استیبل کوین پی پال PYUSD چیست؟

استیبل کوین پی پال
  • زمان مطالعه: 6دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 4281 نفر

شرکت پرداخت پی پال (PayPal) یک استیبل کوین جدید را در اوایل ماه آگوست راه اندازی کرد که به دلار آمریکا مرتبط است. این شرکت به دلیل عملکرد مالی ناامیدکننده خود، دوران سختی را تجربه می‌کند، اما شاید یک ابزار کریپتویی جدید برای عموم مردم بتواند برای این غول پرداخت سودآور باشد. با اعلام این خبر، دن شولمن، مدیرعامل پی پال گفت: “ورود به حوزه ارزهای دیجیتال نیازمند ابزاری پایدار است که هم منشأ دیجیتالی داشته باشد و هم به ارزهای ملی مانند دلار آمریکا متصل باشد.”

استیبل کوین‌ها؛ پایداری در دنیای نوسانات

استیبل کوین‌ها یک نوع ارز رمزنگاری شده هستند که با هدف کاهش نوسانات قیمتی که معمولاً در ارزهای دیجیتال دیده می‌شود، طراحی و توسعه داده شده‌اند. این ارزها در تلاش‌اند تا جنبه‌های مثبت ارزهای رمزنگاری شده از جمله تسریع در انتقالات بین‌المللی و امنیت بالا را با پایداری قیمتی ارزهای ملی ترکیب کنند. استیبل کوین‌ها به عنوان پل ارتباطی بین دنیای مالی سنتی و دنیای دیجیتالی عمل می‌کنند.

استیبل کوین پی پال

ارزش استیبل کوین‌ها همواره ثابت است و نوسانات بسیار ناچیزی دارد

یکی از ویژگی‌های کلیدی استیبل کوین‌ها، پایداری قیمتی آن‌هاست. در حالی که ارزهای دیجیتال معمولاً تغییرات شدید قیمت را تجربه می‌کنند که حتی ممکن است منجر به ضرر و خطرات مالی شود، استیبل کوین‌ها سعی در حفظ ثبات قیمتی دارند. این ثبات قیمت “به ویژه” برای کسانی که مایل به استفاده از ارزهای دیجیتال به عنوان واحد و پایه معاملاتی در بازارهای دیجیتالی هستند، اهمیت زیادی دارد.

برخی از استیبل کوین‌ها به ارزهای ملی مثل دلار آمریکا، یورو یا یوآن چین متصل می‌شوند. این اتصال با ارزهای ملی اغلب توسط نگهداری “یک موجودی معادل” در بانک‌ها یا مؤسسات مالی به عنوان پشتوانه و وثیقه ایجاد و حفظ می‌شود. همچنین برخی از استیبل کوین‌ها مانند DAI از الگوریتم‌های مختلفی برای حفظ قیمت خود استفاده می‌کنند. این الگوریتم‌ها توسط سازندگان رمزارز در یک قرارداد هوشمند تعیین می‌شوند.

در نهایت، استیبل کوین‌ها به دنیای مالی امکاناتی را اضافه می‌کنند که قبلاً هم با ارزهای ملی وجود داشتند، اما با ترکیب ویژگی‌های مثبت ارزهای دیجیتال از جمله سرعت بالا، حریم خصوصی و قابلیت دسترسی جهانی، این امکانات به نوعی به‌روزتر شده‌اند. با ادامه توسعه و رشد بازار کریپتو، نقش استیبل کوین‌ها به عنوان یک واحد پولی پایدار نیز افزایش خواهد یافت.

PYUSD چیست و چگونه کار می کند؟

استیبل کوین پی پال

PayPal Coin یا PYUSD یک ارز دیجیتال است که در شبکه اتریوم اجرا می شود و توسط شرکت پکسوس (Paxos Trust Co) صادر می‌شود. PYUSD یک “استیبل کوین” است، به این معنی که ارزش آن به ارزش پول یک کشور متصل است و در این مورد هر PYUSD برابر با یک دلار آمریکا است. پکسوس یک شرکت آمریکایی مستقر در نیویورک است که رمزارزهای شناخته شده‌ای مثل PAXG و USDP را ایجاد و مدیریت می‌کند. این شرکت همچنین مسئول ضرب و مدیریت استیبل کوین بایننس، BUSD است.

مشتریان پی پال می توانند PYUSD را با نرخ تبدیل یک به یک و بدون کارمزد خریداری کنند. البته کسانی که قصد دارند این استیبل کوین را با سایر رمزارزهای پشتیبانی شده توسط پی پال خریداری کنند باید مقداری هزینه را به عنوان کارمزد پرداخت کنند. همچنین کاربران می توانند توکن های PYUSD خود را بین حساب های پی پال و کیف پول های Venmo ارسال کنند. Venmo یک سرویس پرداخت و یک کیف پول موبایلی متعلق به پی پال است که به کاربران امکان ارسال و دریافت وجه را ارائه می دهد.

چه کسانی می توانند از استیبل کوین پی پال استفاده کند؟

تا امروز، فقط مشتریان ایالات متحده پی پال (به استثنای ساکنان هاوایی) می توانند به این ارز دسترسی داشته باشند. شاید به دلیل اینکه این رمزارز در شبکه اتریوم ایجاد شده، بعدها در دسترس همگان قرار گیرد، اما اکنون دسترسی به آن فقط به سیستم بسته PayPal و کاربران آمریکایی آن محدود شده است. البته ناگفته نماند که در تاریخ ۲۷ آگوست ۲۰۲۳ (۵ شهریور ۱۴۰۲) کوین بیس، بزرگترین صرافی ارزدیجیتال آمریکا، اعلام کرد که استیبل کوین پی پال را به نقشه راه لیستینگ خود افزوده است. این موضوع بدین معنا است که توکن PYUSD به عنوان یک ارز قابل معامله در دسترس کاربران بیشتری قرار خواهد گرفت. با این حال کوین بیس تاریخ دقیق لیست شدن استیبل کوین پی پال را مشخص نکرد.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx