ارتقا شاپلا اتریوم چیست؟

شاپلا
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏ ۲ دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 627 نفر

به‌روزرسانی شاپلا (Shapella) شبکه اتریوم (ETH) قرار است در حدود ۱۲ آوریل ۲۰۲۳ به صورت زنده اجرا شود. برای اولین بار، از زمان راه‌اندازی قرارداد استیکینگ اتریوم (ETH) در مارس ۲۰۲۰، سهامداران این رمزارز می توانند توکن‌های استیک شده خود را برداشت کنند.

استیکینگ اتریوم (ETH) چیست؟

در ابتدا، اتریوم (ETH) به عنوان یک شبکه اثبات کار (PoW) راه اندازی شد که مشابه بیت کوین (BTC) عمل می کرد. با این حال، انتقال به سمت اثبات سهام به عنوان شبکه ای پیشرفته تر، مقاوم در برابر حمله و سازگار با محیط زیست در نقشه راه آن گنجانده شد. در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰، یک قرارداد سپرده برای استیک اتریوم (ETH) راه اندازی شد: همه می توانستند به فرآیندهای استیکینگ بپیوندند و ۳۲ اتر (ETH) را به عنوان حداقل سپرده قفل کنند. از آنجایی که این مبلغ برای کاربران عادی اتریوم (ETH) بسیار زیاد است، برخی از سرویس‌ها و پلتفرم‌های مشتقات استیکینگ نقدینگی به عنوان واسطه شروع به کار کردند تا به علاقه‌مندانی که سپرده‌های کوچک دارند اجازه دهند در استیکینگ اتریوم (ETH) نیز شرکت کنند.

شاپلا اتریوم

به طور پیش فرض، کاربران نمی توانستند توکن‌های استیک شده خود را از قراردادهای هوشمند استیکینگ برداشت کنند. در نتیجه، مبلغ هنگفتی بالغ بر ۱۸ میلیون ETH یا معادل ۳۳.۸ میلیارد دلار بدین صورت قفل شد.

شاپلا نردیک می‌شود

در زمان انتشار مقاله، ارتقا شاپلا با موفقیت در تمام شبکه های آزمایشی اتریوم (ETH) فعال شده است. همه چیز برای فعال سازی شبکه اصلی برنامه ریزی شده در ۱۲ آوریل ۲۰۲۳ آماده است.

شاپلا چیست؟

شاپلا (Shapella) برگرفته از “شانگهای” (میزبان شهر کنفرانس Devcon 2) و “Capella” (درخشنده ترین ستاره در صورت فلکی شمالی Auriga)، نام ارتقاء مورد انتظار اتریوم (ETH) است. قرار است بر روی لایه اجماع (بخش “Capella”) و لایه اجرا (بخش “شانگهای”) تأثیر بگذارد.

فراهم کردن امکان «برداشت» اترها از قراردادهای سپرده، بخش اصلی Shapella است؛ هنگامی که فعال شود، سهامداران می‌توانند ETH خود را از استیکینگ خارج کنند. علاوه بر این، Shapella شامل تعدادی تغییرات جزئی در پایگاه کد اتریوم (ETH) است. تا حد زیادی، آنها همچنین با فرآیندهای خروج مرتبط هستند.

به عنوان یک هولدر/سهامدار ETH، چه کاری باید انجام دهم؟

عمدتاً، مراحل آماده سازی باید فقط توسط اپراتورهای گره ها و استکرها انجام شود. کاربران عادی بدون توجه به نوع سرویسی که توکن‌های ETH خود را در آن ذخیره می کنند، نیاز به انجام کاری ندارند. در عین حال، اپراتورهای گره باید بیلدهای نرم افزاری را که استفاده می کنند ارتقا دهند. به عنوان مثال، گره های اعتبار سنجی باید هر دو مشتری Consensus و Execution را به نسخه های جدید ارتقا دهند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏ ۲ دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

2 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
جواد موسوی
جواد موسوی
1 سال قبل

خب حالا این همه اتریوم قفل شده ، آزاد بشه ، فشار فروش بالا نمیره؟

تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

2
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx