ارز ریف چیست ؟ | خرید ریف | فروش ریف

ارز دیجیتال ریف
  • زمان مطالعه: 12دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 5263 نفر

ارز دیجیتال ریف

ریف یک بلاک چین لایه ۱ است که با استفاده از فناوری Parity’s Substrate ساخته شده است. این برنامه که در سال ۲۰۱۹ توسط دنکو مانچسکی راه اندازی شد، از یک پلتفرم دیفای به یک بلاکچین کاملاً عملکردی تبدیل شده است.

این شبکه برای تایید تراکنش‌ها از اثبات سهام کاندید شده  (NPoS) استفاده می‌کند. کاندیدها با امید به انتخاب شدن به عنوان یکی از اعتبارسنج های فعال، ریف را استیک می‌کنند. هنگامی که یک اعتبارسنج با موفقیت یک بلوک را پردازش می کند، یک پاداش بین آنها و ۶۴ نامزد به اشتراک گذاشته می شود.

برای ارتقای شبکه، یک شورای فنی که از طریق مکانیسم اجماع اثبات تعهد (PoC) انتخاب شده است، تغییراتی را پیشنهاد می کند.

ارز دیجیتال بومی این بلاکچین، ریف، برای مشارکت در مدیریت و پرداخت هزینه تراکنش های شبکه استفاده می شود. می‌توانید ارز دیجیتال ریف را در صرافی ارزینجا خرید و فروش کنید.

مقدمه

ریف یک بلاک چین لایه ۱ مبتنی بر سابستریت است (یک کیت توسعه بلاک چین و اپلیکیشن است که بلاک چین پولکادات نیز با آن ساخته شده است) که در سال ۲۰۱۹ توسط دنکو مانچسکی تأسیس شد. در نوامبر ۲۰۲۱، این پروژه از Reef Finance به REEF  تغییر نام داد تا توسعه آن را از یک پلتفرم غیرمتمرکز مالی (DeFi) به یک بلاکچین کاملاً کارآمد تغییر دهد.

این بلاکچین مانند سایر شبکه ها، برای NFT، دیفای، توسعه قراردادهای هوشمند و GameFi مورد استفاده قرار می‌گیرد. ریف همچنین پل های نقدینگی را برای جابجایی توکن های ERC-20 بین ریف و اتریوم و توکن های BEP-20 بین ریف و زنجیره بایننس چین را فراهم می کند.

بلاک چین ریف

ریف با استفاده از کیت توسعه نرم افزار Parity’s Substrate توسعه داده شده است. این جنبه آن را با پاراچین‌های پولکادات و بخشی از شبکه زنجیره‌ای Web3 بزرگ‌تر سازگار می‌کند. ریف با ماشین مجازی اتریوم (EVM) سازگار است، که انتقال برنامه‌های غیرمتمرکز EVM (DApps) و ساخت آن را آسان می‌کند، مخصوصاً برای کاربرانی که با سالیدیتی (زبان برنامه نویسی اولیه اتریوم) کار می‌کنند.

بلاک چین ریف از مکانیزم اجماع NPoS برای تولید بلوک و اثبات تعهد (PoC) برای انتخاب اعضای شورای فنی شبکه استفاده می‌کند. ریف تمام هزینه‌های شبکه (از جمله برای قراردادهای هوشمند) را می‌سوزاند و پاداش اعتبارسنجی‌ها از یک استخر پاداش ثابت پرداخت می‌شوند. این امر هرگونه انگیزه اقتصادی برای ایجاد قراردادهای ناکارآمد با کارمزدهای بالا را که می تواند باعث تراکم شبکه شود، از بین می برد.

ریف چگونه کار می کند

در مقایسه با بیت کوین  و اتریوم، ریف یک مدل حاکمیتی را پیاده سازی کرده است که روش های مستقیمی را برای ارتقاء ارائه می دهد. بیت کوین و اتریوم به استخراج کنندگان اثبات کار (PoW) خود متکی هستند تا تصمیم بگیرند کدام ارتقا را بپذیرند. این روش منجر به تضعیف و عدم تمایل به بهبود مقیاس پذیری می شود و به سود استخراج آسیب می رساند.

با این حال، ریف به دو گروه اجازه می دهد تا در اجرای تغییرات در شبکه با هم همکاری کنند: یک شورای فنی و اعتبار سنج ها.

شورای فنی

شورای فنی به روز رسانی های شبکه را تایید و بررسی می کند. این اعضا از طریق مکانیسم اجماع اثبات تعهد (PoC) انتخاب می شوند.  مکانیزمPoC  شباهت هایی با الگوریتم اجماع اثبات سهام نمایندگی شده (DPoS) دارد اما دارای یک دوره طولانی حداقل یک ساله است. بنابراین، هرکسی که ریف را برای معرفی یکی از اعضای شورای فنی استیک می‌کند، تشویق می شود که به اعضای شایسته با تجربه طولانی‌تر رای دهد.

اعضای شورای فنی در مورد اندازه بلوک، زمان بلوک، توان عملیاتی و سایر پارامترهای فنی مهم تصمیم گیری می کنند. انجام این تغییرات در زنجیره از طریق تایید اکثریت شورای فنی امکان پذیر است.

اعتبار سنجی ها

اعتبار سنج ها بلوک های تراکنش های قانونی را پردازش کرده و یک گره را اجرا می کند. اعتبارسنج ها با استفاده از مکانیسم اجماع NPoS انتخاب می شوند. همانطور که قبلا ذکر شد، تمام هزینه های تراکنش در ریف سوزانده می شود. این بدان معنی است که اعتبار سنج ها از یک استخر تورم سالانه (تقریباً ۸٪) پاداش دریافت می کنند.

اعتبارسنج ها توسط نامزدها انتخاب می شوند که به زودی درباره آنها صحبت خواهیم کرد. اگر اعتبارسنج بدخواهانه عمل کند یا رفتار نادرست داشته باشد، سهم آنها کاهش می یابد.

استیک ریف

هم اعتبارسنج ها و هم نامزدها در NPoS باید برای شرکت در رای گیری ها ریف استیک کنند. با استیک کردن این ارز دیجیتال نامزدها با انتخاب اعتبارسنج های خوب، پاداش بیشتری کسب می کنند. اگر اعتبارسنج ها در مجموعه فعال انتخاب شود و بلوک‌ها را با موفقیت پردازش کند، نامزدها می‌تواند پاداش‌های خود را به اشتراک بگذارند. اگر اعتبارسنج ها رفتار نادرست داشته باشد، نامزدها بخشی از سهام خود را از دست می‌دهد و اعتبار‌سنج حذف می‌شود.

ریف استیک شده، تا زمانی که نامزد تصمیم به حذف اعتبارسنج خود بگیرد، قفل می‌شود. این تصمیات در دوره بعدی (تقریباً ۲۴ ساعت بعد) تاثیرگذار خواهند بود. نامزد باید ۲۸ روز صبر کند تا ریف های استیک شده آزاد شود.

مجموعه اعتبارسنج های فعال و جوایز

هر اعتبار سنجی وارد مجموعه فعال اعتبار سنج ها نمی شود. در بیشتر موارد، یک الگوریتم فقط به شما اجازه می دهد تا به طور فعال از یک اعتبارسنج موفق در هر دوره پشتیبانی کنید. حتی زمانی که از چندین اعتبارسنج برای انتخاب شدن در مجموعه اعتبارسنج های فعال پشتیبانی کرده باشید.

هر اعتبارسنج فقط می‌تواند از پرداخت‌های ۶۴ نامزد پشتیبانی کند. اگر یک اعتبارسنج تعداد نامزدهای بیشتری از این داشته باشد، آنها در لیست مازاد هستند. فقط ۶۴ نامزد برتر بر اساس مقدار استیک کرده، پاداش دریافت خواهند کرد.

اکوسیستم ریف

ریف تنها یک بلاکچین نیست. REEF دارای اکوسیستمی از ابزارها و خدمات است که شبکه لایه ۱ آن را تکمیل می کند.

کیف پول وب ریف

Reef Web Wallet یک کیف پول ارز دیجیتال، صرافی غیرمتمرکز (DEX) و سازنده توکن بر روی شبکه بلاکچین ریف است. می‌توانید در اینجا توکن‌ها را ارسال، دریافت و تبدیل کنید دقیقاً مانند ریف سواپ. برای استفاده از این برنامه باید افزونه مرورگر Reef را دانلود و نصب کنید.

کیف پول ارز ریف

ریف اسکن (Reefscan)

ReefScan یک اکسپلورر بلاکچین است که در آن کاربران می توانند تراکنش ها، شناسه های کیف پول، قراردادهای هوشمند و سایر اطلاعات روی زنجیره را بررسی کنند. از فرمتی مشابه اتراسکن یا BscScan استفاده می کند که استفاده از آن را ساده می کند. همچنین می توانید از طریق Reefscan با قراردادهای هوشمند ریف تعامل داشته باشید.

ریف اسکن

ریف سواپ (ReefSwap)

ReefSwap یک صرافی غیرمتمرکز است که یک سرویس تبدیل برای توکن های ریف ارائه می دهد. از مدل آشنای Uniswap V2 استفاده می کند و کاربران را ملزم می کند از طریق افزونه مرورگر Reef به آن دسترسی داشته باشند. این به دلیل این است که این ارز دیجیتال مبتنی بر Substrate است. کاربران همچنین می توانند یک آدرس کیف پول EVM را درخواست کرده و آن را به حساب Reef خود اختصاص دهند.

ریف سواپ

REEF چیست؟

ارزدیجیتال REEF رمزارز بومی شبکه ریف است. می توان از آن برای پرداخت هزینه های تراکنش در شبکه و در حاکمیت بلاکچینی استفاده کرد. این شامل مکانیزم های اجماع NPoS و PoC می شود.

REEF در ابتدا به عنوان یک توکن ERC-20 روی شبکه اتریوم و BEP-20 روی زنجیره هوشمند بایننس ساخته شد.

از کجا می توانم REEF بخرم؟

برای خرید ارز دیجیتال ریف می‌توانید در سایت ارزینجا ثبت نام کرده و با احراز هویت سریع، اقدام به خرید کنید.

سخن پایانی

برای بسیاری، ریف هنوز به عنوان یک پلتفرم دیفای شناخته می‌شود. با این حال، ریف تغییرات قابل توجهی در توسعه خود ایجاد کرده و به یک اکوسیستم توسعه‌یافته‌تر و بلاکچین کاملاً کارآمد تبدیل شده است. پیشرفت‌های جدید بلاکچین آن هنوز در ابتدای راه آن است و به آن پتانسیل زیادی برای رشد تعداد قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) می‌دهد که می‌توانند در شبکه مستقر شوند.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx