ایردراپ zkSYNC و نحوه دریافت آن | دریافت ارزدیجیتال رایگان

ایردراپ
  • زمان مطالعه: 11دقیقه
  • دیدگاه ها ‏ ۶ دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 7068 نفر

بعد از انجام ایردراپ آربیتروم،‌ درآمدزایی از ایردراپ‌ها بار دیگر بسیار پرطرفدار شده و یکی از شبکه‌های مستعد که بسیاری برای دریافت ایردراپ احتمالی آن اقدام کرده‌اند پروژه zkSync است. در این مطلب با ارزینجا همراه باشید تا روش دریافت این ایردراپ احتمالی را بیاموزیم.

معرفی zkSYNC و ایردراپ آن

قبل از شروع مقاله در نظر داشته باشید با اینکه توکن شبکه zksync تایید شده و قطعیست، هیچ چیز درباره ایردراپ آن مشخص نیست و اقدامات انجام شده تنها تلاشی برای دریافت این ایردراپ احتمالیست؛ این اطلاعات براساس تجارب قبلی تیم ارزینجا گردآوری شده است. علاوه بر آن ممکن است که حتی با انجام تمامی مراحل، ایردراپی دریافت نکنید. از آنجایی که بسیاری از پلتفرم‌های حاضر در صنعت کریپتوکارنسی برای کاربران ایرانی محدودیت‌های مختلفی را اعمال کرده‌اند پیشنهاد می‌شود در طول انجام تمام مراحل از آی پی به جز کشور ایران استفاده کنید.

معرفی ایردراپ

اما چرا ایردراپ zksync؟

در طی چند ماه گذشته از پروژه‌های آریبتروم، متامسک، لیرزیرو و zksync به عنوان بزرگترین ایردراپ‌های احتمالی سال ۲۰۲۳ یاد می‌شد و با انجام ایردراپ آربیتروم، هیجان برای دیگر ایردراپ‌ها به شدت بالا گرفت. هم‌‌چنین زمان انجام ایردراپ آربیتروم با راه اندازی نسخه دوم zksync به نام Era همزمان شد و الکس گلوچوفسکی، مدیرعامل موسسه مترلبز که بنیان‌گذار و پلتفرم مادر پروژه zksync  است هم درباره برنامه‌های آتی پلفترم سخنرانی‌ و مصاحبه‌هایی داشت که احتمال انجام ایردراپ را بالاتر برد. او اعلام کرد که فعلا از عرضه توکن خبری نیست و تمرکز zksync‌ بیش‌تر بر عملکرد شبکه می‌باشد و هر زمان که فرایند غیرمتمرکزسازی آغاز شود شاهد لانچ و انتشار توکن خواهیم بود.

تا به امروز zksync در طی ۴ مرحله جذب درامد خود توانسته بیش از ۲۵ میلیون دلار سرمایه اولیه جذب کند که در بین این سرمایه گذاران اسامی بزرگی مانند aave ventures، a16z، blockchain capitals و … دیده می‌شود.

نحوه دریافت ایردراپ

همانطور که گفتیم این ایردراپ قطعی نیست و تنها هدفمان از انجام این مراحل بالا بردن شانسمان در صورت انجام ایردراپ است. پس باید با هردو نسخه این پروژه یعنی Era‌ و Lite و دیگر اپلیکیشن‌های زیرشاخه آن تعامل بسازیم. البته که می‌توانید تمامی این مراحل را علاوه بر مین‌نت در تست نت zkSYNC هم انجام دهید تا شانس شما بیش از پیش شود.

ایردراپ zkSYNC

نسخه اول zksync یا zksync lite

برای انجام هرگونه فعالیتی در این پروژه احتیاج به مقداری اتر (ETH) روی شبکه اصلی اتریوم دارید که می‌توانید آن ‌را با بهترین قیمت در صرافی ارزینجا (با استفاده از این لینک : arzinja.info/ethereum) تهیه کنید. توجه داشته باشید که هرچه حجم اتریومی که در این تعاملات استفاده می‌کنید بیش‌تر باشد، شانس شما برای دریافت ایردراپ و حجم‌های بالاتر آن بیش‌تر است.

بعد از خرید اتریوم و واریز آن به ولتتان، با استفاده از این لینک (https://lite.zksync.io/) وارد پورتال شوید. سپس ولت‌های اتریوم و بعد از آن متامسک را انتخاب کنید. درصورتی که افزونه این ولت‌ روی مرورگر شما نصب شده باشد با استفاده از گزینه Deteceted Wallets، وبسایت بصورت خودکار به ولت شما متصل خواهد شد.

حالا روی گزینه top up کلیک کنید تا اتریوم‌های خود را به لایه zksync lite منتقل کنید (توجه: این تراکنش از حساب شما کارمزد کسر خواهد کرد و مبلغ این کارمزد بستگی به میزان شلوغی شبکه در آن لحظه دارد.)  حالا از قسمت Bridges پل zksync را انتخاب کنید (مبلغ لحظه‌ای استفاده از این پورتال را می‌توانید در گوشه بالا سمت راست مشاهده کنید)

سپس با انتخاب گزینه select token، ارز اتریوم را انتخاب و مقدار مورد نظر برای انتقال به این لایه را وارد کنید. با زدن دکمه Top Up و تایید تراکنش، ارزهای شما به لایه جدید منتقل خواهد شد.

بعد از انتقال موفقیت آمیز توکن‌ها، از طریق نوار بالای به صفحه به Home رفته و روی گزینه Swap کلیک کنید. با انتخاب این گزینه شما به صرافی غیرمتمرکز zigzag‌ هدایت خواهید شد. در صورتی که ولتتان به این صرافی متصل نبود با استفاده از گزینه Connect Wallet کیف پول خود را متصل کنید و شبکه zksync lite را انتخاب کنید. فعال سازی این شبکه روی کیف پول شما همراه با کارمزد خواهد بود.

سفارشی را در این صرافی غیرمتمرکز ثبت کنید. در صورتی که قصد دارید معامله‌تان بصورت آنی انجام شود سفارش Market ثبت کنید و در صورتی که قصد برداشت اتریوم‌های خود را دارید بعد از انجام تراکنش اول،‌ تراکنش دوم را برای تبدیل دوباره توکن‌هایتان به اتریوم ثبت کنید. توجه کنید که از تمام موجودی اتریوم خود در هیچ معامله‌ای استفاده نکنید تا مقداری اتریوم برای پرداخت کارمزد تراکنش دوم باقی بماند.

ضرب توکن NFT

برای ضرب توکن NFT، در نوار بالای صفحه پورتال ( این لینک : https://lite.zksync.io/account) گزینه NFTs را و سپس گزینه + Mint NFT را انتخاب کنید. حال برای بارگذاری عکس می‌بایست از CID آن یا Content Identifier استفاده کنید. در صورتی که CID عکس مورد نظر را در اختیار ندارید از وبسیات Pinata به آدرس app.pinata.cloud برای دریافت آن استفاده کنید.

بعد از دریافت CID، آن را در پورتال zkSync وارد کنید تا توکن NFT خود را ضرب کنید. ضرب NFT هم به عنوان یک تراکنش کارمزد خواهد داشت. سپس روی گزینه Authorize to mint‌ و بعد از آن روی گزینه Mint NFT کلیک کنید تا توکن شما ضرب شود.

نسخه دوم zkSYNC یا zkSYNC ERA

برای استفاده از نسخه دوم zksync می‌توانید با استفاده از وبسایت Chainlist (یا این لینک https://chainlist.org/chain/324) این بلاکچین را به متامسک اضافه کنید. بعد از انجام این کار با استفاده از این لینک (https://bridge.zksync.io) وارد صفحه پورتال نسخه دوم zkysync شوید و مقداری اتریوم را به این لایه منتقل کنید.

بعد از انجام این انتقال با استفاده از گزینه Network در نوار بالای صفحه و انتخاب گزینه explore the ecosystem تمام برنامه‌های غیرمتمرکز یا dAPPهایی که از ERA استفاده می‌کنند را مشاهده کنید. تعامل هرچه بیش‌بر با هر پروژه شانس شما را در دریافت ایردراپ احتمالی بیش‌تر خواهد کرد.

استفاده از تست نت ERA

برای استفاده از تست نت ERA ابتدا می‌بایست مطابق مین نت بلاکچین آن را از طریق وبسایت چین لیست به متامسک خود اضافه کنید. برای پیدا کردن این تست نت در چین لیست نام zkSYNC Era Testnet را جستجو کنید و تیک Include Testnets را هم انتخاب کنید.

سپس با استفاده از این لینک https://goerli.portal.zksync.io/faucet به پرتال تست نت zksync بروید. حالا برای ثبت تراکنش در این تست نت شما احتیاج به توکن‌های این تست نت دارید، سپس گزینه Request Funds form Faucet را انتخاب کرده و با انجام مرحله بعدی یعنی انتشار یک توییت، توکن‌های تستی را دریافت کنید. توکن تستی اتریوم مبتنی بر شبکه Goerli اتریوم را می‌توانید از وبسایت Goerlifaucet دریافت کنید و با استفاده از بریج تست نت آن را به شبکه تستی ERA انتقال دهید. بعد از دریافت توکن‌های تستی به صفحه اکوسیستم رفته با پلتفرم‌هایی که تست نت zkSYNC را پشتیبانی می‌کنند تعامل ایجاد کنید.

در صورت تایید ایردراپ از سوی تیم پروژه، اخبار مربوط در وبلاگ و شبکه‌های اجتماعی ارزینجا منتشر خواهد شد.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏ ۶ دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

6 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
مهدی فتوحی
مهدی فتوحی
9 ماه ها قبل

آیا صرافی ارزینجا ایردراپ را می فروشید؟

دانیال ده حقی
ناظر محتوا
دانیال ده حقی
9 ماه ها قبل
پاسخ دهید  مهدی فتوحی

سلام مهدی عزیز، در حال حاضر خیر متاسفانه

محمد
محمد
9 ماه ها قبل

سلام اتریمی که به لایه دوم انتقال دادم نه تو ولت نه تو صرافی zigzag بالا نمیاد ؟

محمد
محمد
9 ماه ها قبل
پاسخ دهید  احمد محمدیان

تراکنش در اتراسکن تایید شده
مقدار اتریمی که انتقال دادم حدود ۱۳ دلار بود با هزینه تراکنش ۱۵ دلار شد
هزینه اضافه شدن شبکه به ولت چقد میشه؟

تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

6
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx