بهترین صرافی برای خرید و فروش ارز دیجیتال چیست؟

بهترین صرافی ارز دیجیتال
  • زمان مطالعه: 15دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 547 نفر

در طی سال‌های گذشته تعداد صرافی‌های ارزهای دیجیتال بطور چشمگیری افزایش داشته است. افزایش تعداد صرافی‌ها به دنبال پذیرش فراگیر رمزارزها امری طبیعی است. اما کدام یک از این صرافی‌ها برای ما بهتر است و چگونه می‌توان بهترین صرافی ارز دیجیتال را انتخاب کرد؟ در این مقاله به پاسخ این سوالات می‌پردازیم. هنگام انتخاب یک صرافی ارزهای دیجیتال باید به عوامل زیادی توجه کنید، اما برای بسیاری از سرمایه گذاران، مواردی مانند نقدینگی، سهولت استفاده از پلتفرم و اینکه آیا صرافی در منطقه‌ای خاص کار می کند یا خیر، در اولویت است.

چگونه می‌توان بهترین صرافی ارز دیجیتال را انتخاب کرد؟

همانطور که گفته شد، عوامل متعددی وجود دارد که سرمایه گذاران باید قبل از تصمیم گیری درمورد بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ترید یا سرمایه گذاری خود در نظر بگیرند. در اینجا این عوامل را به ترتیب نزولی، بر اساس آنچه که ممکن است برای یک سرمایه گذار معمولی کریپتو مهم باشد، جمع آوری کرده ایم:

۱. صلاحیت قضایی
اول و مهمتر از همه، بررسی کنید که آیا صرافی مورد نظر شما به مشتریان کشوری که در آن زندگی می کنید خدمات می دهد یا خیر. قوانین و مقررات زیادی در حوزه بین المللی کریپتو وجود دارد، بنابراین اگر پاسخ منفی است، نمی توانید از صرافی مورد نظر استفاده کنید. بعنوان مثال صرافی بایننس، بزرگترین صرافی از نظر حجم معاملات، ارائه خدمات به کاربران ایرانی را لغو کرده است. به این معنی که ایرانیان قادر به استفاده از این صرافی نیستند.

۲. سهولت استفاده

چقدر با ترید و خرید و فروش رمزارز آشنایی دارید؟ این یک نکته مهم در هنگام انتخاب یک صرافی کریپتو است.

سرمایه‌گذاران جدیدتر ممکن است در برخورد با چیزهایی مانند دفترچه‌ سفارش یا نمودارها و اطلاعات دیگر در صرافی‌های با رابط کاربری پیچیده احساس ترس کنند. در این صورت یک صرافی ساده با رابط کاربرری آسان برای تازه کارها ممکن است بهترین گزینه باشد. برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال دارای تم «پایه» و «پیشرفته» هستند که به کاربران امکان می‌دهند طرح‌بندی صفحه خود را انتخاب کنند. برخی دیگر به طور خاص برای کسانی طراحی شده اند که به عنوان مبتدی وارد دنیای رمزارزها می شوند، تا از هرگونه سردرگمی احتمالی جلوگیری شود.

۳. نقدینگی

معامله گران به نقدینگی نیاز دارند تا بتوانند در هر زمان معامله کنند. این بدان معناست که یک صرافی باید حجم بالایی از سفارش‌ها را در هر روز معین از طریق دفترچه‌های سفارش‌ تکمیل کند. برای به دست آوردن این حجم، یک صرافی باید یا کاربران زیادی داشته باشد یا باید دارای کاربرانی باشد که دارایی زیادی را در صرافی نگهداری می کنند و مرتباً با آنها معامله می کنند. اگر نقدینگی یک صرافی کمتر باشد ممکن است برای تکمیل یک دستور خرید یا فروش زمان زیادی صرف شود. نقدینگی همچنین در زمان‌ نوسانات بالا، که اغلب در بازارهای رمزنگاری اتفاق می‌افتد، مهم است. نقدینگی کمتر می تواند نوسانات را تا حدی تشدید کند که قیمت ها افزایش و کاهش چشمگیری را تجربه کنند.

۴. لیست ارزها

آیا صرافی مورد نظر دارایی های مد نظر شما را معامله می کند؟ با وجود هزاران نوع ارز دیجیتال مختلف، هیچ صرافی نمی تواند معاملات همه آنها را در دسترس قرار دهد. به عنوان مثال، بیشتر صرافی‌ها احتمالاً دارای رمزارزهای محبوب مانند بیت‌کوین، اتریوم، سولانا، کاردانو و بایننس کوین برای معامله خواهند بود، اما ممکن است رمزارزهای کمتر شناخته شده یا جدید را نداشته باشند.

به طور کلی، رمزارزهای با ارزش بازار بالاتر، در صرافی های بیشتری معامله می‌شوند. سرمایه‌گذارانی که به دنبال سکه‌های عجیب‌تر و جدیدتر می‌گردند، ممکن است مجبور شوند از صرافی‌های کوچک‌تری استفاده کنند. ممکن است این موضوع نیاز به کمی تحقیق داشته باشد، بنابراین یک لیست از رمزارزهای موردعلاقه خود تنظیم کنید و بررسی کنید که کدام صرافی‌ها معاملات آن‌ها را پشتیبانی می‌کنند.

۵. امنیت

در چند سال گذشته صرافی‌های متعددی دارای مشکلات امنیتی بوده‌اند، بنابراین ناگفته نماند که هنگام انتخاب یک صرافی، باید امنیت را در اولویت قرار دهید. نگه داشتن رمزارزها در صرافی‌های متمرکز به معنای اعتماد به شخص دیگری است. در بیشتر موارد، اگر صرافی هک شود یا کارمندی سرمایه‌ها را بدزدد، سرمایه گذاران در نهایت دست خالی می مانند. و بله، این کاملا ممکن است!

اکثر صرافی ها اطلاعاتی در مورد اقدامات امنیتی را در جایی از وب سایت های خود ارائه می دهند. هیچ صرافی ۱۰۰% ایمن نیست و سخت است بدانید که امن ترین صرافی ارز دیجیتال کدام است، با این حال باید بررسی کنید که کدام صرافی سابقه بهتری دارد، کمترین مشکل امنیتی را داشته و درعین حال بیشترین کاربر را دارد.

۶. شهرت

هنگام انتخاب رستوران، بسیاری از مردم نظرات را بررسی می کنند تا به آنها کمک کند تصمیم بگیرند کجا بروند. برای انتخاب صرافی ارزهای دیجیتال هم می توانند همین کار را انجام دهید. برای انجام کمی تحقیقات در مورد آنچه که کاربران گذشته و فعلی یک صرافی خاص در مورد آن گفته اند، عبارت “بررسی های صرافی کریپتو x” را جستجو کنید.

۷. کارمزد معاملات

صرافی ها با دریافت کارمزد از اکثر یا همه تراکنش ها سود خود را به دست می آورند. خرید و فروش رمزارز، برداشت از حساب، دریافت وام و بسیاری دیگر از خدمات شامل این کارمزدها می‌شوند. جزیئیات این محاسبات را در وبسایت صرافی ها جستوجو کنید تا از هزینه‌های پنهان معاملات سوپرایز نشوید.

برخی از صرافی‌ها توکن بومی خود را دارند. صرافی‌ها این توکن‌ها را ایجاد کرده و اغلب از آن‌ها برای پرداخت هزینه‌های معاملاتی استفاده می‌کنند.  به عنوان مثال، اگر یک کاربر بایننس، بایننس کوین (BNB) را در کیف پول بایننس خود نگه دارد، هزینه های کمتری را برای کارمزدها پرداخت خواهد کرد و کارمزدها درغالب ارز BNB محاسبه می‌شوند.

۸. پشتیبانی مشتری

کاربران جدیدتر ممکن است سوالاتی در رابطه با اصول رمزنگاری و نحوه عملکرد صرافی داشته باشند و یا ممکن است که در مقطعی با مشکل مواجه شوند. به همین دلیل خوب است که یک صرافی، گزینه هایی برای پشتیبانی سریع داشته باشد. بازارهای کریپتو به سرعت تغییر می کنند و انتظار برای پاسخ از طرف پشتیبانی صرافی می تواند عواقب مالی واقعی داشته باشد. به همین دلیل است که سرمایه گذاران باید به اعتبار خدمات پشتیبانی صرافی توجه کنند. اطمینان حاصل کنید که آنها به سرعت پاسخ می دهند، مشتریان به طور کلی راضی به نظر می رسند، و صرافی خدمات به مشتری را در اولویت قرار می دهد.

۹. محدودیت های واریز و برداشت

حتی زمانی که برای هولد کریپتو برنامه ریزی می کنید، ممکن است باز هم بخواهید در مقطعی برداشت از حساب انجام دهید. بنابراین، مهم است بدانید، در حالی که اکثر صرافی‌ها برای واریز حداقلی ندارند، ممکن است محدودیت‌هایی را برای مقدار پولی که کاربر می‌تواند در یک بازه زمانی معین برداشت کند، ایجاد کند. به عنوان مثال، یک معامله گر فقط می تواند روزانه ۲۵۰۰۰ دلار ارز فیات یا کریپتو برداشت کند. به این ترتیب، کسانی که علاقه مند به جابجایی مقادیر زیادی پول هستند ممکن است بخواهند محدودیت هایی مانند این را در نظر بگیرند.

کدام صرافی برای خرید و فروش ارز دیجیتال بهتر است؟

و اما سوال اساسی و اصلی، کدام صرافی برای خرید و فروش ارز دیجیتال بهتر است!

احتمالا تا الان متوجه شده اید که “بهترین صرافی” برای هر فردی بسته به نیاز او به نوع خدمات، میزان سرمایه، کشوری که در آن زندگی می‌کند و رمرارزهایی که مدنظر دارد، متفاوت است. با این حال سایت مرجع کریپتو، کوین مارکت کپ، در دسته بندی مربوط به صرافی‌ها، تمام فاکتورهای ذکر شده را مد نظر قرار داده و به هر صرافی امتیازی را اختصاص داده است. بر اساس این امتیازات، ۵ صرافی برتر ارزدیجیتال، به ترتیب بایننس، کوین بیس، کراکن، کوکوین و بیتفینکس می باشند.

بهترین صرافی ارز دیجیتال

نکته قابل توجه این است که تقریبا هیچکدام از این صرافی‌ها برای کاربران ایرانی در دسترس نیستند. برخی از کاربران با استفاده از آی پی‌های خارجی یا هویت جعلی از این صرافی‌ها استفاده می‌کنند که به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌شود، زیرا امکان از دست رفتن سرمایه درصورت کشف تخلف وجود دارد.

بهترین صرافی ارز دیجیتال داخلی

فرقی ندارد که قصد استفاده از صرافی‌های متمرکز خارجی را داشته باشید یا صرافی های غیرمتمرکز؛ در هرصورت در ابتدا باید ریال خود را به یک ارز دیجیتال تبدیل کنید. بدین منظور ابتدا باید در یک صرافی داخلی عضو شده و فرایند احراز هویت خود را تکمیل کنید. فاکتورهایی که پیشتر باهم بررسی کردیم، برای انتخاب یک صرافی داخلی نیز صدق می‌کند.

صرافی ارزدیجیتال ارزینجا از سال ۹۶ درحال ارائه خدمات خرید و فروش رمزارزها بوده است. ارزینجا همواره سعی کرده است تا بهترین ها را برای مشتریان خود به ارمغان بیاورد. از این رو، علاوه بر وب‌سایت صرافی، پلتفرم معاملاتی صرافی برای سیستم عامل‌های اندروید و ios در دسترس است. کاربران می‌توانند علاوه بر خرید بیت کوین و ارزهای شناخته شده، بیش از ۴۰۰ رمزارز مختلف را در سریعترین زمان ممکن معامله کرده و آن را را با خیال راحت بر روی ولت داخلی صرافی ذخیره کنند. همچنین کاربران می‌توانند به طور رایگان رمزارزهای خود را به یکدیگر تبدیل نمایند. ناگفته نماند که کارشناسان ارزینجا بصورت شبانه روزی برای رفع ایرادات کاربران آنلاین هستند و امکان برقراری ارتباط از طریق تیکت، چت آنلاین، تماس تلفنی و.. با بخش پشتیبانی فراهم است.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx