سروم چیست ؟

سروم چیست؟
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 501 نفر

سروم چیست ؟

سروم یک نرم افزار صرافی غیرمتمرکز است که بر روی سولانا ساخته شده است که در آن ارزهای دیجیتال می توانند توسط معامله گران خرید و فروش شوند.

اگر آشنا نیستید، Solana یک پلت فرم بلاک چین است که هدف آن افزایش مقیاس پذیری کاربر از طریق زمان تسویه سریع تر تراکنش است. با استقرار در Solana، Serum می تواند به طور کامل از سرعت و اثربخشی هزینه تراکنش های انجام شده در بلاک چین بهره مند شود.

مرکز طراحی سروم یک دفتر سفارش غیرمتمرکز است که توسط قراردادهای هوشمند اجرا می شود و هدف آن منعکس کردن مبادلات سنتی با خرید و فروشندگان است. این به شرکت کنندگان انعطاف پذیری در قیمت گذاری و اندازه سفارش را در هنگام ارسال سفارش به Serum می دهد و به آنها کنترل کامل بر معاملات خود می دهد.

به این ترتیب، سروم  قصد دارد نوع جدیدی از صرافی های غیرمتمرکز را راه اندازی کند که قصد دارد با صرافی هایی که با استفاده از یک بازارساز خودکار (AMM) ساخته شده اند مانند Uniswap، Sushi و Bancor رقابت کند.

علاوه بر این، Serum پشتیبانی زنجیره ای را ارائه می دهد، به این معنی که معامله گران می توانند توکن های ساخته شده بر روی پلتفرم های دیگری مانند اتریوم یا پولکادوت را معامله کنند. پروژه‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) موجود نیز می‌توانند به ویژگی‌ها و نقدینگی Serum دسترسی داشته باشند، صرف نظر از اینکه بر روی کدام بلاک چین ساخته شده‌اند.

توکن SRM، به دارندگان این امکان را می دهد که تا ۵۰ درصد تخفیف در هزینه های تجارت خود دریافت کنند و سهامداران رای دهند و در مکانیسم حاکمیتی پلت فرم شرکت کنند.

چه کسی سروم را ایجاد کرد؟

Alameda Research، همراه با صرافی FTX، سروم را در سال ۲۰۲۰ ایجاد کرد و تصمیم گرفتند آن را بر روی Solana بسازند.

Sam Bankman-Fried، بنیانگذار FTX و Serum، تصمیم گرفت تا صرافی غیرمتمرکز را در Solana بسازد زیرا امکان تراکنش های سریع تر و ارزان تر را در مقایسه با سایر بلاک چین ها فراهم می کند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx