفتار کند. در ازای آن، شما مقداری از DOT دریافت می‌کنید که توسط اعتبارسنجی‌های انتخابی‌تان به‌دست می‌آید. مراقب باشید که چه کسی را انتخاب می کنید: همچنین می توانید برخی از سهام خود را در صورتی که اعتباردهنده شما قوانین را زیر پا بگذارد، از دست بدهید.

وظایف نامزد ها

همچنین دو نقش تخصصی وجود دارد که معمولاً به تعهد کمتری نسبت به اعتبار سنجی کامل نیاز دارند، اما به مهارت فنی بیشتری نسبت به نامزد کردن نیاز دارند: collector ها تراکنش‌های پاراچین معتبر را پیگیری می‌کنند و آنها را به اعتبارسنجی‌های زنجیره ریلای ارسال می‌کنند.Fishermen به یافتن و گزارش رفتار بد در سراسر شبکه کمک می کنند.

با سپرده گذاری و شرکت در شبکه از طریق هر یک از نقش های فوق، ممکن است بتوانید پاداش های DOT دریافت کنید. دارندگان DOT همچنین در حاکمیت شبکه حرفی برای گفتن دارند و می توانند در مورد ارتقاهای نرم افزاری پیشنهادی رای دهند.

چه کسی پولکادوت را خلق کرد؟

توسعه دهندگان پولکادات عبارتند از Gavin Wood خالق Ethereum. در ۲۶ مه ۲۰۲۰ راه اندازی شد. بنیاد غیرانتفاعی Web3، سازمان تحقیقاتی اولیه است که کد منبع باز پولکادوت را حفظ می کند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx