بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری

بهترین ارز دیجیتال
  • زمان مطالعه: 15دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 428 نفر

بهترین ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری

اگر تازه وارد دنیای رمزارزها شده باشید، امری بسیار طبیعی است که در انتخاب بهترین ارزدیجیتال برای سرمایه گذاری کمی سردرگم باشید. زیرا با گذشت زمان، حوزه کریپتو رشد زیادی داشته و طبیعتا دامنه انتخاب هم افزایش یافته است. در این مقاله با ما همراه باشید تا درمورد مفاهیمی همچون؛ ارز دیجیتال چیست، ارزش بازار چیست و رمزارز مناسب برای سرمایه گذاری چه مشخصاتی دارد، بپردازیم.

کریپتو کارنسی (Cryptocurrency) یا ارز رمزنگاری شده نوعی ارز دیجیتال است که تحت یک سیستم غیرمتمرکز کار می کند. بیت کوین اولین ارز دیجیتال غیرمتمرکز بود. این ارز در سال ۲۰۰۸ اختراع و در سال ۲۰۰۹ منتشر شد. از آن زمان تا کنون ارزهای رمزنگاری شده زیادی معرفی شده اند. بر اساس آمار، تا جولای ۲۰۲۲، بیش از ۲۰۲۶۸ ارز دیجیتال در جهان وجود داشته است و هر سال که می گذرد تعداد آنها در حال افزایش است.

بر اساس داده‌های منتشر شده در وب‌سایت کوین مارکت کپ، تا تاریخ ۱۱ دسامبر ۲۰۲۲، ارزش بازار جهانی کریپتو ۸۵۷ میلیارد دلار است که در ۵۳۰ صرافی در سراسر جهان معامله می‌شود. با توجه به این اعداد، انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری سخت بنظر می‌رسد. در این مقاله، به بررسی این موضوع می‌پردازیم که چگونه می‌توان بهترین ارز دیجیتال را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرد.

هنگام انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. در اینجا چهار عامل مهم را بررسی می‌کنیم:

ارزش بازار (مارکت کپ)

رتبه بندی ارزهای دیجیتال بر اساس ارزش بازار یکی از راه های انتخاب آنها برای سرمایه گذاری است. در اینجا لیستی از ۱۰ ارز دیجیتال برتر بر اساس ارزش بازار (در زمان نگارش مقاله) وجود دارد.

بهترین ارز دیجیتال

همانطور که در جدول بالا مشاهده می شود، رمزارزهای بیت کوین، اتریوم و تتر به ترتیب بیشترین ارزش بازار را دارند. در صنعت بلاکچین و کریپتو، اصطلاح ارزش بازار (یا مارکت کپ) معیاری است که اندازه نسبی یک ارز دیجیتال را نشان می‌دهد. دانستن ارزش بازار ارزهای دیجیتال ممکن است برای تشخیص پتانسیل یک توکن خاص مفید باشد. اگرچه ارزش بازار به نوعی نشان دهنده سطحی از مشروعیت است، اما تنها معیاری برای تجزیه و تحلیل چشم اندازهای یک پروژه است.

به خاطر داشته باشید که هرچه ارزش بازار رمزارزی بزرگتر باشد به نوعی مقبولیت آن رمزارز در بین جامعه نیز بیشتر است. از طرفی هرچه ارزش بازار بیشتر باشد مقاومت در برابر دستکاری بازار و صعود و  نزول‌های شدید بیشتر می‌شود. بنابراین، می توانید مقداری از سرمایه خود را به ارزهای دیجیتال با مارکت کپ بزرگ، مانند بیت کوین و اتریوم تخصیص دهید.

کل سکه های استخراج شده و عرضه فعلی

بررسی کنید که آیا عرضه محدودی از یک ارز دیجیتال خاص وجود دارد یا خیر. شما همچنین باید تعداد سکه هایی را که در حال حاضر در گردش هستند در نظر بگیرید. به عنوان مثال، عرضه کلی بیت کوین به استخراج ۷۵۶۱۹۰ بلاک بیت کوین محدود می شود. تا دسامبر ۲۰۲۲، ۱۹,۲۳۰,۵۴۳ سکه در دسترس است و تنها ۱,۷۶۹,۴۵۷ سکه دیگر برای استخراج باقی مانده است.

تقاضا برای بیت کوین هر روز در حال افزایش است زیرا افراد بیشتری روی آن سرمایه گذاری می کنند، اما عرضه آن محدود است. افزایش تقاضا و عرضه محدود منجر به افزایش قیمت هر دارایی می شود و همین امر در مورد بیت کوین نیز صدق می کند. بنابراین، هنگام تصمیم گیری برای خرید ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری، باید بررسی کنید که عرضه کلی چقدر خواهد بود و چه مقدار از آن در حال حاضر در گردش است.

وایت پیپر (White Paper)

هر ارز دیجیتال دارای یک وایت پیپر است که تمام جزئیات پروژه را ذکر می کند، مانند هدفی که برای آن ایجاد شده است، مشکلاتی که حل خواهد کرد، فناوری استفاده شده و غیره. وایت پیپر همچنین چشم انداز سازندگان پروژه را ذکر می کند. اگر وایت پیپر واقع بینانه به نظر می رسد، می‌توانید بخش محدودی از سرمایه خود را برای آن در نظر بگیرید. با گذشت زمان، می توانید بررسی کنید که آیا چشم انداز ذکر شده در وایت پیپر در دنیای واقعی اجرا می شود یا خیر. اگر جواب مثبت باشد، تاثیر آن در افزایش ارزش سکه نیز منعکس خواهد شد. بر این اساس، می‌توانید سرمایه‌گذاری خود را افزایش دهید.

موارد استفاده

یکی از موارد مهمی که در وایت پیپر ذکر شده، موارد استفاده کوین یا توکن است. این یکی از عوامل اصلی است که باعث پذیرش رمزارز در بین کاربران و سرمایه گذاران آن می شود. همچنین با گذشت زمان، موارد استفاده جدید ممکن است اضافه شوند. هر چه تعداد موارد استفاده بیشتر باشد، استقبال از پروژه بیشتر و ارزش آن نیز بیشتر می شود.

بعنوان مثال؛ از نظر فناوری و در حال حاضر، اتریوم یکی از بهترین موارد استفاده را دارد. به دلیل همین موارد استفاده است که اتریوم پس از بیت کوین دومین ارزش بازار بزرگ را دارد.

اگر موارد استفاده رمزارزی کاهش یابد، احتمال کاهش ارزش و عدم بقای آن بیشتر خواهد بود. بنابراین، هنگام تصمیم گیری در مورد بهترین ارز دیجیتال برای خرید، ممکن است موارد استفاده از آن را به عنوان یک عامل کلیدی در نظر بگیرید.

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری

هنگامی که فهرستی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری را تهیه کردیم، عوامل مختلفی ازجمله عملکرد قیمت در گذشته، ارتباطات و فناوری زیربنایی بلاکچین آنها و… را در نظر گرفتیم. با این حال بازار ارزهای دیجیتال بسیار ریسکی و پرنوسان است، پس قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، لازم است که خود شما بررسی‌های لازم را انجام دهید.

بیت کوین (BTC)

تعجبی ندارد که چرا بیت کوین اولین ارز در لیست ما است. بیت کوین قدیمی ترین ارزدیجیتالی است که امروز وجود دارد. با قیمت و ارزش بازاری که بسیار بالاتر از سایر گزینه های سرمایه گذاری در بازار کریپتو است، به راحتی می توان فهمید که چرا این رمزارز پیشرو بازار است.

این رمزارز با داشتن بیشترین ارزش بازار، بیشترین بازار معامله و نقدینگی بالا به یکی از بهترین‌ها برای سرمایه‌گذاری بلند مدت در تمام دوران تبدیل شده است. عرضه بیت کوین به ۲۱ میلیون محدود است و از طرفی تقاضا برای آن روز به روز درحال افزایش است. بسیاری از مشاغل در حال حاضر بیت کوین را به عنوان یک روش پرداخت می پذیرند، که این ارز دیجیتال را به یک سرمایه گذاری هوشمند تبدیل می کند. به عنوان مثال، ویزا معامله با بیت کوین را راه اندازی کرده است.

اتریوم (ETH)

اتریوم شبکه ای است که به توسعه دهندگان امکان می دهد تا قراردادهای هوشمند و ارز دیجیتال خود را ایجاد کرده و آن را برروی شبکه مستقر کنند. در حالی که اتریوم از نظر ارزش بسیار عقب تر از بیت کوین است، اما از سایر رقبا نیز بسیار جلوتر است. اگرچه نسبت به برخی از ارزهای دیجیتال دیگر خیلی دیرتر عرضه شد، اما به دلیل فناوری منحصربه‌فردش، جایگاه خود را در بازار پیدا کرده است. اتریوم در حال حاضر محبوب ترین بلاکچین و دومین ارز دیجیتال بزرگ پس از بیت کوین است.

اکنون که ارتقایی با نام “ادغام” به طور کامل اجرا شده است، اتریوم جایگاه بیشتری نیز به دست خواهد آورد. ارتقای انجام شده در ماه سپتامبر، اتریوم را به یک اجماع مبتنی بر اثبات سهام سوق داد که تعداد سکه‌ها را کاهش می‌دهد و استخراج آن را منسوخ می‌کند. همچنین ادغام مصرف انرژی اتریوم را به شدت کاهش داده است که باعث فراگیرتر شدن استفاده از آن می‌شود. ناگفته نماند که تیم توسعه اتریوم درحال پیشبرد برنامه‌های مرتبط برای ارتقاهای آینده هستند. ارتقا‌‌هایی که باعث افزایش سرعت شبکه و ایجاد امکان برداشت اتریوم‌های استیک شده می‌شود (که درحال حاضر محدودیتی برای شبکه حساب می‌شود).

پالیگان (MATIC)

پالیگان توسط تیمی ایجاد شد که سهم قابل توجهی در توسعه پلتفرم اتریوم داشت. پالیگان برای مقیاس‌پذیری اتریوم و توسعه زیرساخت طراحی شده است. این پلتفرم به عنوان یک راه حل “لایه دو”، اتریوم را به یک سیستم چند زنجیره ای گسترش می دهد و سرعت تراکنش را بهبود می بخشد.

پالیگان از طرف صرافی‌های ارز دیجیتال بایننس و کوین بیس پشتیبانی می‌شود. توکن آن، MATIC، برای خدمات پرداخت، کارمزد تراکنش ها و به عنوان ارز تسویه حساب استفاده می شود. این پلتفرم، در حال حاضر میزبان بیش از ۳۷۰۰۰ برنامه غیرمتمرکز است. همچنین بعضی از شرکت‌های بزرگ مانند متا و استریپ از این بلاکچین استفاده می‌کنند که می تواند به رشد بیشتر شبکه در آینده کمک کند.

چین لینک (LINK)

چین لینک از یک شبکه اوراکل غیرمتمرکز برای تسهیل تعاملات امن بین بلاکچین ها و فیدهای داده خارجی، رویدادها و روش های پرداخت استفاده می کند. به زبانی ساده‌تر چین لینک داده‌های دنیای واقعی را به بلاکچین می‌آورد. کاربرد چین لینک باعث شده است که تقریبا با اکثر پروژه‌‌های دیفای و حوزه‌های مختلف در کریپتو همکاری و تعامل داشته باشد. این پلتفرم حتی فراتر از حوزه کریپتو هم رفته است، بعنوان مثال مشارکت استراتژیک با گوگل، که بر اساس آن، گوگل از پروتکل چین لینک برای اتصال کاربران به خدمات ابری خود استفاده می کند. این پلتفرم همچنین در اواسط دسامبر از راه اندازی سرویس استیکینگ خود خبر داد که باعث رشد قیمت آن از ۶ دلار تا ۹ دلار، در طول زمستان کریپتو، گردید.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
1 1 دیدگاه
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx