گری گنسلر: چهره‌ای بحث‌برانگیز در دنیای ارزهای دیجیتال

گری گنسلر
  • زمان مطالعه: ۸دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 309 نفر

گری گنسلر (Gary Gensler) یک سیاست‌مدار و مدیر دولتی در ایالات متحده آمریکا است که از سال ۲۰۲۱ به عنوان رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) خدمت می‌کند. او پیش از این در سمت‌های مختلفی در دولت ایالات متحده، از جمله رئیس کمیسیون معاملات آتی کالاهای ایالات متحده (CFTC) و معاون وزیر خزانه‌داری ایالات متحده فعالیت کرده است. گری گنسلر به عنوان یکی از تاثیرگذارترین افراد در دنیای ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود. او به دلیل تلاش هایش برای تنظیم و اعمال مقررات ارزهای دیجیتال، هم مورد تحسین و هم مورد انتقاد قرار گرفته است.

زندگینامه گری گنسلر

گری گنسلر، متولد ۱۸ اکتبر ۱۹۵۷ (۲۶ مهر ۱۳۳۶) در شهر بالتیمور ایالت مریلند است. او مدرک کارشناسی خود را در رشته اقتصاد از مدرسه (دانشکده) وارتون دانشگاه پنسیلوانیا دریافت کرده است. پس از فارغ‌التحصیلی، گنسلر به عنوان بانکدار حوزه سرمایه گذاری در گلدمن ساکس (Goldman Sachs) مشغول به کار شد. او در سال ۱۹۹۷ به عنوان معاون وزیر خزانه‌داری ایالات متحده منصوب شد و در سال ۲۰۰۰ به عنوان رئیس CFTC انتخاب شد. گنسلر در سال ۲۰۰۱ از CFTC استعفا داد و به عنوان استاد در دانشکده کسب و کار وارتون مشغول به کار شد.

گنسلر در سال ۲۰۱۷ به عنوان رئیس کمیسیون حمایت از مصرف کننده مالی مریلند منصوب شد. در نهایت، گنسلر توسط رئیس‌جمهور جو بایدن برای ریاست SEC نامزد شد و با تایید مجلس سنا در سال ۲۰۲۱، دوره ریاست او بر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) شروع شد. او از آن زمان، به عنوان رئیس SEC فعالیت می‌کند.

گنسلر به عنوان یک حامی سرسخت مقررات مالی شناخته می‌شود. او از سال ۲۰۱۷ تاکنون به شدت از اعمال مقررات مالی در مورد ارزهای دیجیتال حمایت کرده است. او معتقد است که ارزهای دیجیتال باید تحت مقررات مشابه سایر دارایی های مالی قرار گیرند تا از سرمایه‌گذاران محافظت شود.

برخی از دستاوردها و افتخارات گری گنسلر

  • رهبری اصلاح بازار معاملات آتی کالا در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما
  • دریافت جایزه الکساندر همیلتون (Alexander Hamilton)، بالاترین افتخار وزارت خزانه‌داری ایالات متحده (Department of the Treasury)
  • دریافت جایزه فریکل فیدبی (Frickel Fidbee)، جایزه‌ای برای دستاوردهای برجسته در زمینه تدریس و تحقیق در زمینه اقتصاد

سیاست های گنسلر در SEC

گنسلر از زمان تصدی سمت رئیس SEC، بر نظارت بر بازارهای مالی و به گفته خودش، محافظت از سرمایه گذاران تمرکز کرده است. او همچنین در زمینه اعمال قانون و مقررات ارزهای دیجیتال بسیار فعال بوده است. از همین رو، بسیاری از فعالان بازار ارز دیجیتال، وی را دشمن سوگند خورده صنعت کریپتو می‌دانند.

گری گنسلر، از زمان تصدی سمت ریاست SEC در سال ۲۰۲۱، اقدامات متعددی را علیه ارزهای دیجیتال انجام داده است که برخی از آنها بحث برانگیز بوده است.

برخی از اقدامات گنسلر علیه ارزهای دیجیتال عبارت‌اند از:

اقدامات اجرایی علیه صرافی های ارزهای دیجیتال: SEC در سال ۲۰۲۲ علیه چندین صرافی ارزهای دیجیتال، از جمله بایننس (Binance) و کوین بیس (Coinbase)، شکایاتی را به ثبت رساند. این اقدامات به دلیل ادعای SEC مبنی بر اینکه این صرافی ها توکن های دیجیتال را بدون ثبت در SEC ارائه کرده‌اند، انجام شد.

تأکید بر اینکه اکثر ارزهای دیجیتال اوراق بهادار هستند: گنسلر بارها گفته است که اکثر ارزهای دیجیتال اوراق بهادار هستند و باید تحت قوانین اوراق بهادار ایالات متحده قرار گیرند. این امر می‌تواند منجر به مقررات سخت‌گیرانه‌تری برای ارزهای دیجیتال شود.

اقدامات گنسلر علیه ارزهای دیجیتال با انتقاداتی از سوی برخی از فعالان این صنعت مواجه شده است. این افراد استدلال می‌کنند که اقدامات گنسلر بیش از حد سخت‌گیرانه است و می‌تواند از نوآوری در صنعت ارزهای دیجیتال جلوگیری کند. در مقابل، حامیان اقدامات گنسلر استدلال می‌کنند که این اقدامات برای محافظت از سرمایه گذاران ضروری است.

ارزهای دیجیتال، گری گنسلر و مقررات SEC

رگولاتوری ارزهای دیجیتال یکی از چالش‌برانگیزترین مسائلی است که رئیس SEC با آن مواجه است. ارزهای دیجیتال دارایی های جدید و نوظهوری هستند که هیچ مقررات خاصی برای آن‌ها وجود ندارد. گنسلر از ارزهای دیجیتال به عنوان دارایی های مالی پیچیده‌ای یاد کرده است که نیاز به چارچوب مقرراتی دارند. او گفته است که ارزهای دیجیتال می‌توانند ابزارهای مفیدی برای سرمایه گذاری و پرداخت ها باشند، اما همچنین می‌توانند برای کلاهبرداری و سوء استفاده نیز مورد استفاده قرار گیرند.

گنسلر ادعا کرده است که SEC به دنبال ایجاد مقرراتی است که از سرمایه گذاران محافظت کند و از سوء استفاده از ارزهای دیجیتال جلوگیری کند. با این حال، او همچنین گفته است که SEC باید مراقب باشد که مقررات، بیش از حد سخت‌گیرانه نباشد و مانع از نوآوری در این صنعت نشود. با این حال، موضع و رویکرد گنسلر در قبال رمزارزها، موضوعی است که اکثر فعالان بازار کریپتو آن را غیر سازنده تشخیص می‌دهند.

آینده گنسلر در SEC

دوره ریاست گنسلر بر SEC تا سال ۲۰۲۶ است. او احتمالاً تا پایان دوره خود به نظارت و اقدامات تهاجمی‌اش علیه بازار کریپتو و پروژه های ارز دیجیتال، از جمله دادگاه ریپل تمرکز خواهد کرد. انتظار می‌رود که مواضع وی در آینده نزدیک و تا قبل از تصویب قانون و مقررات ارزهای دیجیتال در کنگره، تغییر محسوسی نکند.

سخن پایانی

گری گنسلر، رئیس SEC، یکی از چهره‌های برجسته و بحث برانگیز در بازارهای مالی و در دنیای ارزهای دیجیتال است. او از حامیان سرسخت مقررات بازارهای مالی است و معتقد است که این مقررات، برای محافظت از سرمایه‌گذاران و جلوگیری از سوء استفاده‌های مالی، ضروری است. برخی از افراد او را به عنوان یک رگولاتور سخت‌گیر می‌دانند که از نوآوری در بازارهای مالی و به خصوص در بازار رمزارزها جلوگیری می‌کند. در همین حال، برخی دیگر او را به عنوان یک رگولاتور ضروری می‌دانند که از سرمایه گذاران محافظت می‌کند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx